• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do skrzyni manualnej i30 2019r

Rustin

Użytkownik
Samochód
Hyundai i30 1.4 tgdi
Auto ma 70 tyś km i chciałbym też wymienić olej w skrzyni manualnej. Jaka jest jej pojemność? na jednej stronie podają, że 1,8l a drugiej 2.2l. Jaki polecicie olej do niej w przyzwoitej cenie? Znalazłem coś takiego Eurol MTF 75W GL-4, VALVOLINE GL-4 SAE 75W

 
Jeśli chciałbyś zastosować olej o wyższej lepkości to podałem przykłady olejów 75w85 które sprawdzają się w skrzynkach z przed ekozmian zaleceń
 
Przed wymianą bardzo rzadko zauważałem problem, teraz praktycznie co zmianę biegów. Płyn hamulcowy chyba za wcześnie jak ma 3 lata, miernik pokazuje, że jest. Czy coś ze sprzęgłem? Chyba tego po za wymianą się nie zdiagnozuje. Inna sprawa, jaką wy macie skrzynie ? jakie oznaczenia ?
Wymień koniecznie płyn, zobaczysz różnice. Dobrze przepłukać, odpowietrzyć. Jak dobiega do wymiany (co 30 tys.) to skrzynia zaczyna wariować, 1->2 haczy , wsteczny trzeszczy po wymianie jednym palcem. Skrzynia WHJ6E
 
Last edited:
@soszo , @Rustin pomimo bliźniaczego modelu z @jerseyAdmin (mają identyczne silniki) ma inną skrzynię biegów. Jurkowi zmieniałem olej, ma klasycznie dla koncernu korek wlewowy z przodu, poprzecznie wkręcony, podobnie jak śruby trzymające skrzynię do silnika. Tu w Hyundaiu jest korek wlewowy przy półosi na dyferencjale. Sam się zdziwiłem.
Jeśli chodzi o olej przeznaczony do skrzyń DCT, to spokojnie w klasycznym manualu da radę, są przecież skrzynie manualne, które zalewa się ATF Dexronem II, np w starych BMW, czy MB.
 
Jeśli chodzi o olej przeznaczony do skrzyń DCT, to spokojnie w klasycznym manualu da radę, są przecież skrzynie manualne, które zalewa się ATF Dexronem II,
Np Rockoil zaleca do skrzyń Hyundai Dextron VI. Jest zbliżony parametrami do 70W.
 
Czerwony nie oznacza, że musi być to ATF. Olej OEM GM, Ravenol MFT-1, Tutela Matryx są w kolorze czerwonym i lepkości 75W85
 
Dlatego napisałem czerwony a nie ATF 😉. Ale to prawdopodobnie był ATF .
 
Last edited by a moderator:
Panowie, wydaje mi się że gorzej skrzynia pracuje po rozgrzaniu. To by świadczyło że 75W lub 75W85 by lepiej się sprawował czy wręcz odwrotnie ?
 
Nie wiązał bym tego z lepkością oleju. Ja np na castrolu miałem też uwagi do pracy skrzyni na ciepło, a był to olej "grubszy" od ravenola tym bardziej od meguina. . W M32 jak wymyśliłem sobie tutele technyx zamiast matryx to była tragedia, a obie tutelki są w tej samej lepkości.
Nie wiem, może spróbuj tego Motula Multi DCTF. Bo chyba nie ma co pakować się w drogie oleje.
 
W skrzyni mam obecnie 75w80 ale na trasie jak rozgrzeje się olej to robi się głośniejsza. Wlać 75w85 czy od razu 75w90?
 
W skrzyni mam obecnie 75w80 ale na trasie jak rozgrzeje się olej to robi się głośniejsza. Wlać 75w85 czy od razu 75w90?
Ale to chodzi o olej do Puga czy do Hyundai-a?
 
A robi to różnicę?
 
Last edited by a moderator:
No robi, mają inne skrzynie :) Jeden chce olej 70w drugi 75w.
Post automatically merged:

A co tam siedzi w skrzyni Elf, ile kkm?
 
Nadal nurtuje mnie pytanie. Dużo osób co naprawia skrzynie twierdzi że olej 75W80 lepiej chronić synchronizatory i łożyska niż 70W. To prawda? Nie patrząc pod kątem tego co zaleca instrukcja samochodu bo tak naprawdę nie ma tego co zaleca producent skrzyni, czy to to samo ?
 
Na powyższe pytanie widocznie ciężko odpowiedzieć ale może na to ktoś będzie znał odpowiedź. Na 100% jeżeli skrzynia jest zimna to biegi wchodzą dużo lepiej, nic nie czuć pod ręką. Po 10km już można wyczuć takie haczenie na lewarku. Czy to jakoś można wiązać z lepkością oleju ?
 
Nie. Po 10 km jazdy, olej w skrzyni zwiększy temp może z 5 stopni.
 
Na próbę poszedł motul dctf bo trafiłem za grosze. 20-30km zrobiłem i zero różnicy, także spokojnie można go zalewać , moim zdaniem . Jako że nie widać różnicy to zalałem spowrotem Meguina+ar9100
 
Testów ciąg dalszy :) zalałem Motula dctf plus dwie tubki liqui mos2 i tak z miesiąc jeździłem. Wczoraj zmieniłem spowrotem na Meguin+ar9100, żona nie wiedziała, mówiła że coś skrzynia ciężej chodzi. Wprawę już mam 30 min i znowu wlany ten Motul z mos2 i mówiła że jest o niebo lepiej . Mam nadzieję że takimi wymianami nic się nie stanie ? Zastanawiam się czy to mos2 tak działa czy Motul ? Myślicie, że nic się nie stanie skrzyni na takim miksie DCTF+mos2?
 
Back
Top