Faak, zapomniałem że do Amsoila Cetane Booster zacząłem z 4kkm temu dodawać Mannol Diesel Ester na poprawę smarowności B-0. Wg instrukcji i doświadczeń paru osób, MDE też mógł mieć w tym udział z opóźnionym zapłonem.
No słaby tester za mnie, za dużo chcę na raz
Ale sumarycznie rezultaty są fajne, ostatnio na zimówkach bez większych problemów robiłem 3.5L/100 nie przekraczając 100-110km/h, gdzie na starym 0w30 i bez Mannol Diesel+Ceramo Ester nie dałem rady zejść poniżej 3.8L. Trasa ta sama, ruch podobnie nieduży, bardzo płynna jazda, naprawdę czuję wyraźną różnicę w zużyciu.
Przy dynamicznej jeździe mam wrażenie że różnice są jeszcze większe, na naprawdę grubym przelocie cały czas było 5.1-5.3L, wcześniej raczej takie tempo podchodziło pod ~5,8-6L/100. Fakt że zmieniłem tydzień temu na 'eco' letnie, ale zimówki nie zmieniały wyraźnie spalania, max 0.3L.
Generalnie sumując wszystkie różne siuwaksy czyszczące, uszlachetniające, dodatki olejowe, dobry program silnika(+28KM) i inne czary mary, po zastanowieniu myślę że udało mi się zbić spalanie co najmniej 0.7-0.8L/100km od serii, co jest fajnym wynikiem na i tak już oszczędnym silniku