• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

@screamaster spokorniej. Ta ocena dodatkow/paliw premium jest na tyle subiektywna, ze nie mozna tego oceniac tak zerojedynkowo.
Dodatkowo już nazywanie paliw w Polsce jako "syf", chyba zyjesz w innej rzeczywistosci.
 
@sprajt2 przecież nikogo nie obrażam tylko wyrażam swoje zdanie do każdego mam szacunek, dobrze każdy wie że paliwa b7 to syf ekologiczny prawdziwa ropa to b0 koloru niebieskiego, a dodatki co tu mówić, każdy wie swoje ja postaram sie na swoim przykładzie pokazać jak działa millers jeśli chodzi o moc samochodu tylko będzie to trwać bo za ciepło teraz
 
Ale tak na standardowej dawce tego millersa? 😜

Chyba dosyć trudno ogarnąć taki eksperyment, zwłaszcza co do pewności, że parametry paliwa bazowego są takie same.
 
@sprajt2 przecież nikogo nie obrażam tylko wyrażam swoje zdanie do każdego mam szacunek, dobrze każdy wie że paliwa b7 to syf ekologiczny prawdziwa ropa to b0 koloru niebieskiego, a dodatki co tu mówić, każdy wie swoje ja postaram sie na swoim przykładzie pokazać jak działa millers jeśli chodzi o moc samochodu tylko będzie to trwać bo za ciepło teraz
Ja tez uzywam np ar6900-d i trochę amsoil cetan booster. Faktycznie cena standardowy ON plus te dodatki wychodzi mniej niz ON premium. Zeby cos specjanie odczuc? Raczej uzywam ich, zeby sie lepiej paliwo spalalo, zachowac czystosc i smarowanie.
Chociaz w ten weeken faktycznie poczulem różnicę! Jak wymienialem filtr paliwa, to nakapalo z niego trochę paliwa i bylo czuć dodatki😉😉😉😉
 
Dodatki polepszają troche jakość paliwa, gdzie nie sprawdzisz opini to większość mówi że dpf się rzadziej wypala co akurat prawda, dodatkowo po części eliminują słabość dzisiejszych paliw czyli dodatki bio
 
Last edited by a moderator:
DPF to najmniejszy problem bo wypali się i po sprawie.

Ale dolot, egr, turbina? Tam potrafi być tyle skrzepów weglowo-olejowych, że aż dziw że auto jeździ.

Dlatego prewencja jest najrozsądniejsza rzeczą jaka możemy robić.
 
@Pedros czy ja wiem, czy dpf to najmniejszy problem? im gorsze spalanie w efekcie więcej sadzy=więcej wypalań=więcej popiołu= przytykanie dpf'u np. nie po 300 tyś tylko po 250 tyś.. przynajmniej ja tak to widzę. U mnie dodatki spowodowały, że dpf w trasie to praktycznie wypala się pasywnie a w mieście co 250-300km
 
Można tankować b0, tzw Power ale jest o wiele bardziej mniej smarne. I tego się obawiam, że może zrobić bardziej krzywdę niż pożytek
 
Musi spełniać PN-590 wiec krzywdy nie zrobi.
A jak ktoś ma obawy to ma do dyspozycji całą paletę smarów.
 
Wystarczy butelka, nie musi być paleta, od razu. :D
Wydaje mi się, że b0 podobnie jak b7 może mieć różne smarności zarówno 200 jaki 450 czy lie tam norma nakazuje.
 
Paletą taniej wychodzi 😉

200 to rzadko spotykana wartość jeśli paliwo nie jest podlane estrami.
 
Zdarzyło mi się widzieć taką wartość na świadectwie Orlen Efecta , a verva miał niewiele gorszy wynik ok 230. Na forum gdzieś zamieszczone jest też swiadectwo vervy z wynikiem 200.
 
a ja użyłem 2 puszki tego k2 diesel dictum na ~50l paliwa i zadymienie zwiększyło się o jakieś 200-300%, kopci teraz jak star albo autosan😅
 
Czy mannol diesel ester 9930 faktycznie poprawia smarowanie ? Ktoś się wypowie ? Może by go dolewać do Powera b0 ?
 
@bartekkk, w jakim celu chcesz poprawiać smarowanie?
Nie wierzysz, że paliwo spełnia normy, a tym samym zapewni odpowiednią smarność?
 
Back
Top