• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Giulietta 1.4t Olej Penrite Enviro a Selenia k Pure Energy 5w40

niko999

Użytkownik
Samochód
ALFA
Marka samochodu
Alfa Romeo Giulietta
Budżet/ile litrów
+ - 250zł za 5l
Styl jazdy
Silnik
1.4t 120km
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Selenia 5w40
Panowie obecnie lany był ''Selenia 5w40'' czy jest sens zmieniać ten olej na Penrite Enviro 5w40? różnica to około 40zł z tym,że nie wiem czy silnik będzie lepiej/ciszej pracował na penrite? czy raczej nie będzie różnicy? czytałem o olejach PMO z tym,że dobrze chronią silnik ale za to silnik głośniej ponoć pracuje i wolałbym uniknąć głośniejszej pracy :)

Również dopytam czy płukanka archoil-ar2820 będzie ok przed zmianą oleju ?
 
Jersey ale to, że nic nie zyskujemy w przypadku Penrite to jest tylko Twoja opinia prawda? Jak wiele razy miałeś do czynienia z tym olejem?
Nie chce wynosić tego oleju na piedestał ale jak bym osobiście miał zalać jakiś C3 5W40 bez patrzenia na cenę to Enviro+5W40 jest u mnie na 1 miejscu. Ponieważ Penrite nie ma tak naprawdę "mocnego" oleju w lepkości 5W40 (z serii 10ths premium i racing) to często ludzie stosują ten olej do naprawdę mocnych i wymagających pod względem oleju fur i ten olje daje radę. Miałem przypadki, że tam gdzie potrzeba było oleju z normą a auto było po znacznych modyfikacjach Penrite dawał radę w sytuacjach gdy konkurencja nie dawała (z Motulem na czele). Nie twierdzę, że jest to jakiś wybitny olej ale na podstawie swoich wieloletnich i bogatych z nim doświadczeń uważam, że wrzucanie go do jednego worka ze standardowymi niczym nie wyróżniającymi się C3 5W40 jest trochę niesprawiedliwe.
A to że zyskujemy to tylko twoja, prawda. Miałem do czynienia z olejami Penrite, chociaż nie C3, w czasach gdy miałem Alfy. Kupowałem od Pabla. Przekładniowy wylałem po paru tysiącach kilometrów bo zimą nie dało się na nim jeździć, a na silnikowym nie widziałem różnicy w porównaniu do X-Cess którego wtedy lałem najwięcej.

A jak nie widać różnicy to po co przepłacać? Tym bardziej że kolega nie szuka oleju do rajdówki tylko do 120 konnego dupowozu.
 
To teraz wytłumacz nam maluczkim co masz na myśli mówiąc dawał - nie dawał rady i na jakiej podstawie zostało to stwierdzone 🤔
Duzo by pisać ale podam 1 przykład. Miałem Klienta 1.9 TDI 300 KM. Klient się uparł na normę 505.01. W innych olejach w tym w X-clean 5W40 po kilku tysiacach (4-5) olej zaczynał znikać , śmierdział spalanizną, "test jednokropelkowy" pokazywał już znaczną degradacje a temperatura oleju szła mocno w górę. Na Penrite nic takiego się nie działo przez cały interwał (8-10 tys.). Ponieważ były swego czasu kłopoty z dostępnością i nie było oleju Klienta na szybko zalał Motula i znów było to samo po kilku tysiącach. Na Millersie EE , którego poleciłem w zastępstwie było lepiej ale jak sam Klient stwierdził gorzej niż na Penrite, do którego finalnie wrócił i jeździł aż sprzedał auto. To auto a co za tym silnik i olej łatwego życia nie miały bo 300 KM z 1.9 to już bardzo dużo. W tym wypadku Penrite się sprawdził lepiej niż inne oleje. Nie twierdzę, że ma to znaczenie w przypadku seryjnego 1.4 o mocy 120 KM ale z drugiej strony jak Kolega chce wydać 200+ na olej to wolę mu doradzić ten moim zdaniem sprawdzony niż jakiś mi bliżej nieznany. co do którego nie mam podstaw sądzić , że będzie lepszy.
Post automatically merged:

A to że zyskujemy to tylko twoja, prawda. Miałem do czynienia z olejami Penrite, chociaż nie C3, w czasach gdy miałem Alfy. Kupowałem od Pabla. Przekładniowy wylałem po paru tysiącach kilometrów bo zimą nie dało się na nim jeździć, a na silnikowym nie widziałem różnicy w porównaniu do X-Cess którego wtedy lałem najwięcej.

