Dodam dla sprostowania, że uszczelka była zmieniona przy okolo 190 tys km jak pamietam , w serwisie Opla i to już ta niby poprawiona , odporna na paliwo i potem jeździłem na Milleresie EE 5w40.
Więc uszczelka była nowa, panewki nie zmieniane , a szkoda
Napewno zużycie silnika przed wymianą zebrało materiał z panewek w jakimś stopniu. Jednak po wymianie uszczelki siknik na Milleres EE 5w40nie wykazywał dalszego zużycia. Po zalaniu GM 5w30 wykazał az nadto, a po tym ostatnim zalaniu GM 5w30 silnik zrobił się paskudnie głośny .
Z aplikacji opel dpf info wynikały inne wskazania temperatury płynu niż wskazywał to zegar , który zawsze na ciepłnym stał na 90⁰C, a na autostradzie przy 180 bylo w aplikacji 115⁰C.
W momencie zatarcia nie bylo żadnych wskazań ciśnienia przegrzania , czy schecka.
W aplikacji , którą mialem wlaczoną świeciło na czerwono niskie cisnienie oleju i 114⁰C temp cieczy.
Koledzy z forum insignia zmierzyli kiedyś , ze czujnik ciśnienia oleju zaczyna na czerwono przy 0.3 Bara , uważam to za żart inżynieria idioty.
Mało tego nie zaświeca się odrazu, tylko algorytm reaguje po jakimś czasie gdy ono się utrzymuje poniżej 0.3 Bara.
Znaczy to , że konstrukcja przyczyniła się wiele razy do chwilowego braku smarowania nie i informując o tym.
Dupochron dla serwisu Opla by im reklamacji nie zgłaszali non stop.
Takie są made in Germany , a głównym atutem dla mnie było , że to był silnik JTD , bardzo trwały .
@tomek evo , żebyś widział jak katowałem 1,9jtd w Multipli z Boxem nastawnym od V-techa , sprzęgło spaliłem...przy 150 tys km, nikt tam nie dbał o oleje , nikt nie dawał siuwaksów smarowideł, płukanek ... Selena 10w40 , potem Castrol Magnatec 5w40, zmiana co 15 tys km , 170 - 180 kmh na autostradzie , co tam ma jechać. Do setki na boxie 9s , but , czarny dym za mną... Takie kiedyś były silniki, a nie to technologiczne niemieckie gówno, czy dzisiejsze kosiarki.
Ponad 160 tys km zrobiłem i silnik jak dzwon , gdy sprzedawałem miała 200 tys przebiegu, -20⁰ C, od strzała palił.
Może i dobrze, ze bedą elektryczne, jak mają takie gówno nam sprzedawać i to nalepsze się nie zanosi.., a na droższe.
Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
Więc uszczelka była nowa, panewki nie zmieniane , a szkoda
Napewno zużycie silnika przed wymianą zebrało materiał z panewek w jakimś stopniu. Jednak po wymianie uszczelki siknik na Milleres EE 5w40nie wykazywał dalszego zużycia. Po zalaniu GM 5w30 wykazał az nadto, a po tym ostatnim zalaniu GM 5w30 silnik zrobił się paskudnie głośny .
Z aplikacji opel dpf info wynikały inne wskazania temperatury płynu niż wskazywał to zegar , który zawsze na ciepłnym stał na 90⁰C, a na autostradzie przy 180 bylo w aplikacji 115⁰C.
W momencie zatarcia nie bylo żadnych wskazań ciśnienia przegrzania , czy schecka.
W aplikacji , którą mialem wlaczoną świeciło na czerwono niskie cisnienie oleju i 114⁰C temp cieczy.
Koledzy z forum insignia zmierzyli kiedyś , ze czujnik ciśnienia oleju zaczyna na czerwono przy 0.3 Bara , uważam to za żart inżynieria idioty.
Mało tego nie zaświeca się odrazu, tylko algorytm reaguje po jakimś czasie gdy ono się utrzymuje poniżej 0.3 Bara.
Znaczy to , że konstrukcja przyczyniła się wiele razy do chwilowego braku smarowania nie i informując o tym.
Dupochron dla serwisu Opla by im reklamacji nie zgłaszali non stop.
Takie są made in Germany , a głównym atutem dla mnie było , że to był silnik JTD , bardzo trwały .
@tomek evo , żebyś widział jak katowałem 1,9jtd w Multipli z Boxem nastawnym od V-techa , sprzęgło spaliłem...przy 150 tys km, nikt tam nie dbał o oleje , nikt nie dawał siuwaksów smarowideł, płukanek ... Selena 10w40 , potem Castrol Magnatec 5w40, zmiana co 15 tys km , 170 - 180 kmh na autostradzie , co tam ma jechać. Do setki na boxie 9s , but , czarny dym za mną... Takie kiedyś były silniki, a nie to technologiczne niemieckie gówno, czy dzisiejsze kosiarki.
Ponad 160 tys km zrobiłem i silnik jak dzwon , gdy sprzedawałem miała 200 tys przebiegu, -20⁰ C, od strzała palił.
Może i dobrze, ze bedą elektryczne, jak mają takie gówno nam sprzedawać i to nalepsze się nie zanosi.., a na droższe.
Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka