• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Clio 1,4 16V

lukas156

Użytkownik
Samochód
Kia Sportage QL 1,7 CRDI 141 KM, Renault Clio 1,4 16V, Kia picanto 1,2 MPI
Marka samochodu
Renault CLIO
Budżet/ile litrów
150 / 4L
Styl jazdy
Silnik
1,4 16v 98 km Pb
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w-30/ 5w-40/10w40 A3/B4 RN700
Jaki olej masz obecnie
Elf Evolution SXR 5w-40
Witam Potrzebuje porady, czy obecnie używany olej, jest odpowiedzi do sposobu eksploatacji oraz interwału.
Po kolei:
Autko jeżdżone w 75% po mieście, odcinki rzędu 6 km , często korki i niedogrzany silnik.
Olej wymieniamy co roku/ ok co 7 tys km, czasem nawet mniej.

Problemów z poborem oleju brak, silnik ma "dopiero 140 t km"

Dzieki
 
RN0700 wpisuje się też w normę A5/B5 więc można celować w taki. Z tanio i dobrze to Lotos Aurum A5/B5 albo Orlen Platinum Max-Expert F 5W-30
 
Last edited:
jak śmigany po mieście, to sprawdź w manualu, czy dopuszcza Renault lepkość 0W30. Jeśli tak, to Elf FT 0W30 będzie idealny.
 
Dobieraczka Elfa mówi o 900 nf 5w40 ale jest też zalecenie alternatywne c:

c.Zalecenia alternatywne, Engine (Petrol), >01/2001: >-30°C, EXCELLIUM FULL-TECH 0W30

Trzeba sprawdzić w miarę aktualną instrukcję serwisową i jeśli jest taka możliwość to w zimie lać tego Elfa. Szybciej się nagrzeje.
 
i jeśli jest taka możliwość to w zimie lać tego Elfa
a dlaczego tylko w zimie? To jest olej do zastosowania całorocznego. Jesli instrukcja przewiduje 0W30, to ma jeździć na tym cały rok.
 
@Zielony34

Bo Elf nf 5w40 jest tańszy. Pytanie jak zachowa się w tym silniku 0w30 jak przyjdzie lato. Zwłaszcza, że auto gotuje się w korkach.
 
A może jego się nie gotuje ? Skąd ta sugestia ? Nie rozumiem

Nie chodzi o przegrzewanie wynikające z niesprawnego/źle zaprojektowanego układu chłodzenia. Ostatnie lata są naprawdę gorące i stając w korku nie ma lekko.

Jeśli silnik był projektowany pod wyższe lepkości to moje gdybanie nie jest bezzasadne.
 
Ostatnie lata są naprawdę gorące i stając w korku nie ma lekko.

Serio serio? Polska nie jest najbardziej gorącym krajem europy. Jest na pewno zimniejsza od kraju producenta samochodu. Cieplejsze lata w PL to jest żaden argument.
 
Pytanie jak zachowa się w tym silniku 0w30 jak przyjdzie lato. Zwłaszcza, że auto gotuje się w korkach.

Ty tak serio piszesz, czy się zgrywasz? Czemu masowo nie padają w korkach latem silniki jeżdżące na 0W20? Kolejny temat o doborze oleju i kolejna osoba musi "zabłysnąć" z ocieplającym się klimatem, albo inną bzdurą.

Bo Elf nf 5w40 jest tańszy.

Czytaj ze zrozumieniem - 4L do 150zł. Czy autor napisał, że chce mieć jak najtańszy olej polecony?

Jeśli silnik był projektowany pod wyższe lepkości to moje gdybanie nie jest bezzasadne.

napisałem - sprawdzić manual. Jeśli dobieraczka Elfa dopuszcza 0W30 to spore szanse, że ta lepkość jest dopuszczona. Tym bardziej, że Elf FT jest na granicy 0W40.
 
Cieplejsze lata w PL to jest żaden argument.

Jeśli jest wyrwany z kontekstu to rzeczywiście żaden, wszystkie dobieraczki rekomendują do tego silnika 5w40, 0w30 sugerowany jest tylko przy bardzo niskich temperaturach.

Moim zdaniem to powinno dać do myślenia. Jeśli w instrukcji producent dopuszcza 0w30 w naszym rejonie to dla mnie koniec tematu.
Post automatically merged:

Ty tak serio piszesz, czy się zgrywasz? Czemu masowo nie padają w korkach latem silniki jeżdżące na 0W20?

Bo były projektowane pod te lepkości?
 
Bo były projektowane pod te lepkości?
a jeśli, jak pisałem już DWA razy - manual dopuszcza taką lepkość? Po raz kolejny - czytaj ze zrozumieniem.
 
Instrukcja Clio 2 to dopuszcza prócz 5W40 i 5W30 oleje typu 10W40 i 15W40, a nie 0W30. Panowie to było dwie dekady temu ;)
 
Ale tak naprawdę w jakim celu miałby być ten eksperyment? Shell dobry, sprawdzony i tańszy od tego Elfa
 
Shell dobry, sprawdzony i tańszy od tego Elfa

Może szybciej osiągnąc temperaturę roboczą. Miasto i krótkie odcinki to trudne warunki dla jednostki napędowej. Shell jest OK, nie zaprzeczam. Tym bardziej, że on tam lepkośc w górnych teperaturach [przy 5W40] będzie miał po bardzo krótkim czasie na poziomie 5W30. Nie bez znacenia jest też CCS.
 
@Zielony34

Bo Elf nf 5w40 jest tańszy. Pytanie jak zachowa się w tym silniku 0w30 jak przyjdzie lato. Zwłaszcza, że auto gotuje się w korkach.
Stojąc w korku olej nie osiąga wysokiej temperatury.
 
@Zielony34
Producent nie przewidział takiej lepkości dla tego silnika (sprawdziłem), mimo że instrukcja ma swoje lata i tak bym uważał. To co sugeruje wyszukiwarka Elfa to tylko sugestia, którą też należy odnosić do danych warunków klimatycznych/eksploatacyjnych. -30 i mniej to nie jest Francja czy Europa Wschodnia tylko znacznie dalej na północ gdzie nie będziesz miał auta stojącego w korku, czy jadącego autostradą przy 35st w cieniu. Poza tym lepkość jaką podaje Elf to średnia, może być więcej ale może być też mniej. Warto o tym pamiętać.

Oftop:
Do mojego auta Total rekomenduje nawet Ineo First 0w30 (odpowiedź działu technicznego), a konstrukcja to kontynuacja diesli PSA z lat 90tych, nic tylko lać. Kolega który zna dobrze te silniki i ma nawet stosowny kierunek na uczelni technicznej skończony w życiu by tam nie wlał takiego oleju, przynajmniej nie w lecie. Przy tej konstrukcji układu smarowania nie ma gwarancji, że pompa utrzyma sensowne ciśnienie na biegu jałowym np kiedy będziesz stał na bramce po szybkiej jeździe na autostradzie.
 
Back
Top