• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Giulietta 1.4t Olej Penrite Enviro a Selenia k Pure Energy 5w40

niko999

Użytkownik
Samochód
ALFA
Marka samochodu
Alfa Romeo Giulietta
Budżet/ile litrów
+ - 250zł za 5l
Styl jazdy
Silnik
1.4t 120km
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Selenia 5w40
Panowie obecnie lany był ''Selenia 5w40'' czy jest sens zmieniać ten olej na Penrite Enviro 5w40? różnica to około 40zł z tym,że nie wiem czy silnik będzie lepiej/ciszej pracował na penrite? czy raczej nie będzie różnicy? czytałem o olejach PMO z tym,że dobrze chronią silnik ale za to silnik głośniej ponoć pracuje i wolałbym uniknąć głośniejszej pracy :)

Również dopytam czy płukanka archoil-ar2820 będzie ok przed zmianą oleju ?
 
Lej Selenię, to dobre oleje jeżeli są wymieniane na czas. Sam do swojej Kijanki lałem i nie narzekam. Penrite to średnia półka, coś pokroju Orlena albo Lotosu w Australii, tylko płaci się podatek od transportu, ceł no i australijskiej flagi.

PMO mają mniej albo więcej PAO w składzie, a dodatek tej bazy zmienia wrażenia słuchowe. Silnik nie pracuje głośniej, po prostu inaczej brzmi.

Co do płukanki to będzie ok.
 
@jerseyAdmin zacytowałbym pewną grupę Facebookową za polecanie Selenii zamiast Penrite'a ('przez takich laików ja Ty...').

Anyway, jako użytkownik Giuli i Giulietty, też podpinam się pod poprzednią odpowiedź. Lej Selenię bo to nie są złe oleje. Nie mamy co prawda testu Stara/K PE 5W40 (jakby się ktoś chciał z tematem ogarnąć, to ja bym 50pln do analizy dorzucił), mamy Digiteka 0W30 którego sam używam w Giulietcie od 9 lat i w Giulii od 5 lat. Zresztą 1.4 TJet (nie Multiair) pojadą na każdym oleju. Pod tym względem to bardzo fajny silnik. Minusem jest mała miska olejowa (IIRC 3l?), więc nie ma co przeciągać interwałów.

Orędowników Penrite'a kiedyś pytałem o UOA po 10kkm, ale do dziś nie dostałem. Moje UOA Digiteka wisi w odpowiednim dziale.
 
Wybór nie ogranicza się do Penrite czy Selenii. Dla mnie Selenia jest po prostu za droga. Pemrite też jest drogi ale jak juz to bym wybrał właśnie Enviro+5W40. PMO tez na pewno nie bedzie zały podobnie jak np. dużo tańszy Eurol Fluence 5W40, którego kompeltna analiza jest w odpowiednim dziale.
 
Oprócz Selenii można wziąć pod uwagę Neste Pro C3 5w40, Castrol Edge C3 5w40 i 0w40, czy nawet Orlen ME C3 5w40.
Post automatically merged:

Oprócz Selenii można wziąć pod uwagę Neste Pro C3 5w40, Castrol Edge C3 5w40 i 0w40, czy nawet Orlen ME C3 5w40.
 
Miesiąc temu tez miałem dylemat jaki olej zalać do Giulietty. Wybrałem Motul Xclean 5w40. Szpece od Alf chwalą Millersa, Penrite ale mam wrażenie, że dużo w tym marketingu.
 
@Kevin88 Jakie szpece? Tylko mi nie mów, że Pablo albo Szopefi.... ... .. .

Do tego, _jest_ różnica pomiędzy 1.4TJet który pojedzie na wszystkim a 1.4MA gdzie awaryjność Multiaira obrósła w legendy niczym 0W30 "będący wodą po parówkach" (tm)
 
Nie będę pisać kto😀
 
Co to MA to dobór jest skomplikowany każdy pisze co innego.
 
Co do głośniejszej pracy na PMO to mam teraz w T-jet zalany PMO 5W40 Extreme i za bardzo nie słyszę różnicy w dźwięku silnika pomiędzy PMO a Orlenem.
 
