• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos X Prime 5W-30

wszystko o produkatach Eneos
Normy API i ILSAC nie określają maksymalnej ilości popiołów, a zawartość siarki to max 0.5%. ACEA Cx popioły max 0.8, siarka max 0.3%, i tutaj pewnie leży powód, dlaczego oleje z API SP ILSAC-6, które nie spełniają dodatkowo ACEA C5/C6 nie są rekomendowane do diesla z dpf.
 
@Analyser A to niebawem to mniej więcej za jaki czas, będzie dostępny na przełomie czerwca i lipca?
 
Panowie myślicie, że X-Prime może zastąpić klasyczny A5/B5 do np. takiego silnika jaki posiada Kia Stinger 3.3 v6?
 
Wg mnie można. Ja stosuje obecnie w prawdzie w 1.6 mpi olej ilsac gf 5. W instrukcji nieeuropejskiej do mojego silnika jest zapis API SM ILSAC GF-4 or above. W polskiej instrukcji mam API SM ACEA A5 lub powyżej
 
mozna gdzies znalezc informacje na temat wartosci noack? rozwazam zastosowanie tego oleju do 2.0 skyactiv-g
 
@igorgarbina nie lepiej 0w20? Ma bardziej japońską formulację
 
Na wschodzie jest analiza uoa Eneosa x Prime po 11kkm. Ślicznie spadła lepkość w 100st co za tym idzie również indeks lepkości do 182.
 
182 - nadal sporo...
 
@soszo przebieg jest przypuszczalny. Rusek sprowadził z przebiegiem ok 7tys na oleju. Zamiast wymienić olej dobił go jazdą po autostradzie z prędkością max dla tego silnika (140km/h)
Sam stwierdził, że nie wie jak japończyk używał samochodu (przypuszczalnie tylko po mieście) Sam stwierdził, że mógł zmienić olej.
Dodatkowo zalewał benzynę RON92 a instrukcja przewiduję minimum RON95 (ktoś mu zwrócił na to uwagę)

Reasumując analiza z d*py bo same niewiadome.
 
@Boguś, dlatego ka trąbię, że Shear Stability pokaże "trwałość" indeksu lepkości w warunkach znormalizowanych.
Analizy oleju zużytego pokazują, czy silnik zaraz wystawi korbę bokiem i ile jeszcze można oleju nie wymieniać.
Reszta to nadinterpretacja.
 
Muszę się sam zmobilizować i wysłać swoje 0w20 po ok 7-8tys km przebiegu. Zobaczymy czy R18A2 zabija ten olej 😉
 
Znalazłem tą analizę i spadek lepkości z 9.6 wg oilclub.pl do 8.04 po 11 tys km, to ... dużo.
Tym bardziej, że eksploatacja w trasie, więc rozcieńczenie paliwem powinno być ograniczone.
(nie znam cyrylicy, więc nie odczytałem ilości paliwa w oleju).
Ciekawa jest śladowa ilość metali zużyciowych (poniżej 10ppm), ale silnik stosunkowo nowy (75 tys km), więc nie jest nadmiernie zużyty.

Analiza Eneosa potrzebna na gwałt, żeby rozwiać wątpliwości!
 
Wydaje się, że będzie także stanowił dobre zastępstwo dla olejów wymagających norm C3 i C4 oraz A5/B5.
Czyli jak mnie fantazja poniesie, to do mojego Duratecowego Volvo z przebiegiem 290tyś km, podejdzie? Nie pytam czy jest sens tyle wydawać na olej do auta które poleci na Orlenie za 110zł za bańkę. Jeżdżę bardzo spokojnie, niemal wcale na autostradzie, głównie sam z torbą zakupów lub jakimś emerytem na badania.
 
Podejdzie. Czemu nie? Przebieg nie ma znaczenia. Warto potestować i się samemu przekonać 🙂
 
Dodałem SSI do pierwszego postu. Cóż można powiedzieć: rewelacja? Różnica w okolicach 1,5%.
 
Back
Top