Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
stajemy się zakładnikami technikiPrzestań sprawdzac tą temperature i problem z glowy. A auto przejedzie tyle samo lat/km.
miska olejowa to też swego rodzaju chłodnica o niskiej skuteczności ale zawsze tak samo jak chłodnica wodna.Pęd powietrza robi swoje dla chłodnicy.
99% aut nie posiada chłodnicy oleju, a wymiennik woda-olej to dalej nie chłodnica.
Ciekawe zatem po co w Golfie mk2 1.8 66 kW jest taki wymiennik? Silnik ma PWM 45 KM/litr...99% aut nie posiada chłodnicy oleju, a wymiennik woda-olej to dalej nie chłodnica.
Czy tak niskiej to bym dyskutował - olej ma niskie ciepło właściwe, a miska dość dużą powierzchnię, do tego kształt sprzyjający przepływowi laminarnemu powietrza, także...miska olejowa to też swego rodzaju chłodnica o niskiej skuteczności
Z pewnością! Podobnie jest z silnikami, w których gładzie są pokryte nikasilem. Jeżeli taki silnik jeździł w kraju, w którym dopuszczano paliwa z większą zawartością siarki, to nikasil ulegał uszkodzeniu i silnik tracił kompresję oraz zaczynał spalać olej. W takim przypadku rozwiązaniem jest zastosowanie oleju o wysokiej lepkości i dodatkowo dolanie dawki ceramizera. Taka kombinacja robi cuda, bo silnik odzyskuje kompresję i przestaje palić olej. Procedura pozwala funkcjonować takiemu silnikowi jeszcze wiele dziesiątek tysięcy kilometrów.Wszystko to prawda ale nie można wykluczyć, ze wyższa lepkość by uratowała silnik przynajmniej na jakiś czas
Mi chodziło w porównaniu z chłodnicą powietrzną.Czy tak niskiej to bym dyskutował - olej ma niskie ciepło właściwe, a miska dość dużą powierzchnię, do tego kształt sprzyjający przepływowi laminarnemu powietrza, także...
To prawda ale tylko po części gdyż czasami może być dokładnie na odwrót. Jeśli obciążymy silnik podczas jazdy ze stosunkowo niskimi obrotami (np. na podjeździe) to chwilowe spalanie np. przy 100 km/h na najwyższym biegu będzie wyższe niż na tym samym biegu przy 200 km/h. Z mojego doświadczenia wynika, że wzrosty temperatur oleju występują bardziej w wyniku obciążenia silnika nie samych wysokich obrotów. Rwana jazda z przyspieszaniem 100-150 z gazem w podłogę o wiele bardziej podbija temperaturę niż jazda ze stał ą prędkoscia 160 km/h jesli prędkość ta nie stanowi dla silnika poważnego wyzwania bo np. v-max jest sporo powyżej 200 km/h.Ale to działa tak że jadąc na wysokich obrotach spalamy więcej paliwa. Spalając więcej paliwa wzrasta temperatura.
W Polsce nie ale za granicą to masz masę odcinków autostrad, że wiele pojazdów osobowych musi redukować bieg nawet o 2 lub więcej.Tak to oczywiste. Lecz tutaj było mówione o jeździe autostradą, więc nie ma tam wielkiego obciążenia dla silniku jak w wypadku jazdy pod górę lub przy ruszaniu.
Dlatego w pewnym stopniu dodatki redukujące tarcie mogą obniżyć temperature.To może najogólniej, na temp w komorze spalania ma wpływ wartość wykonywanej pracy w danym momencie(jednostce czasu). Dodać należy ciepło pochodzące z tarcia.
Trochę od tego jest forum żeby porównywać, monitorować temperatury, wymieniać się doświadczeniami. Tylko z tej pisaniny nic nie wynika.stajemy się zakładnikami techniki
Aptekarstwo przysłania przyjemność z korzystania z jazdy samochodem
Co potwierdza powyższe.W każdym BMW z dużym silnikiem benzynowym jeżeli w upale szybko podróżujesz autostradą i po kilkuset kilometrach zjeżdżasz na stację zatankować to strach otworzyć maskę bo myślisz, że ci to gorące powietrze opali skórę na twarzy. Żar pod maską to jest mało powiedziane.
Biorąc pod uwagę, że nie projektuje się nic na styk bo zawsze są współczynniki bezpieczeństwa czasami nie ma co lamentować i zawracać sobie głowy pierdołami. Będzie wyższa temp oleju - szybciej się on zużyje i trzeba mieć tego świadomość. Można skorzystać z techniki, zbadać oliwę i wszystko mamy jasne aby decydować o konieczności wymianyPorównywanie konstrukcji może nie ma sensu ale temperatura oleju 120st uważana jest za niepożadaną.
Dzisiaj sie przejechalem z podobna próbą. Tyle, ze olej to wczoraj zalany Lotos Synthetic 504/507 5W30. Temperstura taka sama.Z ciekawosci, dzisiaj przejechalem 2.0tdi CGLC z predkoscia 180km/h okolo 20km. Olej w silniku to VAG OEM/Shell AV-L 0W30. Na zewnątrz circa 25st. Temperatura oleju 109 stopni. Temp cieczy 90 (z VCDS).