• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Helix Ultra AR-L 0W-20 Ducia duster 1.0 Eco-G - 90% jazdy na LPG 14770km-27000km

@R70 jak na razie ASO Renó dostaje ode mnie solidne 3, głównie za Daćkę, bo Espasa naprawiają i to skutecznie. Choć Alfa to to nie jest. Alfa się nie psuje, no ale człowiek chciał samochód dla mas no to ma :rolleyes: Anyway, będę robić zakupy w Archoilu to kupię sprzęt do odciągnięcia (dobrze, że jest bagnet w dCi). Jeżeli zalali to co mówią, że zalali, to będę się tego oleju trzymał, bo jest różnica w klekocie. Choć czuć dobre zmiany w cenie... 80pln za litr. Ale to nic, GTX 0W20 na 'pohtaló ałkcyjnym' kosztuje 120pln za litr..... .... ... .. .
 
Co do podwyższonego krzemu - być może jeszcze jest wypłukiwany z uszczelnień. Auto jest nowe i ten proces podejrzewam dłuższą chwilę będzie trwał.
Dokładnie, może być także resztka smarowidła montażowego, to popularne w japońskich wtedy sporo miedzi i krzemu pływa w oleju fabrycznym i kolejnych kilku wymianach
 
oem wkładaj przed wizytą w aso
Ale po co? :) ASO nie przyczepi się do tego, że ktoś cześciej zmienia filtr powietrza :)
Gulfa RN17fe jakie wrażenia akustyczne
Mam zalany Gulfem ten silnik, wcześniej GTX 5w30, nie słyszę różnicy - a nawet jeśli jest to tylko akustyka, oba oleje robią to co mają robić :)
 
Spoko - akustykę traktuje jako ciekawostkę. Nie zamierzam odpuścić sobie Shell-a tylko dlatego że jest "głośniejszy" jeśli tak bez problemu wytrzymał 12.3kkm, a być może przy kolejnej zmianie dotrwa bez uszczerbku do trwałości silnika i osprzętu do 17-20kkm ?
Ale generalnie wolę kiedy silnik pracuje "miękko" a nie "twardo".
 
Ale generalnie wolę kiedy silnik pracuje "miękko" a nie "twardo".
Silniki na LPG generalnie mają bardziej miękką pracę, w nich praktycznie nie występuje zjawisko spalania stukowego :) Proponuję posłuchać silnika na benzynie, a potem na LPG, może wtedy silnik na Shellu znów zacznie pracować miękko dla ucha ;) Za 4 kkm zmieniam olej, wleję z ciekawości Shella, ale RN17.
 
Tak,wiem. Ale to nie to. Poza tym w 1.0eco-g wtryski LPG pracują tak głośno, że zagłuszają wszystko ;)
 
Nic nie poradzisz, taka charakterystyka. Żeby chociaż trwałość była wysoka….
 
E tam... mam gdzieś to cykanie. Całe lata jeździłem klekotami i one cykały też zauważalnie, przyzwyczaiłem się ;)
Zobaczymy jak będzie z trwałością.
 
No właśnie już te poprawione Medy nie grzeszą trwałością ale jestem ciekawy ile wykręcisz na nich km…. 😎
 
a teoretycznie ile powinny wytrzymać ?
 
@KamilJB ; czyli przy mojej eksploatacji może być osiągalne ;) Przecież jeśli przez wtrysk przeleje się przez ten czas 3500L LPG (spalanie 7L) to powinien pozostać w lepszej kondycji niż jak przeleje 5000L (spalanie 10L).
 
We wtryskach LPG żywotność określa się za pomocą cykli. Przekładając na przebieg to 150 000 km będzie bardzo dobrym wynikiem.

W Kii wtryski BRC wytrzymały 170 000.
 
Dzięki za dokształcenie.
W takim razie powinienem jeździć na wyższych biegach (z mniejszymi obrotami) żeby ilość cykli była mniejsza ;)
 
To będzie wypas ale szczerze wątpie….
Na forum Skody ludzie na fabrycznych gratach od Landi jeżdżą po 220-260k w silniku 1.0mpi
Post automatically merged:

Dzięki za dokształcenie.
W takim razie powinienem jeździć na wyższych biegach (z mniejszymi obrotami) żeby ilość cykli była mniejsza ;)
To niczego nie zmienia. Najlepiej to co 10 000 km zmieniać filtry obydwa oraz są takie filtry wkręcane podczas tankowania.
 
Zalecam zajrzeć do środka oryginalnego filtra FL i zobaczyć hak wyglada wkład…
 
Back
Top