- Marka samochodu
- Citroen
- Budżet/ile litrów
- 4l
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.6 HDI z FAP
- Data produkcji
- 2014
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Total Quartz INEO ecs 5w30 ewentualnie 0w30
- Jaki olej masz obecnie
- Total Quartz INEO ecs 5w30
Cześć wszystkim, przechodząc do meritum:
DO tej pory był lany przez poprzedniego właściciela Total 5w30 niskopopiołowy zgodnie z zaleceniami producenta. Przejechałem już prawie 10k km od poprzedniej wymiany i jak to Polaka kusi mnie aby coś zmienić Silnik ma 202 000 km, żadnych wycieków czy brania oleju. Rozważam następujące opcje:
1) Dalej lać Total Quartz INEO ecs 5w30 ewentualnie zmienić na 0w30 przed zimą. Do tego jakiś dodatek typu Archoil AR9100 (pytanie czy ten do PSA z FAP będzie się nadawał a jeśli nie to co innego)
2) Neste PRO C2 5w30
3) Millers XF Longlife C2 5w30
4) Ravenol FEL CleanSynto 5w30 - ten najdroższy jest ale jest w bańce 4l a tyle mi wystarczy więc do ok 200zł się zmieszczę.
5) Inna Wasza propozycja....
Pytanie czy np kupić tanszy Total (ewentualnie Neste bo jest w bańce 4l więc cena z Total porównywalna) i dać tam dodatek typu AR9100 czy lepiej Ravenol i już bez dodatku?
A może te całe "kombinowanie" nie ma sensu i ważne aby kupić oryginalny olej (właśnie gdzie najlepiej, albo jak to weryfikować?) i lać taki jak producent auta podaje?
DO tej pory był lany przez poprzedniego właściciela Total 5w30 niskopopiołowy zgodnie z zaleceniami producenta. Przejechałem już prawie 10k km od poprzedniej wymiany i jak to Polaka kusi mnie aby coś zmienić Silnik ma 202 000 km, żadnych wycieków czy brania oleju. Rozważam następujące opcje:
1) Dalej lać Total Quartz INEO ecs 5w30 ewentualnie zmienić na 0w30 przed zimą. Do tego jakiś dodatek typu Archoil AR9100 (pytanie czy ten do PSA z FAP będzie się nadawał a jeśli nie to co innego)
2) Neste PRO C2 5w30
3) Millers XF Longlife C2 5w30
4) Ravenol FEL CleanSynto 5w30 - ten najdroższy jest ale jest w bańce 4l a tyle mi wystarczy więc do ok 200zł się zmieszczę.
5) Inna Wasza propozycja....
Pytanie czy np kupić tanszy Total (ewentualnie Neste bo jest w bańce 4l więc cena z Total porównywalna) i dać tam dodatek typu AR9100 czy lepiej Ravenol i już bez dodatku?
A może te całe "kombinowanie" nie ma sensu i ważne aby kupić oryginalny olej (właśnie gdzie najlepiej, albo jak to weryfikować?) i lać taki jak producent auta podaje?