Panowie bo myślę jeszcze nad tymi olejami Selenia k pure energy 5w40 i Penrite 5w40 ewentualnie amosil 5w40

o selenii pisali na alfa forum,że błoto zostaje w silniku
 
Generalnie to jest tu duzo bałaganu w tym temacie bo przerzucamy się markami bez precyzowania czy rozmawiamy o oleju C3 takim jaki zaleca producent czy o full sapsie. Jeśli C3 i nie patrzysz na budżet to osobiście bym brał Penrite Enviro+C3 5W40. Drogi ale znowu nie jakoś zabójczo drogi (znajdziesz poniżej 250,00 zł/5l). Selenia? Będzie moim zdaniem ok . ale cena porównywalna do Penrite a parametry szału nie robią. Myśle, że dobra jakościowo ale dość klasyczna C3. Dużo tańszy Eurol Fluence 5W40 nie będzie gorszy (raczej lepszy) i masz dokładnie przebadany ten olej. Amsoil? Marka legenda i na pewno poniżej określonego wysokiego poziomu nie schodzą ale akurat ich C3 5W40 czterech liter nie urywa a kosztuje najwięcej z wszystkich ww.
 
Selenia K. P. E to C3 a OP o takiej myśli.

Ja bym brał Selenię, dopytaj w ASO bo często mają taniej niż w internetach. Penrite jest spoko, ale wg mnie przepłaca się za pochodzenie w zasadzie nic nie zyskując.

Amsoil jest fajnym olejem jeżeli chcesz jeździć w trybie Long Life czyli wymieniać co 20 czy 30 tysięcy kilometrów no i nie jeździsz po mieście. Inaczej po prostu marnuje się kasę bo nie wykorzysta się potencjału tego świetnego zresztą, oleju.
 
@Kevin88 nie, bardzo prosty

@tomek evo
mówimy o
Capture.JPG


według manuala do tego rocznika.

@niko999 może i zostaje, a może nie. Od 9 lat nie widziałem, choć ostatnim razem zaglądałem do silnika 4 lata temu. Nie będę robić krucjaty obrońców Selenii, zalejesz co będziesz chcial. Kwestia taka, że nikt nigdy nie lał Penrite'a czy inncyh Millersów i wymieniał je co 30kkm przez np 150kkm a potem oglądał silnik. Posłuchasz 'fachowców' z Alfaholików czy grup fejsbuniowych to kupisz od nich Penrite'a, Millersa czy czym tam handlują. Bardzo ważne też jest dobre samopoczucie, a w tym bardzo często drogie produkty sprawują się lepiej niż te tańsze.

Gdybym ja miał 1.4Tjeta (może sobie kiedyś kupię Mito 155hp z sentymentu) to bym go zalał Aralem 0W40 i nie zadawał wiecej pytań. A jakbym nie był w stanie dostać Arala (czy jak BP je teraz branduje) to bym wybrał jakikolwiek 5W40 C3 z normą Fiata S2 albo VW 505 byle najtańszy i nie Motul.
 
Do multiair 0w30 jak by co a do t jeta leje to co jest tańsze, od 5w30 do 5w40 :) a ASO lało castrola 5w30 po gwarancji.
 
Selenia K. P. E to C3 a OP o takiej myśli.

Ja bym brał Selenię, dopytaj w ASO bo często mają taniej niż w internetach. Penrite jest spoko, ale wg mnie przepłaca się za pochodzenie w zasadzie nic nie zyskując.

Amsoil jest fajnym olejem jeżeli chcesz jeździć w trybie Long Life czyli wymieniać co 20 czy 30 tysięcy kilometrów no i nie jeździsz po mieście. Inaczej po prostu marnuje się kasę bo nie wykorzysta się potencjału tego świetnego zresztą, oleju.
Jersey ale to, że nic nie zyskujemy w przypadku Penrite to jest tylko Twoja opinia prawda? Jak wiele razy miałeś do czynienia z tym olejem?
Nie chce wynosić tego oleju na piedestał ale jak bym osobiście miał zalać jakiś C3 5W40 bez patrzenia na cenę to Enviro+5W40 jest u mnie na 1 miejscu. Ponieważ Penrite nie ma tak naprawdę "mocnego" oleju w lepkości 5W40 (z serii 10ths premium i racing) to często ludzie stosują ten olej do naprawdę mocnych i wymagających pod względem oleju fur i ten olje daje radę. Miałem przypadki, że tam gdzie potrzeba było oleju z normą a auto było po znacznych modyfikacjach Penrite dawał radę w sytuacjach gdy konkurencja nie dawała (z Motulem na czele). Nie twierdzę, że jest to jakiś wybitny olej ale na podstawie swoich wieloletnich i bogatych z nim doświadczeń uważam, że wrzucanie go do jednego worka ze standardowymi niczym nie wyróżniającymi się C3 5W40 jest trochę niesprawiedliwe.
 
Miałem przypadki, że tam gdzie potrzeba było oleju z normą a auto było po znacznych modyfikacjach Penrite dawał radę w sytuacjach gdy konkurencja nie dawała (z Motulem na czele).
To teraz wytłumacz nam maluczkim co masz na myśli mówiąc dawał - nie dawał rady i na jakiej podstawie zostało to stwierdzone 🤔
 
Back
Top