• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi a3 8l 1.8T Eurol

Antek z młyna

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A3 8L 1.8T AUM
Marka samochodu
Audi A3 8L
Budżet/ile litrów
250/5 litrow
Styl jazdy
Silnik
1.8T AUM
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Max 100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
502
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 x-cess 5w40
Witam wszystkich , to mój pierwszy post takze jakbym coś gdzieś źle zamieścił proszę o wyrozumiałość. Proszę o pomoc w doborze oleju do Audi z 1.8T seria bez gazu. Rocznie robię około 5tys km moja jazda to głównie dojazdy do pracy 5 km w jedną strone i powrót ta sama trasa. Raz w miesiąca trasa 2x 80 km i to cała jazda. Jeżdżę raczej spokojnie bez szaleństw, sporadycznie zdaza mi się bardziej docisnąć ale raczej tylko na chwilę, po czym znów spokojna jazda. Zastanawiam się nad dwoma olejami Eurol Fluence 5w-40 oraz Eurol Super Lite 5W-40 może być też coś droższego nawet do 250zl tylko czy jest sens? . Który z nich jest lepszy do mojej jednostki napędowej i jakie są między nimi różnice? Z góry wszystkim dziękuję😉
 
A jest coś od Eurola z mb 229.5?
 
No właśnie ten Syndura 5W40 co to wyleciał z cennika 😉

Na holenderskich stronach nie jest dostępny więc może i coś jest na rzeczy.
 
Last edited:
A jest coś od Eurola z mb 229.5?
z tego co pamiętam Synergy 0W30 ma aprobatę a Synergy 0W40 spełnia ale chyba oficjalnej aprobaty brak. Oba to synetetyki z przewagą IV grupy. Innych nie kojarzę. Syndura ma oficjalna aprobatę 229.5 wiec w teorii i noack i ss powinien wg. tej normy spełniać.
 
Faktycznie 0W30 też nie ma oficjalnej aprobaty. Wydaje mi się, że kiedyś oba miały ale od jakiegoś czasu już nie mają. Na Zachodzie (i nie tylko) mają nieco inne podejście do aprobat. Stare formulacje ze starymi normami nie są atrakcyjnym towarem i zarówno producenci jak i Klienci często nie zawracają sobie głowy oficjalnymi aprobatami. Stare full spasy to są trochę jak dinozaury a takie receptury jak np. Meguin Super Leichtlauf 5W40 to już całkiem skamielina. Producenci skupiają się na najnowszych aprobatach i często te stare są zupełnie pomijane. Niemcy czy Holendrzy to dziwią się, że ktoś chce takie stare ale dobre i drogie full spasy 5W40 kupować.
 
Ja jesienią zalałem do AUM Totala 9000 Energy 0W40. Auto ładnie na nim chodzi, napinacz nie dzwonił nawet w zimę przy mrozach.
 
Antek z młyna
I co w końcu zalałeś?
 
Back
Top