Michalos12
Użytkownik
- Samochód
- citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
To mi Focus mk1 1.6 kombi palil w trasie 10/100km lpg....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Ciekawe, że stare proste silniki potrafią spalić takie ilości, bez jakis eko systemów..
Ładny wynik ale napisz ile Ci komp przekłamuje10 lat temu jak się zawziąłem .co ciekawe teren górski.trasa oravice Słowacja - Mszana Dolna zimą 1.6tdi
Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Popatrz na 2.0 F4RT i 1.4Tce 130KM. Popatrz na moment obrotowy i różnicę w spalaniu.... Jest już jakiś producent, który idzie pod prąd, chyba Mazda, która wraca powoli do 2.0.Ciekawe, że stare proste silniki potrafią spalić takie ilości, bez jakis eko systemów..
No to faktycznie ładny wynik. Swoją drogą rzadko kiedy komp w VAG-ach z tamtego okresu nie przekłamuje.Nie przekłamuje bo go z tankowań sprawdzałem. Jak mówię auto mam od 12 lat więc znam je na wylot
Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
No to przebiłeś mojego Żeepa o 1,5 l.No i nastąpiła dla Madzi "chwila prawdy" przy dystrybutorze.
Po wstępnym dotarciu silnika i z jazdą tylko po mieście Wankel wypił 51,48 l wachy potraktowanej AR6400, zrobił przy tym "od wlania do wlania" 242,6 km, czyli wylazło średnie spalanie ~21,2 l/100 km... W sumie normalne dla tego silnika, ale spodziewałem się deczko mniej.
To chyba wina jakiejś regularnie występującej w tym aucie anomalli fizycznej w postaci lokalnej grawitacji silnie oddziałującej w okolicach prawej stopy - trza by to zbadać jakimś specjalistycznym instrumentarium... może Nobel z tego będzie
Dzięki za odpowiedź. Chodzi mi raczej o to, ze jadac autostrada z prędkością rzedu 110-120km/h nie da sie zejsc ze spalaniem ponizej 10L/100km. A i spokojna jazda po mieście daje dorbze po portfelu.Ale on to spalił z 1,3l pojemności i ze 171 kW mocy.
Nie zapominajcie, że to auto o charakterystyce "sportowej" jest.
Dodatkowo przelicznik PZM dla silnika Wanka wynosi 2, tj. jest to funkcjonalny odpowiednik "normalnego" czterosuwowca o pojemności 2,6 l.
Patrz np. tu
cyt.: "5.3. System Wankla.
Dla silników Wankla z tłokiem trójkątnym pojemność podaje wzór:
Pojemność = 2VD
Gdzie V – pojemność jednej komory a D – liczba wirników
Silniki te klasyfikuje się jako czterosuwowe."
To co powyżej jest nie bez powodu i ma swój konkretny sens.
I jak najbardziej system Wankla miał sens - bo to wysokosprawna jednostka napędowa jest, ma płaski przebieg krzywej momentu obrotowego, no i to wysokoobrotowiec jest, czyli tam, gdzie w innych autach jest już poziom krytyczny obrotów, tam Wankel jeszcze "siedzi w czarnym polu" i ma jeszcze dostępne 1,5-2 krpm w zapasie.
Ponadto układ konstrukcyjny pozwala na przerobienie praktycznie każdej ilości powietrza wciśniętej do komór spalania - jedynym limiterem jest tu układ dolot-wylot. Gronek w Rotary RevService pokazywał mi wanklowego uturbieńca z mocą sporo ponad "pińset kuców" z tego 1,3 litra pojemności faktycznej, czyli ponad 285 kW z litra (dla porównania ja mam ok. 131-132 kW z litra).