• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

@bartekkk, w jakim celu chcesz poprawiać smarowanie?
Nie wierzysz, że paliwo spełnia normy, a tym samym zapewni odpowiednią smarność?
Efecta z orlenu ale b7 ma 180, a b0 z moya ma 380, więc warto było by czymś poprawić, by wtryski czy pompa dłużej pożyły
 
Efecta z orlenu ale b7 ma 180, a b0 z moya ma 380, więc warto było by czymś poprawić, by wtryski czy pompa dłużej pożyły
A skad masz to B0 z Moya? Niedawno wrzucalem ich swiadectwa jakosci i o B0 tam mowy nie ma.
 
Efecta z orlenu ale b7 ma 180, a b0 z moya ma 380, więc warto było by czymś poprawić, by wtryski czy pompa dłużej pożyły
Przecież 180 to bardzo dobry wynik, 380 to już raczej średnio, ale jak już wyjaśniono to B0 Powera można wsadzić między bajki.. Marketingowy bełkot handlowca został zweryfikowany przez kolegę @sprajt2 .
 
Na moya power jest b0. Zawsze. Przynajmniej na każdej moya na Podkarpaciu. Ale swoadectwo Powera wygląda inaczej niż zwykłego, i jest informacja ze to Power. A te wklejone tutaj to zwykły olej napedowy. Ktoś tu coś pomieszał hehe. Będę następnym razem to zapytam czy mogę zrobić zdjęcie
 
Last edited:
@jns6, po pierwsze pisz poprawnie nazwę marki dodatków.
Po drugie, Ci, którzy je stosują oczekują, że silnik i skrzynia zrobią się "śliskie", że trzeba hamulce wymieniać.
Po trzecie, żadna aprobata nie zapewnia "ochrony", tylko własności oleju przygotowanego wg wytycznych danej/danych norm, powodują, że mechanizm/silnik nim smarowany pracuje poprawnie
Po czwarte, ...
 
Czy mannol diesel ester 9930 faktycznie poprawia smarowanie ? Ktoś się wypowie ? Może by go dolewać do Powera b0 ?
Podwójna dawka na pewno, bo nie przycina się u mnie zawór DRV
 
@bartekkk, w jakim celu chcesz poprawiać smarowanie?
Nie wierzysz, że paliwo spełnia normy, a tym samym zapewni odpowiednią smarność?
1656960609197.png
 
A norma przewiduje 460um, więc ... ?
460 to niebezpieczna granica. W USA o tym przekonują się szybko i dodatkowo walczą z LC.

Kiedyś nawet w jakiejś karcie jakości paliw smarność była określona jako: maks 460. I tyle, lakonicznie.
 
Last edited:
@luckyboy , wykresu widać, że spadek zużycia elementów współpracujących wyraźnie się zmniejsza do wartości hfrr 460um.
Dalsze zwiększanie smarnosci on nie powoduje tak znacznego uzysku na zużyciu współpracujących elementów układu wtryskowego, co dokładnie opisuje norma (max 460um).
Stosowanie dodatków poprawiających smarnosci to już trochę placebo tym bardziej przy rzeczywistej smarnosci on rzędu 200um.
I jak zawsze-co kto woli - rodzi się pole do powstawania ofert z różnymi smarami.
 
@SACZI spokojnie Panowie po to tu jestem żeby się dowiedzieć hehe dzięki
Test HFRR poleka na mizianiu kulką po metalu pokrytym warstwą paliwa. I potem mierzy się wytarty metali i jak duże są "zadry". Im większa wartość, tym bardziej kulka porysowała metal i co za tym idzie tym gorzej paliwo smaruje.

Biododatki są świetnym smarem i wzbogacone nimi paliwo, mimo innych wad, akurat smaruje świetnie.
 
@luckyboy , wykresu widać, że spadek zużycia elementów współpracujących wyraźnie się zmniejsza do wartości hfrr 460um.
Dalsze zwiększanie smarnosci on nie powoduje tak znacznego uzysku na zużyciu współpracujących elementów układu wtryskowego, co dokładnie opisuje norma (max 460um).
Stosowanie dodatków poprawiających smarnosci to już trochę placebo tym bardziej przy rzeczywistej smarnosci on rzędu 200um.
I jak zawsze-co kto woli - rodzi się pole do powstawania ofert z różnymi smarami.
Pomiędzy 450 a 380 na końcówce wykresu masz ponad 50% różnicy, krzywa zielona zaczyna przebiegać płasko Mnie to przekonuje do poprawy smarności paliwa tym bardziej, że mam pompę Bosch CP4
 
Panowie z góry zaznaczam, że to czysto teoretyczne rozważania, czy ktoś kiedyś brał pod uwagę stosowanie fo ropy np. Eurol Ricinus Racing? Czyli oleju rycynowego?
Sens stosowania ogólnie olejów 2T już jest wyczerpująco omówiony, ale o rycynowym nikt chyba nie mówił?
Moją myśl nakierunkowało stosowanie dodatków bio do ropy(pochodzenie roślinne), a ricinus jest roślinny...🤔
 
Olej rycynowy jest stosowany jako dodatek poprawiający smarność paliw. Ale ma też swoje wady, np zwiększa gęstość paliwa i podnosi temperaturę wytrącania parafin więc raczej bym unikał w zimie.

Czysty olej rycynowy można dawkować do 5% objętości.

Ale wg mnie nie ma to większego sensu, nie widziałem żadnych badań w których by znacząco podnosił smarność w takiej formie. Zwłaszcza że dostępne są już biodiesle i kupowanie B0, a potem pakowanie biododatku jest... dziwne :D

Co inne estry metylowe tego oleju, bardzo dobrze wpływają na parametry diesla. Można dodać do 20% objętości, ale nie warto przesadzać bo liczba cetanowa wywala wtedy w górę jak szalona.
 
@luckyboy, źle interpretujesz ten wykres i chyba zupełnie nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.
PO pierwsze - 2000h to mniej więcej 70-130 tys km
1657022490566.png

więc nie tak mało.
Nie patrzysz w ogóle na liczbową skalę zużycia krzywki pompy.
Smarność 575um wg tego wykresu daje 8-10x większe zużycie krzywki pompy niż "normowe" 460um (oczywiście przy takim samym dystansie/czasie).
Pomiędzy 450 a 380 na końcówce wykresu masz ponad 50% różnicy, krzywa zielona zaczyna przebiegać płasko
emoji41.png
Mnie to przekonuje do poprawy smarności paliwa
Idąc powyższym tokiem myślenia, zmiana hfrr z 450um do 380um to ledwie 2-3um/100 tys km mniej zużycia krzywki.
Dalsze polepszanie smarności najprawdopodobniej nie przyniesie widocznego zmniejszenia zużycia.
Lub inaczej - nakłady na poprawę smarności paliwa (dodatki), będą nieproporcjonalne w stosunku do uzyskanych efektów.
Jeszcze inaczej, jeżeli na dystansie 100 tys km "pompa" się zużywa o 2,5um, to na dystansie 400 tys km będzie to (teoretycznie) 10um, czyli 0,01mm. W praktyce warsztatowej jest to wartość dość trudno mierzalna!
Pompa staje się wieczna przy takim zużyciu.

No ale my i tak wszystko chcemy poprawiać i sprzed komputera być mądrzejszymi od inżynierów.
I płacić nie za efekty, a za obietnice cudów wręcz.
 
Back
Top