• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 7 1.4 TSI

Kaczorek79

Użytkownik
Lokalizacja
GA
Samochód
VW Golf mk7 1.4 tsi Alfa Mito 1.4 16V
Marka samochodu
VW Golf 7
Budżet/ile litrów
180/5
Silnik
1.4 tsi CXSA
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502, VW 504
Mamy Golfa 7 1.4 TSI 122 KM, rozrząd na pasku. Producent zaleca 504 przy long life i 502 przy skróconych interwałach. Auto będzie robiło ok 20 tys.km rocznie, codziennie do pracy 2x15 km raczej przelotowe drogi ekspresowe i kawałek miejskich plus czasem pokręci się po mieście, 1-2 razy w miesiącu trasa 250 km raczej autostradą. Po mieście będzie jeździć spokojnie, w trasie często dynamicznie. Auto ma obecnie 86 kkm, poprzedni właściciel wymieniał olej regularnie co 10-12 kkm od nowości i zawsze w ASO VW. Pewnie lali tam swój olej 5w30 504/507, ale pewności nie mam. Silnik generalnie pracuje, jak nowy, jest kompletnie suchy, czy bierze olej, okaże się po jakimś przebiegu, ale nie sądzę. Preferowałbym oleje 5w30, 0w40, marki dowolne, ale mam dobre doświadczenia z Mobil, Shell, Total, Ravenol i te marki mam dostępne od ręki w cenach lepszych niż w internecie. Jestem otwarty na propozycje. Olej będzie zmieniany w marcu i w październiku, średnio wyjdzie przebieg 12 kkm latem i 8 kkm zimą.
 
Jest i test jednokroplowy. Po godzinie wygląda tak:

20200613_190239.jpg
 
No olej czysty
 
Jak silnik wypłukany i dobrze wymiana poszła to wiadomo że będzie git ;) Przebieg mały to i silnik bez osadów a oliwa spoko. Przed wyjazdem na południe EU też zmieniam olej ze skróconym interwałem, wiem jak TSI potrafi go zagrzać ;)
 
Płukałem przed wymianą ok pół godziny co jakiś czas podnosząc obroty do 1500. Ja w swoich autach po spuszczeniu oleju zawsze wybieram strzykawką z zagiętą rurką przez otwór spustowy dobre 100-200 ml, kręcę wałem kilka razy ręcznie, czekam i znowu wybieram strzykawką. Przy takiej wymianie oleju schodzi mi często 2 godz.
Na razie jeżdżę, przed wyjazdem na urlop zrobię analizę.
 
Takie łykendowe dywagacje przy piwku, sytuacja z wyjazdem w gorące rejony zmieniła się i chyba już za tydzień trzeba będzie jechać, więc chciałbym w tygodniu zmienić olej. Choć Texaco spisał się bardzo dobrze, to już wybrałem na kolejną zmianę Mobil 1 ESP 5w30, ale... do głowy przyszło zamiast 504/507 tym razem wlać coś z VW 502. Generalnie chodzi o mocną oliwę na długie przeloty autostradowe. Wiem, że mógłbym spokojnie przy Mobilu zostać, ale póki co nie znam auta na tyle, bo mam go od marca, a w mojej okolicy lata nie było, najwyższa temperatura, przy której jeździłem, to 24 st i już widziałem, że olej potrafi zagrzać. Tam gdzie jadę, ma być standardowo 32-34 stopnie. Mogę na szybko wziąć Ravenol SSL 0w40, a Mobil kupiony nie zmarnuje się, najwyżej klientowi sprzedam, albo zostawię na zimę, bo w grudniu kolejna wymiana będzie. Dobry pomysł, czy fanaberia?
 
Mobil 1 FS 0w40
 
@SACZI No właśnie potraktowałbym to, jako zabawę, bo akurat silnik prawie nie będzie stygł przez połowę interwału na tym oleju.
@Kevin88 Myślałem o nim, ale tu jednak chodzi o mały test, jak spisze się ciut wyższa lepkość i baza PAO+estry pozostając przy w miarę niskim saps. W Mobilu FS mamy głównie GTL i gruby pakiet dodatków z wysokim saps.
 
Jak Full Saps odpada to zalewaj tego ESP👍.
 
@Kaczorek79 cykasz się jechać na południe na 5W30 HC?
Jak potem zalecać 0W20 tym którzy mają obawy przed niskimi lepkosciami ;)
Twierdzić, że HC jest spoko itd.

To ja chyba jednak zrobię uoa totala HKS bo wcale hultaja nie oszczędzałem z powodu temperatur.
 
@Kaczorek79, proponujesz mocnego bazowo Ravenola porównywać do "przeciętnego" Texaco.
Ja raczej bym widział olej 5w40 z normą 502 oparty o bazy HC z ewentualną niewielką domieszką PAO.
 
Nie mam żadnych obaw, co do lepkości 5w30, bo nie ma ku temu podstaw, ale jak mam potestować mocną bazę z nieco wyższą lepkością (SSL ma tylko 1,5 cst więcej od przeciętnego w30 504/507), to właśnie teraz. Przez kilkadziesiąt godzin jazdy olej będzie utrzymywany w temp 112-118 tak przypuszczam, bo jak wcześniej pisałem, nie jeździłem jeszcze w takich temp Golfem. Jak wleję esp 5w30, to później mogę nie mieć okazji do sprawdzenia jakiegoś full sapsa, bo i po co.
 
Olej już wybrany?
 
Tak, poszedł M1 ESP 5w30 z małym miksem ESP X3 0w40. Zwyczajnie zostało mi z poprzedniego auta 0,8 L 0w40 i tak stała ta butelka napoczęta 5 m-cy temu. Bazowo to samo, z małym wyjątkiem, bo 0w40 ma ok 5 % więcej pao kosztem gtl, w dodatkach to samo, analiza wykazała tylko nieco więcej cynku dla X3. Wlane 0,8 L + 3,6 L 5w30.
Dzisiaj np pykło 900 km w temperaturach 32-33 i na autostradach olej jest obecnie chłodniejszy 2-3 stopnie, niż Texaco przy zewnętrznych 26 st. Lepsze porównanie wyjdzie za kilka tygodni, kiedy obecny olej zrobi nieco przebiegu i upały odpuszczą.
Za to mocy na pewno mi nie przybyło 😉
 
Udanego wypoczynku 🍻🏝👙🍆
 
Tak, poszedł M1 ESP 5w30 z małym miksem ESP X3 0w40. Zwyczajnie zostało mi z poprzedniego auta 0,8 L 0w40 i tak stała ta butelka napoczęta 5 m-cy temu. Bazowo to samo, z małym wyjątkiem, bo 0w40 ma ok 5 % więcej pao kosztem gtl, w dodatkach to samo, analiza wykazała tylko nieco więcej cynku dla X3. Wlane 0,8 L + 3,6 L 5w30.
Dzisiaj np pykło 900 km w temperaturach 32-33 i na autostradach olej jest obecnie chłodniejszy 2-3 stopnie, niż Texaco przy zewnętrznych 26 st. Lepsze porównanie wyjdzie za kilka tygodni, kiedy obecny olej zrobi nieco przebiegu i upały odpuszczą.
Za to mocy na pewno mi nie przybyło 😉
W przypadku świeżego oleju różnica w temperaturze oleju może być znaczna i dochodzić nawet do 10 stopni. Oczywiście zależy to jak bardzo "zmęczony" był stary olej.
 
Back
Top