• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 7 1.4 TSI

Kaczorek79

Użytkownik
Lokalizacja
GA
Samochód
VW Golf mk7 1.4 tsi Alfa Mito 1.4 16V
Marka samochodu
VW Golf 7
Budżet/ile litrów
180/5
Silnik
1.4 tsi CXSA
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502, VW 504
Mamy Golfa 7 1.4 TSI 122 KM, rozrząd na pasku. Producent zaleca 504 przy long life i 502 przy skróconych interwałach. Auto będzie robiło ok 20 tys.km rocznie, codziennie do pracy 2x15 km raczej przelotowe drogi ekspresowe i kawałek miejskich plus czasem pokręci się po mieście, 1-2 razy w miesiącu trasa 250 km raczej autostradą. Po mieście będzie jeździć spokojnie, w trasie często dynamicznie. Auto ma obecnie 86 kkm, poprzedni właściciel wymieniał olej regularnie co 10-12 kkm od nowości i zawsze w ASO VW. Pewnie lali tam swój olej 5w30 504/507, ale pewności nie mam. Silnik generalnie pracuje, jak nowy, jest kompletnie suchy, czy bierze olej, okaże się po jakimś przebiegu, ale nie sądzę. Preferowałbym oleje 5w30, 0w40, marki dowolne, ale mam dobre doświadczenia z Mobil, Shell, Total, Ravenol i te marki mam dostępne od ręki w cenach lepszych niż w internecie. Jestem otwarty na propozycje. Olej będzie zmieniany w marcu i w październiku, średnio wyjdzie przebieg 12 kkm latem i 8 kkm zimą.
 
Mobil, Shell, Total - dowolny olej tych marek w interesującej cię lepkości i normie. Wszystkie będą dobrym wyborem. Jeżeli chciałbyś wymieniać w trybie LL to chyba tylko Mobil, oni robią świetne oleje LL. Jeżeli chcesz się trzymać interwałów jak wymieniłeś to którakolwiek z tych firm.

Ravenola nie polecam, nie mam zaufania do tej firmy.

W normie 502 masz jeszcze dobre, polskie: Lotos Quazar SAE 5W-40, Orlen Platinum Max-Expert C3 5W-40
 
Będę zmieniał, jak pisałem, po 8 kkm zimowych i 12 kkm letnich. Która norma lepiej się sprawdzi 502, czy 504? A może inna na okres letni i zimowy?
 
Mozesz zastosowac np 5w40 na lato i 5w30 na zime, ale nie matakiej naglącej potrzeby, oba sprawdzą sie jako całoroczne. Która lepkość lepiej sprawdzi się w Twoim silniku tego bez analizy nie dowiemy się i mozemy tylko gdybac. Osobiscie jestem zwolennikiem raczej wyższych lepkości i proponowałbym Orlen 5w40 C3, może być też Mobil 0w40 C3 lub Lotos 5w40. Ravenola, podobnie jak @jerseyAdmin nie polecam. Mam złe doświadczenia z tym olejem w skrzyni i do silnika nie zaleje. Tutaj na forum polecałem pewnemu użytkownikowi zmiane z jego dotychczasowego Ravenola na Petro Canade był wdzieczny za te rade, czuł roznice w pracy skrzyni po zmianie, na plus.
 
Możesz lać ten sam olej na zimę i lato, nie ma sensu zmieniać. Lej wg mnie tak jak przewiduje producent czyli 502 przez cały rok skoro będziesz wymieniał średnio co 10 tysięcy.
 
Poprzedni user, dobrze robił ustalając takie interwały. Jedna lepkość na cały rok spokojnie da sobie radę. Z 5w30 504 (imho takie preferuję) można znaleźć dobre oleje począwszy od polskich Lotos/Specol których są analizy u nas na forum, poprzez Total, Shell, Eurol. Dobre i sprawdzone. W dobry cenach są też dostępne oleje oem produkcji Shella. Ja do silnika zalewam 0w30 i też jestem zadowolony.
 
Zrobione po zakupie ze 150 km, końcówki wydechu nawet nie brudzą palców, jak się wewnątrz przejedzie, świece po wykręceniu czyściutkie, a mają przejechane 45 kkm, przez otwór świec można odczytać numery na denku tłoka, bo aż lśni. Spodziewam się, że silnik w ogóle nie bierze oleju. Dostałem historię z ASO i okazało się, że klient przywoził swój olej poza regularnym przeglądem, a olej ten, to Castrol Edge 5w30, tyle jest napisane.
Wpadł mi jeszcze do głowy Texaco ProDSV 504/507, mam go na miejscu i nawet sporo sprzedałem, wydaje się być dobrym hydrokrakiem w dobrej cenie. Jutro stuknie 12 kkm od ostatniej zmiany oleju, lać Texaco? @tomek evo masz jakieś info odnośnie kto i co robi w tych olejach, bo widzę, że masz go w ofercie.
 