A jak nie widać różnicy to po co przepłacać? Tym bardziej że kolega nie szuka oleju do rajdówki tylko do 120 konnego dupowozu.
Selenia jest droższa od Penrite. A że Penrite się sprawdza to moje doświadczenia a nie moja prawda. W Twoim przypadku jeżdziłeś na HPR 5 5W40. Dobry olej ale faktycznie tylko dobry jak dla mnie i porównywalny do X-cess-a czy Eurola SL 5W40 a dużo od nich droższy (od Eurola prawie 2x). Tu jednak mówimy o Enviro+5W40, z którym nie miałeś bezpośdeniego kontaktu a ja mam z nim bogate doświadczenia wiec wybacz, że się tak wymądrzam.
 
Dodam taki fakt z życia mojego uno 1,1 (ostatni rocznik włoskiej produkcji)
Od początku Selena 10W40 , przy 150 tys pojechaliśmy do ASO sprawdzić luzy zaworowe (plytki).
Wychodzi mechanik i pyta po co przyjechaliście, nie ma co regulować...

Może byc jednak różnica w składzie oleju z przed 20 lat, a teraz ze względu na Eco sreko.
P.s. Potem Lancia 2,0 16v LX jezdzila też na Selena 10W40, rajcowały mmie te metalowe puszki...taki powiew zachodu....
Nie było płukanek, nie bylo dodatków do oleju, ani do paliwa , auto śmigało ponad 200kmh ot tak.
Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@tomek evo klient stwierdził to jest mocno wiarygodna opinia Mamy tuta UOA Selenii i Penrite w lepkości SAE 30 i żaden z olejów nie wykazuje odstępstw od normy. Można powiedzieć że i oleje i silniki wyglądały bardzo dobrze. Ok, to nie SAE40, ale takiego nie mamy a na czymś bardziej wiarygodnym niż zapach wypada się oprzeć.

Więc na podstawie "klientowi się nie podoba" bym żadnego z tych olejów nie oceniał. Mi się wielbiony Meguin nie podoba i nie zamierzam go więcej lać do silnika (LM zresztą też nie, podobnie jak jednego z Orlenów) ale nigdy nie twierdziłem że te oleje źle czy gorzej chronią silnik.

Nadal pozostanę przy swoim i uważam że Selenia będzie dobrym wyborem, szczególnie jeżeli da się ją kupić taniej a powinno się dać bo na pierwszy rzut oka na ale drogo to Selenia jest tak 20-30 złotych tańsza.
 
@tomek evo klient stwierdził to jest mocno wiarygodna opinia Mamy tuta UOA Selenii i Penrite w lepkości SAE 30 i żaden z olejów nie wykazuje odstępstw od normy. Można powiedzieć że i oleje i silniki wyglądały bardzo dobrze. Ok, to nie SAE40, ale takiego nie mamy a na czymś bardziej wiarygodnym niż zapach wypada się oprzeć.

Więc na podstawie "klientowi się nie podoba" bym żadnego z tych olejów nie oceniał. Mi się wielbiony Meguin nie podoba i nie zamierzam go więcej lać do silnika (LM zresztą też nie, podobnie jak jednego z Orlenów) ale nigdy nie twierdziłem że te oleje źle czy gorzej chronią silnik.

Nadal pozostanę przy swoim i uważam że Selenia będzie dobrym wyborem, szczególnie jeżeli da się ją kupić taniej a powinno się dać bo na pierwszy rzut oka na ale drogo to Selenia jest tak 20-30 złotych tańsza.
Tańsza od Penrite? W cenie 20,00 zł niższej za Selenię to mogę zrobić barter. :)
 
@tomek evo - ja ci swojego Digiteka nie oddam, czeka na jakąś okazję żeby wlać do Kijanki. Ale tak, na allegro można znaleźć tańsze. Któreś z ASO wyprzedaje, ja tak kupiłem w okazyjnej cenie Selenię pierwszy raz (kolejny przyszła z forum). To już te nowe, w Moparowych czarnych butlach. Też mnie to trochę zdziwiło bo Selenia zawsze była przesadnie droga, ale widać takie czasy.
 
Do olejów z normą 5W40 C3 oprócz wskazanego przez @steyr Shella HX8 ECT, polecę Texaco Ultra S, bo jest jednym z lepiej wycenionych olejów w tej klasie, od dużego producenta. Za Selenią K P.E. przemawia z kolei to, że jest to bardzo ciekawy olej, który mimo że spełnia normę C3, to jest dedykowany do benzyn i dla nich został opracowany pakiet, w przeciwieństwie do większości 5W40 ACEA C3, które mają pakiet do diesli.
 
Back
Top