• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes C124 2.2 M111 LPG

eXon

Użytkownik
Samochód
Subaru BRZ FA20, Mercedes-Benz C124 - 2.2 M111 LPG
Marka samochodu
Mercedes-Benz C124
Budżet/ile litrów
200-300zł / 10L (żeby raz przelać)
Styl jazdy
Silnik
2.2 M111 z LPG (330k km)
Data produkcji
1995
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
MB 229.1
Jaki olej masz obecnie
Motul 6100 10W40
Cześć,
chcę wymienić olej w swoim aucie, ostatni olej to 10W40, a przed nim jeździł na 15W40... Raczej chciałbym przejść na 5W40, ze względu na lepsze oleje w niższej cenie w stosunku do 10W40. Przed zmianą będzie płukanka LM Motorspulung, potem chciałbym jeszcze przepłukać silnik jakimś 5w40 i po tym wlać docelowy olej. Auto jeździ raczej mało, pewnie do 6k km na rok, ostatnio stał 2 lata to ciężko mi stwierdzić dokładnie. Dodatkowo auto zimą nie jeździ.

Jako, że jest to już dość stare auto, które wg instrukcji jeździło na przeróżnych olejach, wg ksiązki to:
Do 43k Mobil1 0W40 potem do 54k 10W40, do 93k Shell Helix Ultra 5W30, do 147k 10W40, do 178k 15W40, do 212k 10W40, do 226k 5W40 i do ok. 255k 10W40, tutaj się kończą wpisy w książce. Co ciekawe to auto z Niemiec, jestem pierwszym właścicielem w Polsce, więc nie tylko u nas leją co popadnie :)

Moje propozycje
Ze względu na wiek i przebieg auta i jego historię olejową, nie widzę sensu kupowania jakiegoś super oleju, myślałem nad Meguin 5W40, ale po przeczytaniu ostatnich trendów na forum raczej skłaniam się ku polskim producentom Orlen Platinum Classic lub Lotos Synthetic Plus, bądź tańszym olejom jak Shell Helix Ultra czy Eurol SL.

Wyczytałem, że do silników z LPG powinny być nieco inne oleje, z niższą zawartością popiołów i TBN? Co trochę mi skomplikowało wybór, już byłem praktycznie zdecydowany na Lotosa. Dodatkowo, który olej lepszy z rodzimych olei Orlen czy Lotos?

Jaki olej możecie polecić? Może Orlen z normą C3, czy to już przesada?
 
Lej lotosa 5w40 i bedzie git
 
Dzięki za odpowiedzi :) Po sprawdzeniu analiz jednak chyba wybiorę tego Eurol, lepkość najwyższa, popioły wg producenów najniższe. Czy wartość popiołów jest też w analizach i nie mogę jej dostrzec? Czy da się to jakoś wyliczyć? Na co zwrócić uwagę w analizach aby stwierdzić, który olej jest bardziej odporny na podwyższone temperatury?

Ewentualnie może Lotos/Specol plus dodatek, np. AR9100 czy LM Ceratec?
 
Uszanowanie dla wszystkich! :)

Pozwolę podpiąć się pod temat i przy okazji zrobię odkop. Zbliżam się do wymiany oleju i do tej pory jeździłem na Mobil X1 5W50, wcześniej był Mobil Super 3000. Nie było problemu ani z jednym ani drugim. Silnik M111 wolnossący 2,2L, nalot 331 tys., a w roku to tak między 3500 do 5000 tys. km nim robię. Auto używane na co dzień, w normalnej jeździe miejskiej z wszystkimi tego zaletami i wadami. Trasy sporadycznie. W sumie teraz chciałem trochę zaszaleć i zalać "dziadkowi" olej Miller's Oil EE Performance 5w40, bo cena nie jest jakaś zaporowa, ale chętnie wysłucham i sprawdzę inne propozycje.

Czy może przez te cztery lata pojawiło się coś bardziej godnego uwagi od olejów wymienionych wyżej w wątku?

Serdecznie dziękuję za każdą odpowiedź.
 
Pozwolę podpiąć się pod temat i przy okazji zrobię odkop.
Jest nie pisana zasada na tym forum - każdy zakłada swój wątek doboru oleju
Druga zasada nie wykopujemy trupów - to już chyba nawet jest w regulaminie.

Załóż swój wątek 😉
 
Przepraszam, czytałem. Niemniej nie chciałem powielać wątku biorąc pod uwagę ten sam pojazd i silnik. Można skasować mije posty.
 
Back
Top