Krótko, co byście wybrali na interwał 10 kkm?
1. Texaco prodsv 5w30
tbn 7,3
tan 1,9
ccs przy -30 5000
Mo - 0
P - 790
Zn - 930
B - 520
Mg - 10
Ca - 1800

2. Shell Helix Ultra ect 0w30 c2/c3
tbn 8,8
tan 1,6
ccs przy -35 6100
Mo - 0
P - 700
Zn - 840
B - 480
Mg - 10
Ca - 2000
(stara analiza i nie mogę znaleźć nowszej)

3. Mobil 1 esp 5w30
tbn 8,6
tan 1,5
ccs przy -30 5000
Mo - 80
P - 780
Zn - 890
B - 330
Mg - 14
Ca - 1800

Wszystkie oleje mają 504.00, kolejność od najtańszego, do najdroższego. Chciałbym jutro wymienić i nie wiem, co brać.
 
W sumie obojętnie. Na 10 tysięcy to najtańszego raczej. Najlepszy będzie raczej Mobil, ale przy takim interwale wymian nie ma sensu dopłacać.
 
Bierz co wyjdzie najtaniej 👍
 
Nie ma sensu sugerować się poziomami dodatków w oleju z analiz bo są o wartości danej partii i mogą ich wahania, podobnie jak dane liczbowe innych parametrów z danej analizy. Co nie wybierzesz z tej trójki będzie dobrze, kluczowy jest interwał.
 
Wezmę bańkę 4 L, bo tyle powinno wystarczyć, @cytrynowiec ile tam dokładnie Ci wchodzi? Różnica między 4 L Texaco i 4 L Mobila to 30 zł, Shell gdzieś po środku jest. W Mobilu kusi ciut lepsza baza, bo trochę PAO kapnęli i dołożyli Mo. W sumie w tej samej cenie mam też 0w40 esp x3 i w dodatku zostało mi z poprzedniego auta 0,8 L otwarte miesiąc temu, tyle że brakuje aprobat VW, a ma za to 229.51 i 229.52, brać pod uwagę ten olej? Kolejne pytanie, gdybym wybrał proDSV, to dodać mu molibdenu? Zalega mi pół puszki LM MoS2 i nie będę miał gdzie tego wykorzystać później.
 
Nie, sa organiczne, jest wiele rodzajow np. od Lubrizol, Chevron.
Post automatically merged:

Najbardziej popularny Glycerol monooleate.
 
Silnik wypłukany, olej zmieniony na prodsv. Weszło 4,5 L.
 
Mała aktualizacja. Na Texaco zrobione 4700 km i 96 godzin pracy, poziom oleju podobny, jak przy wlaniu, no może 1 mm niżej na bagnecie, czyli więcej jak 100 ml nie wziął o ile w ogóle. Końcówki wydechu nadal czyste i palców nie brudzą. Na słuch nie mam żadnych zastrzeżeń, jeśli chodzi o temperatury oleju, to jest tak:
1. długotrwała jazda krajówkami, prędkości 90-100 (na dworze 17-19 *C ) - 90-93 *C
2. autostrada 140 na tempomacie (na dworze 20-21 *C ) - 106-107 *C, (na dworze 24 *C ) - 109-110 *C
3. podczas codziennych dojazdów do pracy przy temperaturze otoczenia 17 *C po 15 km osiąga 85-90 *C i postój. Powrót z pracy, to 100 *C już po 7 km jazdy (topografia terenu) i niekiedy w zależności od prędkości jazdy dochodzi do 105-110 *C pod koniec jazdy.
4. przejazdy przez miasto nawet długotrwałe, nie wykracza poza 103 *C
Olej przy obecnym przebiegu nieco ściemniał, później zrobię test kroplowy i dorzucę fotkę, pod korkiem oleju czyściutko, nie widać żadnych osadów. Za ok. miesiąc po mniej więcej 6500 km chciałbym zrobić UOA, bo będę musiał podjąć decyzję, czy zmienić olej w sierpniu po ok 7500 km przed wyjazdem wakacyjnym, czy po powrocie już przy ok 12 kkm (długi wyjazd ponad 90 % autostrad i baaardzo gorąco).
 
Back
Top