• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia lll RS 2.0 TDI 184km

k1ks

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 2.0TDI 184km
Marka samochodu
Skoda Octavia lll
Budżet/ile litrów
350PLN/5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI 184km
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Witam,
Kupiłem Skoda Octavia lll RS 2.0 TDI 184km z DSG, rok produkcji 2014 i około 175tys przebiegu, nie jestem w stanie określić jaki olej silnikowy był stosowany. Chciałbym przeprowadzić podstawowy serwis wymiany olejów i filtrów. Dziennie robię około 80km na dojazdy do pracy +po mieście zakupy itp. po kilka km.

Proszę o podpowiedzi na jaki olej warto postawić i dlaczego oraz co ile zalecacie wymianę? Podałem budżet 350PLN aczkolwiek jestem zdania, że jakość oleju i częstotliwość wymian ma znaczenie dla żywotności serducha, dlatego jestem otwarty na propozycję i ewentualne podniesienie budżetu ;)

Z góry dziękuje za rady i pozdrawiam
 
Meguin 506.01 0W30.
 
Auto ma 175kkm przebiegu, zakładam 20-25kkm rocznie, a wymiany co 10kkm sugerując się odpowiedzią @SACZI :)
 
Last edited by a moderator:
Przy takich dziennych przebiegach olej powinien się sprawdzić przez 12-15 kkm. Podziel sobie interwały na zimowe i letnie, latem wiadomo, że więcej się jeździ, to zrobisz 15 kkm, zimą trochę mniej. Mobil 1 esp 5w30, Total Ineo Longlife 5w30, Texaco Prodsv 5w30, OEM VAG Longlife III fe 0w30, to oleje sprawdzone, ten ostatni najlepiej się spisze w okresie zimowym, co nie oznacza, że latem nie można go użyć.
 
Celowo zaproponowałem taki, a nie inny olej i propozycję podtrzymuje.

506 to fajna formulacja na PAO pasująca do mocnego silnika Diesla, oferująca szeroki zakres ochrony, przy podwyższonych troszkę popiołach względem 507, co nie będzie stanowiło żadnej przeszkody, jeśli silnik nie pobiera znaczących ilości oleju. Jeśli natomiast silnik konsumuje nadmierne jego ilości, to nie oszukujmy się, efektem przepalonego oleju zawsze bedzie zapchany DPF, niezależnie od ilości saps w oleju.


Osoby komentujące "haha" w takim przypadku dają świadectwo tylko o swoim braku wiedzy i zerowej zdolności umysłowej do chwili zastanowienia.
 
1. To po co wszystkie aprobaty / normy i wszystkie wątki doboru oleju, jeżeli można lać każdy olej do każdego silnika według Twoich zaleceń ? (A5/B5 do silnika DPF) (?)
Bez tego fora nie miałyby sensu istnienia, to raz
Dwa, ludzie przez dobór oleju oczekują cudów, to jakiś święty grall ma być, czy co ...
Trzy, szukanie oleju to taka sztuka dla sztuki - wystarczą odpowiednie normy i resztę można pominąć

Ja akurat bym nie polecił 506.01 do tego silnika, bo trzymam się aprobat, co nie znaczy, że od tego po prostu padnie.
Natomiast Ford do TCDI polecał swego czasu oleje z normą 913x, czyli defacto A5/B5. Silniki oczywiście wyposażone w suchy DPF ...
 
Jak nie weźmiecie sobie węgla na wstrzymanie i nadal będziecie się wykłócać to wrócę do moderacji i nie będę się oglądał na to kto i dlaczego tylko polecą z góry bany. Na razie temat wyczyściłem.

@k1ks - do tego wozu potrzebny jest, jak do większości VAGów z tego okresu olej z normą VW 504/507. W sumie możesz zalać cokolwiek z tą normą, zaczynając od naszego Lotosa Aurum 504/507 a kończąc na jakichś wynalazkach w rodzaju Redline EuroSeries za grube pieniądze.

@SACZI i @Kaczorek79 podali ciekawe propozycje. Ja bym zastanowił się nad olejem OEM VW oraz nad Mobilem. No i jeżeli nie masz uprzedzeń to Lotos Synthetic 504/507.
 
Dziękuje za odpowiedzi, nie chciałem wywoływać kłótni ;) A jak jest z dodatkami typu Archoil ? Przy każdej wymianie to stosujecie ? Pytam bo mój wcześniejszy 1.9TDI nie zaznał takich "smaczków" ;)
 
Ja używam dodatki od Archoil, poznałem je dzieki temu forum i mi bardzo podpasowały. Nie należą do najtańszych, ale jak już coś dolewać to sprawdzonego i pewnego, a nie placebo z marketu. Na pierwszy raz możesz dodać AR9100 i poobserwować jak będzie.
 
oraz bardzo fajna formulacja, jako całość od światowej jakości blendera.

Fajna wysokopopiołowa formulacja do auta z DPF i norma niezalecaną do tego auta, gdzie są też ciekawe oleje 504/507 chociażby od światowej klasy Mobila czytaj Mobil 1 ESP 0W30 a także również ciekawy od solidnego producenta Eurol Synthence FS 0W30 to ja jako nieświadomy i nie oświecony użytkownik wybrał bym jeden z powyższych zalecanych.
Gdyż jak wiemy norma 504/507 stawia bardzo wysokie wymagania olejom.
 
Ostrzegałem. Czyszczę to ponownie, @Zielony34 za prowokowanie tej kłótni przez pisanie "bo wystarczy czytać" i brak merytorycznych argumentów dostaje krótki, za to bezpłatny urlop. A reszta ma się zachowywać, bo będzie ciąg dalszy. Admin dzisiaj wstał lewą nogą, więc mnie nie drażnić.

Temat otwieram, bo autor może mieć jeszcze jakieś pytania.
 
Ja używam dodatki od Archoil, poznałem je dzieki temu forum i mi bardzo podpasowały. Nie należą do najtańszych, ale jak już coś dolewać to sprawdzonego i pewnego, a nie placebo z marketu. Na pierwszy raz możesz dodać AR9100 i poobserwować jak będzie.
Używasz tych dodatków przy każdej wymianie ? Zamiennie stosujesz AR9100 i AR9200 ? Jak to się ma co do temp lato/zima ?
 
Co do zasady dystrybucja poleca na start AR9100 dla silników poniżej 200kkm. I ja tez od tego zacząłem. Wg tego co pisał niejednokrotnie @wlyszkow chyba lepiej zacząć od 9100 - modyfikator tarcia i właściwości higieniczne :)
Z wiedzy z forum - pora roku nie ma znaczenia względem tych środków, chyba żaden nie ma przewagi względem niskich czy wysokich temp (dla użytkowania domowego).
 
Back
Top