- Marka samochodu
- Mercedes-Benz C124
- Budżet/ile litrów
- 200-300zł / 10L (żeby raz przelać)
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.2 M111 z LPG (330k km)
- Data produkcji
- 1995
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- MB 229.1
- Jaki olej masz obecnie
- Motul 6100 10W40
Cześć,
chcę wymienić olej w swoim aucie, ostatni olej to 10W40, a przed nim jeździł na 15W40... Raczej chciałbym przejść na 5W40, ze względu na lepsze oleje w niższej cenie w stosunku do 10W40. Przed zmianą będzie płukanka LM Motorspulung, potem chciałbym jeszcze przepłukać silnik jakimś 5w40 i po tym wlać docelowy olej. Auto jeździ raczej mało, pewnie do 6k km na rok, ostatnio stał 2 lata to ciężko mi stwierdzić dokładnie. Dodatkowo auto zimą nie jeździ.
Jako, że jest to już dość stare auto, które wg instrukcji jeździło na przeróżnych olejach, wg ksiązki to:
Do 43k Mobil1 0W40 potem do 54k 10W40, do 93k Shell Helix Ultra 5W30, do 147k 10W40, do 178k 15W40, do 212k 10W40, do 226k 5W40 i do ok. 255k 10W40, tutaj się kończą wpisy w książce. Co ciekawe to auto z Niemiec, jestem pierwszym właścicielem w Polsce, więc nie tylko u nas leją co popadnie
Moje propozycje
Ze względu na wiek i przebieg auta i jego historię olejową, nie widzę sensu kupowania jakiegoś super oleju, myślałem nad Meguin 5W40, ale po przeczytaniu ostatnich trendów na forum raczej skłaniam się ku polskim producentom Orlen Platinum Classic lub Lotos Synthetic Plus, bądź tańszym olejom jak Shell Helix Ultra czy Eurol SL.
Wyczytałem, że do silników z LPG powinny być nieco inne oleje, z niższą zawartością popiołów i TBN? Co trochę mi skomplikowało wybór, już byłem praktycznie zdecydowany na Lotosa. Dodatkowo, który olej lepszy z rodzimych olei Orlen czy Lotos?
Jaki olej możecie polecić? Może Orlen z normą C3, czy to już przesada?
chcę wymienić olej w swoim aucie, ostatni olej to 10W40, a przed nim jeździł na 15W40... Raczej chciałbym przejść na 5W40, ze względu na lepsze oleje w niższej cenie w stosunku do 10W40. Przed zmianą będzie płukanka LM Motorspulung, potem chciałbym jeszcze przepłukać silnik jakimś 5w40 i po tym wlać docelowy olej. Auto jeździ raczej mało, pewnie do 6k km na rok, ostatnio stał 2 lata to ciężko mi stwierdzić dokładnie. Dodatkowo auto zimą nie jeździ.
Jako, że jest to już dość stare auto, które wg instrukcji jeździło na przeróżnych olejach, wg ksiązki to:
Do 43k Mobil1 0W40 potem do 54k 10W40, do 93k Shell Helix Ultra 5W30, do 147k 10W40, do 178k 15W40, do 212k 10W40, do 226k 5W40 i do ok. 255k 10W40, tutaj się kończą wpisy w książce. Co ciekawe to auto z Niemiec, jestem pierwszym właścicielem w Polsce, więc nie tylko u nas leją co popadnie
Moje propozycje
Ze względu na wiek i przebieg auta i jego historię olejową, nie widzę sensu kupowania jakiegoś super oleju, myślałem nad Meguin 5W40, ale po przeczytaniu ostatnich trendów na forum raczej skłaniam się ku polskim producentom Orlen Platinum Classic lub Lotos Synthetic Plus, bądź tańszym olejom jak Shell Helix Ultra czy Eurol SL.
Wyczytałem, że do silników z LPG powinny być nieco inne oleje, z niższą zawartością popiołów i TBN? Co trochę mi skomplikowało wybór, już byłem praktycznie zdecydowany na Lotosa. Dodatkowo, który olej lepszy z rodzimych olei Orlen czy Lotos?
Jaki olej możecie polecić? Może Orlen z normą C3, czy to już przesada?