• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi a3 8l 1.8T Eurol

Antek z młyna

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A3 8L 1.8T AUM
Marka samochodu
Audi A3 8L
Budżet/ile litrów
250/5 litrow
Styl jazdy
Silnik
1.8T AUM
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Max 100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
502
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 x-cess 5w40
Witam wszystkich , to mój pierwszy post takze jakbym coś gdzieś źle zamieścił proszę o wyrozumiałość. Proszę o pomoc w doborze oleju do Audi z 1.8T seria bez gazu. Rocznie robię około 5tys km moja jazda to głównie dojazdy do pracy 5 km w jedną strone i powrót ta sama trasa. Raz w miesiąca trasa 2x 80 km i to cała jazda. Jeżdżę raczej spokojnie bez szaleństw, sporadycznie zdaza mi się bardziej docisnąć ale raczej tylko na chwilę, po czym znów spokojna jazda. Zastanawiam się nad dwoma olejami Eurol Fluence 5w-40 oraz Eurol Super Lite 5W-40 może być też coś droższego nawet do 250zl tylko czy jest sens? . Który z nich jest lepszy do mojej jednostki napędowej i jakie są między nimi różnice? Z góry wszystkim dziękuję😉
 
Super Lite będzie w zupełności wystarczający. Różnice są w składzie etc. ale w twoim wypadku są pomijalne. Nie ma wg mnie sensu kupować droższego oleju.
 
Nie wiem co ma zmienić wynik testu SS. Eurol SL jest poprawnym olejem, czy wypadnie gorzej, a może lepiej od lotosa to niewiadomo.
 
Jak dla mnie Lotos powinien teoretycznie wypaść lepiej.
 
Motul Xcess czy Eurol SL różnicy nie odczujesz. Dla mnie na plus Motula było to,że na nim był najmniejszy pobór i tyle.
 
Na Lotosie jaki był?
Post automatically merged:

Osobiście z eurola sl byłem zadowolony jak i z lotosa
 
Na Lotosie ~0.7L na 6500 km.
 
Nie wiem co ma zmienić wynik testu SS. Eurol SL jest poprawnym olejem, czy wypadnie gorzej, a może lepiej od lotosa to niewiadomo.
A co Ty taki sceptycznie nastawiony do tego testu ssi?
Test który moze w jakiś sposób odpowiedzieć który olej jest "lepszy" to źle?
Tak wiem lepiej w to miejsce zrobic 4 testy ICP ktore o jakości oleju mówia tyle ile karty techniczne.
Forum powinno iść w kierunku testów praktycznych a nie zabawa i ocena oleju po zawartości boru i molibdenu.
 
na plus Motula było to,że na nim był najmniejszy pobór i tyle.
Bardzo indywidualna kwestia + różnica w kosztach.

Tak wiem lepiej w to miejsce zrobic 4 testy ICP ktore o jakości oleju mówia tyle ile karty techniczne.
Forum powinno iść w kierunku testów praktycznych a nie zabawa i ocena oleju po zawartości boru i molibdenu.
Bardzo ważne i istotne zdanie pod którym się podpisuję rękami i nogami.
 
Forum powinno iść w kierunku testów praktycznych
Praktyczność tego testu jest do ustalenia. Pisałem już, że kilkanaście analiz UOA oleju Mobil 1 x1 5w30 nie wykazało takiego spadku lepkości jak ten test. Test wykaże, że dany olej jest lepszy w tym teście, a jak często się pisze na forum, trzeba patrzeć na olej jako całość🙂. Lotos z mniejszą lepkością na starcie i wyższą normą MB jest faworytem.
Wracając do tematu Eurol Super Lite można spokojnie zastosować.
 
Forumowicze demokratycznie sami decydują czego oczekują i na co się zrzucają. Deprecjonowanie wykonywanych dotychczas testów to brak szacunku do całej społeczności forumowej. Nie uważam, że badanie składu nie ma sensu, wręcz przeciwnie. Zawsze jest to jakaś weryfikacja uczciwości producenta, ponieważ jak wiadomo niespodzianki się zdarzają. Rozumiem, że kolejna analiza jakiegoś 5W40 A3/B4, może być monotematyczna i prowokująca pytania "po co tracić czas i fundusze?", ale o celowości ostatecznie decyduje społeczność.

Co do sensu porównywania oleju pod kątem wartości SSI, to jeszcze się okaże. Kierunek jest bardzo dobry i ciekawy z teoretycznego punktu widzenia, ale praktyka to zweryfikuje.

@Antek z młyna
Ponieważ nie masz jakiś istotnych poborów oleju, może Shell Helix Ultra? Motul-a bym unikał z powodu wygórowanej ceny.
 
Taka analiza jest jak najbardziej interesująca i uważam, że im więcej bardziej zaawansowanych analiz tym lepiej. eurol super Lite 5W40 został bardzo solidnie przebadany i ten test to będzie dodatkowy element składający się na całość oceny. Ponieważ oleje Lotosa zarówno Syntetic Plus 5W40 jak i Aurum 5W30 są bardzo często polecane to proponuje systematycznie zwiększać zakres badań tych 2 olejów aby mieć bardziej kompleksowy obraz. Dla mnie dla oceny oleju im więcej informacji o nim tym lepiej i generalnie mam zaufanie do olejów, który zostały zweryfikowane w niezależnych badaniach. Kilka kompleksowych badań olejów danego producenta daje również lepszy obraz samego producenta czy jego deklaracje pokrywają się z rzeczywistością i mniej więcej wiadomo czego się można spodziewać.
Analiza składu powinna być puntem wyjścia i pierwszą weryfikacją tego co w sumie można najczęściej wywnioskować ale absolutnie na jej podstawie nie można dokonywać daleko idących ocen oleju.
Co do testu Eurola i Lotosa to sam jestem ciekaw wyników czy faktycznie oba oleje spełniają normę MB czy może jedynie Lotos a może żaden z nich, co będzie rozczarowujące szczególnie w przypadku Lotosa, który ma spełniać MB 229.5. Przy okazji proponuję w kolejnym kroku zrobić noack-a Lotosa, który powinien być poniżej 10.
 
U nas popularny jest Eurol Super Lite ale odpowiednikiem Lotos synthetic Plus jest Eurol Syndura. Jest tylko jedna oferta sprzedaży tego oleju na znanym portalu. Cena całkiem przystępna.
 
Syndura jest pozycjonowana przez Eurola półkę niżej niz Super Lite. Na rynek rosyjski (tfu) był jeszcze Super Lite Arctic 5W30 na oleju bazowym IV grupy (z dodatkiem estrów) ale niestety nie udało się go sprowadzić do Polski.
 
U nas w rodzinie Leon 1.8T od 3 lat śmiga na Specola 5w40 C3 napinacz łańcucha od wałków cichutko a dodam to wrażliwy podzespół jeśli chodzi o olej
 
Back
Top