• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

308SW T7 1.6 HDi 92KM, ON Effecta letni + dawka Mannol diesel ester X3 Prędkość do 100km/h

20220515_181459.jpeg
 
Last edited by a moderator:
Też mi się tak wydaje...
 
4.4l/100km to dużo? Wy tak poważnie? To że do 100km/h, nie znaczy, że nie może robić połowy przebiegu w mieście, albo po zwykłych powiatówkach z ograniczeniem co kilkaset metrów ;).
 
Trasa
Screenshot_20220515-213351_Yanosik.jpegScreenshot_20220515-213402_Yanosik.jpeg
 
Last edited by a moderator:
Trudno oceniać czy to dużo, czy mało po wskazaniach komputera a nie z tankowania. Mój berlingo (2007) z tym silnikiem, mieścił się w 5.2 przy jeździe do 130km/h + miasto, a do 110hm/h zadowalał się 4.5L/100. Komputer raz zawyżał, raz zaniżał (częściej). Ale generalnie w sporym samochodzie kombi, spalanie na poziomie 4.5 to chyba złe nie jest ? Problemem jest raczej cena paliwa :/
 
Duster przy takich prędkościach mieści się w 5. Dci 4WD. Ale przy 120 to już jest 7 :p
 
To ja w 301 przy takich prędkościach do 100km/h w trasie 3.5-3.7l/100km
120km/h to okolice 5l/100km.
Mieszana jazda to tez okolice 5l/100
Post automatically merged:

@Triumphator
Oczywiście, że trochę dużo.
Zależy jak tez właściciel przyspiesza autem, to tez ma znaczenie.
 
Last edited:
To ja w 301 przy takich prędkościach do 100km/h w trasie 3.5-3.7l/100km
120km/h to okolice 5l/100km.
Mieszana jazda to tez okolice 5l/100
Post automatically merged:

@Triumphator
Oczywiście, że trochę dużo.
Zależy jak tez właściciel przyspiesza autem, to tez ma znaczenie.
301 waży 1090kg, 308 1400kg
 
Na koniec tego roku cena paliwa za odrą będzie po 3€ .
Cena prądu dla odbiorców detalicznych w Polsce będzie o 100% wyższa .

Moja hanka HR-V i-vtec 1,5 2018r dwa razy powtórzyła rekordowy wynik 3,4L i 3,6L na odcinku 27 km przy prędkości 50-70 kmh jadąc z Łańcuta do Leżajska z włączoną klimą na oponach letnich OEM.
Na zimowych się tak nie da.
Paliea są za tanie jak widać bo większość goni na złamanie karku...


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Ostatnie 4 dni i 170km na droższym paliwie. trochę po moim i okolicznych miasteczkach, trochę trasy do 94-96/hkm.
Zbiornik ma wielkość 50L i okazuje się że pozwoliłby na zasięg na Pb 1070km. Do tego 800na LPG (49L) i robi się lepiej niż w jakimkolwiek dieslu którym do tej pory pomykałem ;)
dystans.jpg
zasieg.jpg
predkosc.jpg
srednie.jpg


Wydaje mi się że na Pb i przy prędkości 50-70Km/h spokojnie spalanie zadowoliłbym się ilości ąpaliwa jak HR-V i-vtec 1,5 bo przy prędkościach 94-96km/l (licznikowych) komputer pokazuje spalanie na poziomie 3.5-4.5L/100 (w zależy od nachylenia, wiatru itp.) :)
 
@R70 to pali tyle ile 1.6 diesel o mocy 100km, wiec dla mnie nadal diesel górą
 
Dzisiaj tankowanie i wynik 13.3l/100km. Od połowy tego ostatniego zbiornika staram się stosowac jakies tam zasady ecodrajwingu no i efekt jest w postaci niecałego litra na 100km.
 
6.3l gazu Corsa dzisiaj wyszlo z tankowania czyli dość typowo.
 
Mam wrażenie, że ktokolwiek coś napisze o spalaniu to pojawia się odpowiedź typu: "a mój dizel pali mniej"🙃
No to ja przewrotnie powiem że mój pali wiecej😉
Dzisiejsze tankowanie:
Screenshot_20220519-214328_Fuelio.jpg
Jak na 2 tonowego 173KM diesla w automacie, o aerodynamice kamienicy to i tak nie jest źle.
 
@R70 to pali tyle ile 1.6 diesel o mocy 100km, wiec dla mnie nadal diesel górą
Oj tam, czasem z życia też coś trzeba mieć!
Idź do salonu, poproś o jazdę próbną jakimś 1.4TGDI o mocy 140-200KM i zrób taki eksperyment - jadąc IV i 2500 obr/min, zredukuj na III i gaz w podłogę.
Potrzymaj tak do 6000 obr.
Jak nie jesteś stetryczałym dziadem, poczujesz przyjemność!
Ryj się cieszy jak małemu dziecku!!
A jeżeli chodzi o spalanie, to popatrz:

16530232242971663552338202802208.jpg
 
@SACZI
Ja lubie jazdę taka jak hamburgery w USA, stała długa trasa z jedną prędkością, i oby silnik mial duzo nm bo w górach sie to przydaje,
Przyspieszenie i dźwięk jest na drugim miejscu, aby Tir-a i jakiegoś slamazare do 100km/h wyprzedzić.
Wiec diesel dla mnie ma plus.
Post automatically merged:

@apede
Ja często przyspieszam od 1000obr,tylko że nie gazem w a systematycznie aż osiągnie max momemt i wtedy gaz do końca :)
Gdybym miał ten komfort jazdy samochodem tylko po baaardzo długich prostych, ze stałą prędkością, to może nadal bym preferował diesla (ale użytkuję pojazd w zdecydowanie większej różnorodności scenariuszy) z tym że oczekiwałbym że będzie jednak tańszy w eksploatacji niż benzyna a nie porównywalny, albo droższy niż LPG. Wybrałem Pb/LPG ze względu na - cenę zakupu, koszt eksploatacji, komfort użytkowania na każdych warunkach i z dozwoloną prawem prędkością (do tego SUVa zamiast plaskacza ponieważ wjadę tam gdzie plaskacz się powiesi i wyśpię się w nim wygodnie jak zajdzie taka potrzeba). I po pół roku eksploatacji - jesienno/zimowo/letniej, nie widzę żadnej przewagi 1.3MJ 70/95KM, 1.5dci 82Km, 16HDI92km. ŻADNEJ. Za niczym nie "tęsknię". Wszystkie te klekoty paliły bardzo mało, i były ciche na trasie - ale 1.0TCE jest jeszcze cichszy i to w każdym zakresie obrotów, a do tego jeździ zauważalnie taniej niż każdym z w/w diesli, pomimo tego że za wyjątkiem belingo wszystkie miały mniejsze gabaryty :)
Dostrzegam przewagę osiągów i "przyjemności" z jazdy jak wspomnę Lagunę 2 kombi, 2.2DCI 185km, która była fantastycznie wyciszona, i za sprawą innego niż pozostałe wersje zawieszenia dawał wspaniały komfort w połączeniu z prowadzeniem. itp. Ale ten komfort kosztował średnio 6.5-8.5L On na każde 100kilometrów i niestety był awaryjny ;)
 
Srednie spalanie z trasy 200km przy średniej predkosci 110km/h.
IMG_20220520_230020.jpg
 
Last edited by a moderator:
Back
Top