• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Ja po raz pierwszy wlałem do prehistorycznego niemiaszkowskiego wynalazku 1,9TD właśnie Cetan-R i zobaczymy co będzie.
Dawka nieco mniejsza niż 1:1000. Zobaczymy czy cokolwiek zmieni heheh 🤓
 
Panowie podpowiedzcie mi bo oczywiście czytałem ten temat ale trochę się zamotałem jeżeli chodzi o dodatki kleen flo, bo trochę ich za dużo 😂😂
A mianowicie chodzi o to, że stosowałem już dłuższy czas Mannola, zima Mannola plus Skydd i dpf wypalał się co około 450-500 km, ostatnio zalałem dodatek stp Formuła diesel z antyzelem i dpf wypalił się po 700km co może potwierdzać tezę @luckyboy ze jednak ten Mannol i dpf się do końca nie dogadują (stosuje w zalecanych dawkach), w związku z tym na testy i potwierdzenie lub zaprzeczenie tezy chciałbym kupić dodatek smarujący od kleen flo tylko nie wiem czy smarujący to ten w przezroczystej butelce czyli 953 czy ten w pomarańczowej czyli 963. Nie zależy mi aby miał depresator bo to mam osobno, aby tylko był dobrze smarujący.
Z góry dzięki za pomoc 😉
 
@MrWalczak smarujący, to ten w przezroczystej butelce z czerwoną etykietą, 953 bodajże.
Ten w pomarańczowej to dodatek wielofunkcyjny, coś na wzór AR.
 
Dzięki, tak właśnie myślałem, ale nie byłem pewny :)

Edit: Dopytam tylko, jeden jak i drugi może być spokojnie stosowany do samochodu z DPF?
 
Last edited:
Ja "udrożniłem" FAP i nie mam dylematów, wróciłem do Mannola
 
To i ja dopytam bo rzeczywiście Kleen flo ma tych różnych produktów z oznaczeniem że to dodatek do diesla.
Ja kupiłem jakiś w białej butelce z zieloną naklejką bodajże oznaczenie 992 i chyba raczej to depresator nie smarowidło.
Zastosowałem i mam wrażenie że zamiast lepiej jest gorzej. Tylko nie wiem czy to sie nie pogryzło z Vervą
 
Ja po raz pierwszy kupiłem ten:
IMG_20220302_120605.jpg
Porównam sobie z zielonym i tym w przeźroczystej bańce.
 
Czy coś smarowal ciężko powiedzieć, mniej silniki dymiły na nim, ale wg mnie na zielonym była większa różnica, jeszcze mniej zadymienia, silniki jakby żywsze. Na plus tego w dużej bańce była cena bo kosztował niecałe 60 zł na 3000 l paliwa.
 
Tylko nie wiem czy to sie nie pogryzło z Vervą
Ja dolałem do Dynamica Lotosu i też najlepiej nie było. Do paliw premium lepiej nic nie dolewać.
A jaką opinie masz o tym? Bo właśnie jego chcę kupić ;)
Z tym smarowaniem to różnie bywa w tym przypadku, pisałem lata temu do producenta (Kleen Flo) i odpisał, że wszystko zależy od partii produkcji, ale głównie ten lubricant pomimo nazwy bardziej nastawiony jest na systematyczne czyszczenie.
 
Ja dolałem do Dynamica Lotosu i też najlepiej nie było. Do paliw premium lepiej nic nie dolewać.
Może nie tyle, że nic, co po prostu mniej. Ja tankuję głównie paliwa premium i dolewając AR6900 dodaję go w stosunku 1:2000, tyle że mi chodzi przede wszystkim o poprawę smarności, i tutaj chyba najlepiej może wypaść kleen-flo 953, który ma tylko smarowanie w swojej ofercie. Ewentualnie bardzo zadowolony jestem też z pomarańczowego kleen-flo 963, który wg. analizowanych tutaj kart, ma lepszy smar niż 993.
 
Do paliw premium lepiej nic nie dolewać.
Właśnie kilka osób pisało że z paliwami premium dodatki czasem sie gryzą. Niestety tankowałem jak jeszcze był problem z paliwem i było tylko premium. Może korba nie wyjdzie bokiem a nauczka jest na przyszłość.
Już zamówiłem AR6900 i narazie to będę lał.
 
Ja dolałem do Dynamica Lotosu i też najlepiej nie było. Do paliw premium lepiej nic nie dolewać
No jak to? Przeciez na forum jest mnóstwo kaznodziejów, ktorzy mieszaja wszystko ze wszystkim i jeszcze inni im przyklaskują. U niektorych mniej paliwa niż dodatków.
 
Już zamówiłem AR6900 i narazie to będę lał.
Ja też zostałem na razie przy 6900, jeżeli tankowałem zwykły ON - lałem pełną dawkę 1:1000, ale że tankuję raczej same "premium", to doświadczalnie z Vervą i Dynamicem doszedłem do wniosku, że najlepiej silnik zachowuje się przy stosunku 1:2000, a wg. testów na stronie Archoila pomiędzy 1:1000 a 1:2000 nie ma zbyt wielkiej różnicy w poprawie HFFR.
Dając pełną dawkę, a szczególnie do Vervy, silnik zaczynał pracować zauważalnie bardziej twardo i jak na Dynamicu to był jedyny negatyw, tak w przypadku Vervy na obrotach jałowych dochodziły jeszcze zwiększone drgania silnika, z połową dawki spokój, cisza i spokojne sumienie, że coś tam może jednak tą pompę Delphiego smaruje ;).
 
Leje samego Mannola w podwójnej dawce Ciężko wyczuć jak nowy Mannol, w każdym razie nic nie wytrąciło się na dnie butelki. Chce w to wierzyć, że robię dobrze pompie CR i wtryskiwaczom
 
Last edited by a moderator:
A masz jeszcze stary model mannol? I dlaczego już bez mixu z archoil? 😁
 
Stary Mannol skończył się, jadę na nowszej butelce. Archoil za drogi i mało wygodny w użyciu. Głównie zależy mi na smarowaniu.
 
A ja mam nadzieje, że mi silnika nie rozsadzi bo miałem po trochu AR6900D, Amsoil All in one i Amsoil cetane booster i to wszystko zmieszałem przy robieniu porządków. Mam nadzieję, że nie wyjdzie z tego jakiś dziwny elixir co mi nabrudzi.
 
Ja raz jak zmieszałem parę dodatków jednej firmy i trochę więcej mi się nalało, to skończyło się na opilkujacej pompie WC xD
 
Last edited by a moderator:
Back
Top