• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ferodo starczyły u mnie na 20 kkm, nie licz na dużą trwałość, obecne eko klocki mają krótki żywot to niekoniecznie styl jazdy
 
Ja wymienilem akumulator w c3
Stary 62Ah 520A mial tylko juz 320A.
Założyłem 65Ah 650A
 
20tys km na klockach?
Dokładnie ok 22 kkm też się zdziwiłem, Ferodo premier Eco friction nie polecam.. tarcza Zimmermann jak dzwon a klocki szybciutko zużyte
 
2 tygodnie temu wymieniłem hamulce i sprężyny tył w moim 18-latku + tą odmę która zamarzła.
Okazało się że nowa chińska była wadliwa (tzn się dziurawa i ciągła lewe powietrze) Już wleciala nowa orginalna ale chciałem się podzielić patentem na dymiarkę do sprawdzania nieszczelności made by myself - Polak potrafi :D Mam nadzieję że Bunia nie dostała raka - wciągła chyba 4 fajki w 10 minut ;D
dymiara.jpg
 
Wczoraj wymieniłem pompę wody, termostat i płyn chłodniczy. Okazało się, że termostat pamięta jeszcze linię produkcyjną.
Wpadł więc nowy z oryginału, pompa Hepu i płyn Febi G11. Przy okazji wyczyściłem zawór EGR, chłodnicę spalin i syf który został po nieszczelnej pompie wody. Elektryczna pompka dostała nowe szczotki i w końcu funkcja REST jak i ogrzewanie będzie działać prawidłowo.



Dla posiadaczy N47/N57. Sprawdźcie czy macie zamontowaną blaszaną uszczelkę kolektora wydechowego>chłodnica spalin. Jest kilka tematów na forach, że nawet serwisy ASO nie zakładają tych uszczelek podczas akcji serwisowej. U mnie również jej brakowało i czasem było czuć zapach spalin w środku oraz wydobywał się mały dymek spod maski obok prawej lampy. W dodatku cała okolica (blok/turbo) jest okopcona.

 
Wymiany oleju... Przy okazji - tyle oleju dodatkowo spłynęło do miseczki (300 ml) po 24 h. Wczoraj, po 1 h od spuszczenia jeszcze kapało - nakapało 300 ml... A był to Shell HX8 5W40 + płukanka Oilem TBN30 na 30 min...
 

Attachments

  • IMG_20220215_084729.jpg
    IMG_20220215_084729.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 149
  • IMG_20220215_084916.jpg
    IMG_20220215_084916.jpg
    2,3 MB · Odwiedzin: 153
  • IMG_20220215_084506.jpg
    IMG_20220215_084506.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 151
Dlatego ja przed wymianą oleju zostawiam otwartą miskę na 2-3 godzinki.
 
A ja na 24... :p
 
Last edited by a moderator:
Będziecie się tak licytować, kto robi lepiej? Przecież jak oddasz auto do mechanika to jak postoi na podnośniku z 5-10 minut z odkreconym korkiem to wszystko. Płukanka znacznie skraca czas zlatywania oleju, na bagnecie nie ma śladu po oleju.
Nie wiem jak działa litr nafty. Nie stosowałem
 
Masz przykład skracania zlatywania oleju po płukance... 24 h. PS. Mechaników od wymiany oleju to ja mam gdzieś.
 
A ja tam sobie wymieniłem dziś łączniki stabilizatora, odczekałem 5minut na papierosa aby gwint odpoczął 🤣
 
Mi się osobiście nie chce czekać , jak stary ścieknie to przelewam jeszcze z 200-300ml świeżego i zakręcam. Licho nie śpi więc wolę żeby auto było gotowe do jazdy
 
Masz przykład skracania zlatywania oleju po płukance... 24 h. PS. Mechaników od wymiany oleju to ja mam gdzieś.

Ja jestem zdania, że to czy zostanie troche starego oleju czy nie nie ma wiekszego znaczenia i tyle.
 
Back
Top