• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol Ceramo Ester zna ktoś?

Zostaje na filtrze ale by-pass się otwiera to jakoś krąży po silniku 🤭

Już szukałem MoS2 we filtrze bo takie rewelacje na forum można przeczytać. Jakoś nie znalazłem.
 
Ja kiedyś czytałem gdzieś że MoS2 zapycha hydropopychacze.
 
Mannol jest w nowej butelce, plastikowa zamiast metalowej puszki. W dodatku teraz jest 50ml mniej. Ciekawe czy skład został taki sam?

Po wlaniu butelki do 6 litrów oleju, ewidentnie słychać ze silnik ciszej chodzi. Ciekawe ile ten efekt się utrzyma.
 
Analiza z hiszpańskiego kanalu yt. Wg nich mannol ceramo ester podnosi fosfor i cynk O 400 jednostek na 5 litrów oleju i bor ok 200 jednostek. Jednocześnie w porównaniu do archoil 9100/9200 nie zmienia lepkości oleju i nie podnosi poziomu popiołu siarczanowego. Moim zdaniem idealny dodatek do oleju C4
Screenshot_2023-09-07-09-40-20-154_com.google.android.youtube.jpg
Screenshot_2023-09-07-09-40-34-993_com.google.android.youtube.jpg
 
Czasem mniej znaczy więcej. Nie rozumiem pakowania do C4 takich rzeczy ;)
 
Analiza z hiszpańskiego kanalu yt. Wg nich mannol ceramo ester podnosi fosfor i cynk O 400 jednostek na 5 litrów oleju i bor ok 200 jednostek. Jednocześnie w porównaniu do archoil 9100/9200 nie zmienia lepkości oleju i nie podnosi poziomu popiołu siarczanowego. Moim zdaniem idealny dodatek do oleju C4View attachment 19134View attachment 19135
Musi zmienić nieznacznie lepkość oleju, skoro wg MSDS sam ma lepkość w 40°C ok 110 mm/s o ile pamiętam. Poza tym zbyt wysoki poziom cynku podobno nie jest dobry dla łańcucha rozrządu, może przyczynić się do jego szybszego naciągnięcia, chyba że będzie to niwelowane przez inne dodatki, jak Mo. Generalnie cynk na poziomie 1500 ppm to chyba taka graniczna wartość dla rozrządu z łańcuchem. Chociaż na przykładzie olejów typowo rancingowych poziom ZnDDP jest nieraz znacznie wyższy to w niektórych przypadkach idzie to w parze z większym poziomem Mo, Bor itp.
 
Mannol jest w nowej butelce, plastikowa zamiast metalowej puszki. W dodatku teraz jest 50ml mniej. Ciekawe czy skład został taki sam?

Po wlaniu butelki do 6 litrów oleju, ewidentnie słychać ze silnik ciszej chodzi. Ciekawe ile ten efekt się utrzyma.
Przeglądając MSDS wersji 450 ml to jakby podnieśli poziom Boru, ale z drugiej strony może być to po prostu mniejsza ilość estrów ze względu na pojemność. Bardziej odpowiednia nazwa byłaby Zddp Ester dla tego dodatku.
 
Lancuchy kiedys bywaly nieraz dwukrotnie grubsze niz teraz a samochody nie operowaly takimi momentami obrotowymi.
 
Ale bywały też cieniutkie jak w rowerze i bez żadnych napinaczy, jak w komunistycznych samochodach. A jednak robiły przebiegi większe od współczesnych BMW czy Audi, pomimo cudownych kolorowych olejów i dodatków.
 
Ale tu nie chodzi o moc silnika, tylko opory wałków rozrządu. A wtedy wszystko było grube, ciężkie, toporne - widać choćby po rozmiarach sprężyn zaworowych.
 
Panowie do brzegu - wypłynęliście gdzieś daleko od Mannol Ceramo Ester
 
Akurat jest teraz do kupienia za całe 39,99 ziko na alledrogo 250 ml, jakby ktoś był zainteresowany.
 
Dolałem ~500km temu do Ravenola ECS 0w20, poczekałem od wymiany 400km żeby wszelkie obserwacje nie wynikały ze zmiany oleju, na razie raczej brak widocznych zmian :) Ale Ravenol wg opisu sam w sobie zawiera wolfram który jest świetnym reduktorem tarcia, także nie wiem czy ten olej jest dobrym wyznacznikiem na ocenę Ceramo Estera. Zobaczymy jeszcze za kilkaset km i jak wpłynie na pobór oleju, na poprzednim interwale 0w30 zniknęło ~300ml na 9000km.

W starym wolnossącym 1.4V z 5W40 A3/B4 można było zaobserwować, że silnik zaczyna po rozruchu bardzo szybko równo i cicho pracować, ale robi auto na tyle mało kilometrów że nie widziałem innych zmian.
 
Aktualizacja: nie wiem czy to wina przejścia z 0W30 na 0W20, czy jednak Ceramo Ester zadziałał, ale spalanie w bardzo oszczędnym 1.5bhdi spadło myślę co najmniej +- 0.2-0.3L/100km.
 
Aktualizacja: nie wiem czy to wina przejścia z 0W30 na 0W20, czy jednak Ceramo Ester zadziałał
U mnie wiosna zadziałała jeszcze ostrzej :) Spalanie jak wiadomo jest proporcjonalne do temperatury, nawet w elektrykach, bo zmieniają się opory powietrza chociażby.
 
U mnie wiosna zadziałała jeszcze ostrzej :) Spalanie jak wiadomo jest proporcjonalne do temperatury, nawet w elektrykach, bo zmieniają się opory powietrza chociażby.
Uwzględniłem to :D W średnim spalaniu różnice mam większe, ale porównuję spalanie z konkretnej trasy przy podobnym stylu jazdy z teraz oraz tuż przed zmianą oleju. Naprawdę osiągam wyniki do których za cholerę nie byłbym w stanie się zbliżyć i nie muszę tak gazu pilnować jak wcześniej, do osiągnięcia do podobnych rezultatów.

Aczkolwiek zmiana na 0w20 miała inne konsekwencje, które już opiszę w wątku 1.5blue hdi, a nie ceramo ester :)
 
Mnie to ciekawi jak to się dzieje , że dodatki do oleju mają większy wpływ na spalanie jak te do paliwa 🤔
 
Back
Top