• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia lll RS 2.0 TDI 184km

k1ks

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 2.0TDI 184km
Marka samochodu
Skoda Octavia lll
Budżet/ile litrów
350PLN/5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI 184km
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Witam,
Kupiłem Skoda Octavia lll RS 2.0 TDI 184km z DSG, rok produkcji 2014 i około 175tys przebiegu, nie jestem w stanie określić jaki olej silnikowy był stosowany. Chciałbym przeprowadzić podstawowy serwis wymiany olejów i filtrów. Dziennie robię około 80km na dojazdy do pracy +po mieście zakupy itp. po kilka km.

Proszę o podpowiedzi na jaki olej warto postawić i dlaczego oraz co ile zalecacie wymianę? Podałem budżet 350PLN aczkolwiek jestem zdania, że jakość oleju i częstotliwość wymian ma znaczenie dla żywotności serducha, dlatego jestem otwarty na propozycję i ewentualne podniesienie budżetu ;)

Z góry dziękuje za rady i pozdrawiam
 
Dziękuje @plpawzaw

Na początek postawie na OEM VW 0w30 + AR9100

Jeszcze jedno pytanie, nie znalazłem nigdzie w papierach po zakupie auta, ani ulotki pod maską jaki olej został zalany ostatnio. Czy w związku z tym przy tej pierwszej wymianie po zakupie auta zalecacie zrobić płukanke? Czy po prostu zlać stary i zalać świeżutki OEM VW 0w30?
 
Last edited:
Zalej jakąkolwiek szybką płukanke wybór jaka zależy od ciebje
 
Z tych łatwo dostępnych i w bardziej przystepnje cenie Texaco pro dsv 5W30, mobil 1 esp 5w30 czy shell/oem 0W30. Z nieco droższych i prawdopodobnie nieco lepszych Ravenol VSW 0W30, Ravrnol VMP 5W30, Eurol FS 0W30, Amsoil AML czy może Motul specyfic 504/507 0W30 no i jest jeszcze Mobil 1 ESP 0W30 a także drogie Penrite czy nieco tańsze Millersy. Mam takie auto w rodzinie i na Valvoline brał o 1l na 10 tys. a teraz na Eurolu ok 0,5l na 10 tys.
 
Back
Top