• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Może to rat rod bare bone. :)
 
Nie pomerdał Ci się czasem pasek osprzętu z rozrządem? 🤔
Zwracam honor. Widziałem na filmiku jak łańcuch ściągają i rzeczywiście śmiga w oleju . Czyli olej i dodatki napewno mają duży wpływ na trwałość łańcucha 👍kurde myślałem że łańcuch to tak jak pasek śmiga bez oleju ,oczywiście pomijając niektóre konstrukcje np peugeot gdzie pasek rozrządu jest w oleju 😉pewnie dlatego że nigdy nie miałem auta na łańcuchu a motoryzacji dopiero się uczę . Zresztą człowiek uczy się całe życie 👍
 
Last edited:
Akurat ja pisałem o motocyklu. Mam mokre sprzęgło i łańcuch w oleju. Ar smaruje silnik i dziwne, sprzęgło nie ślizga :D
 
Czy AR9100 ma jakiś limit czasu na pozostaniu w silniku? Np. 1 rok czy może być dłużej? Bo w skrzyni biegów, jak rozumiem, może być wiele lat.
 
Mam auto weekendowe, które może zrobi max w 2 lata 5000 km do wymiany oleju. Silnik ma łańcuch spinający wałki rozrządu. Zależy mi na neutralizacji negatywnego wpływu składników z oleju silnikowego na rozciąganie łańcucha i stąd myślałem nad Ar9100. Silnik to 1.8t a olej to Meguin Super Leichtlauf 5W40 z normą VW 502.00 / 505.00. Nie chcę go wymieniać co rok przy tak małym przebiegu.
 
Last edited:
jak chcesz zneutralizować działanie wapnia na łańcuch to zastosuj olej o formulacji zapobiegającej występowaniu zjawiska LSPI, która to właśnie ogranicza zawartość wapnia w oleju. Szukaj oleju który spełnia normy Dexos 1 gen.2, albo API SP / ILSAC GF-6, ewentualnie API SN+.

Olej śmiało możesz zmieniać co 2 lata przy okazjonalnym używaniu samochodu, kwestia dodawania AR nie ma tu żadnego znaczenia.
 
@jan.janko mi się nic nie pomyliło, odpowiedziałem pytającemu @jarski który w swoim poście napisał, że chce zniwelować wpływ wapnia na zużycie łańcucha, to mu powiedziałem jakich olejów ma szukać o obniżonej zawartości wapnia, a że @jarski później edytował swój post i zamiast wapń wpisał "składników" to już inna inszość :)
 
Po wlaniu do silnika AR9100 nie czuć różnicy bo na samym oleju silnik i tak pracował bardzo ładnie ale wierze w działanie specyfiku przy zimnych startach, że silnik nie chodzi na sucho bo jednak olej 10W60 w temperaturach 0 stopni chwilę potrzebuje aby wszędzie dopłynąć.
Za to jest duża różnica po wlaniu AR9100 do skrzyni manualnej. Biegi w modelach M wchodzą specyficznie dość ciężko, dopiero po rozgrzaniu oleju w skrzyni jest ok. AR9100 poprawił działanie skrzyni na zimno i na ciepło i nie chodzi o to, że nagle zaczęły wchodzić jak masełko bo dalej bieg trzeba delikatnie "wbić" ale teraz bieg wskakuje tak na "raz" i bardzo przyjemnie nie czuć na lewarku takich delikatnych drgać w momencie zazębiania. Ciężko mi to wytłumaczyć ale ja jestem zadowolony.
 
Moje wrażenia po dolaniu 9100 do starego silnika fordowskiego Zetec 1.6 100KM i przejechaniu 3000 km, dolany został również do automatycznej skrzyni biegów - stara konstrukcja, 4-biegowa. Dolewki w zalecanych tutaj dawkach, olej SHU 5W30 z normą Forda.

O ile jeśli chodzi o silnik to efekty są delikatne, trochę gładsza praca praca po rozruchu i minimalnie mniejsze spalanie, powiedziałbym na granicy percepcji, ok. 0,1 - 0,2 l / 100km. Ale auto jeżdzone cały czas na takich samych trasach, poza miastem więc raczej wyniki miarodajne. Zmniejszonego hamowania silnikiem nie zaobserwowałem.

Natomiast bardziej dostrzegalne są pozytywne efekty dodania 9100 do automatu - skrzynia wyraźnie szybciej i płynniej zmienia biegi.
Być może elektrozawory lżej pracują i stąd ten efekt.

Zamierzam wydłużyć interwał olejowy do z 12000 do 15000 km, co wraz z minimalnym zmniejszeniem spalania powinno "spłacić" inwestycję :)
 
0,1 - 0,2 l / 100km.
Wiesz, że taka różnica może wynikać chociażby z pogody, zmian stanu nawierzchni, czy różnic ciśnienia w oponach ze względu na temperaturę? ;)
U siebie miewam ±0,5l/100km na takiej samej trasie, lecąc za każdym razem 120km/h na tempomacie 😁.
 
Oczywiście że wiem, nie jestem dzieckiem :) To jest średnie spalanie na dystansie 3000 km, nie na pojedynczej trasie.
Jest to pomijalny wpływ, liczyłem na większe efekty. Ale w skrzyni rzeczywiście pomógł.
 
zacznij sobie od AR9100 na interwał, zobaczysz jak będzie i na następny będziesz myślał co dalej, czy coś zmienić czy zostawić.
 
Back
Top