• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C3 1.2 puretch 82KM 2017 rok

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Marka samochodu
Citroen C3
Budżet/ile litrów
3.5 litra
Styl jazdy
Silnik
1.2 Puretech
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
PSA B71 2312
Jaki olej masz obecnie
nie wiem
Witam,
Zakupiłem nowe auto, w związku z czym chciałbym od razu zmienić olej.
Auto będzie użytkowane tylko i wyłącznie w mieście. Krótkie dystanse. Przebieg do 5 tyś rocznie.

Czy mogę zastosować płukankę jeśli pasek rozrządu jest w oleju?

Proszę o pomoc w doborze właściwego oleju. Najbardziej skłaniam się ku TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W30.
 
Co do oleju TOTAL - to dobre oleje, możesz śmiało go wlać.
Co do paska rozrządu - są problemy z łuszczeniem się. Producent wymaga wymiany co 160 k km. Podobno pierwsze problemy mogą się pojawiać przy 70 k km. Jeżeli kupiłeś samochód (używany ?) to zweryfikowałbym stan tego paska.
 
Z tego co mi wiadomo to na akcji serwisowej wymiany paska była przy 15 tyś kilometrów.
Auto ma obecnie najechane 82 tyś, więc musiałbym się powoli przymierzać do kolejnej wymiany.
 
Pasek łuszczył się w pierwszych rocznikach, później już był inny i nie było problemu.
 
Umówiłem się do mechanika, ma zrzucić miskę olejową to wtedy będziemy wiedzieć co i jak.

Rozumiem, że co do oleju to jak wleje Totala to będzie ok.

Co z płukanką? Można stosować w tym przypadku czy nie bardzo?
 
 
Płukanka nie ma znaczenia. To jest składnik oleju tylko wzmożona jego dawka. Jeżeli pasek wytrzymuje olej, da sobie radę z płukanką.

Administracja: czasami to jest prawda, ale generalnie głównym składnikiem płukanek są rozcieńczalniki różnych rodzajów (w wypadku tanich po prostu nafta) oraz dodatki zabezpieczające poziom smarności oleju do którego zostaną dolane. Skład płukanek nie ma nic wspólnego ze składem oleju silnikowego, co najwyżej czasami zgodzą się pojedyncze składniki. Pisanie, że jest inaczej to celowe wprowadzania użytkowników w błąd i narażanie ich na problemy z silnikiem.

Do tych aut powstał nowy pasek CT1228 oznaczenie CONTI. Wcześniejsze się rozpuszczały.

Co do oleju, to norma PSA B71 2312 jest nastawiona na silniki HDI i zgodność z systemami oczyszczania spalin oraz ekologię. Ja używałem INEO ECS 5W30 w C4 1.6 VTI i wg mnie słabo się sprawdzał. Tzn był aż tam przez 1 wymianę + fabrycznie bo od początku śmigał Motul C2 5W30 obecnie C2/C3. Mam porównanie obu. Widziałem też ostatnio wałki w tym Citroenie obecnie przebieg 230k km. W rodzinie od nowości. Czysto, zużycie oleju na takim samym poziomie. 1 łańcuch rozrządu, brak oznak rozciągnięcia, od 40k km na gazie. Jedyne co to wycieki się pojawiły, ale przy tym przebiegu to raczej normalne dla Citroena. Mechanicy w ASO gdzie był zamawiany jeden czujnik, nie mogli uwierzyć, że łańcuch jest nadal oryginalny i że nie ma oznak rozciągnięcia.

Wnioski wyciągnij sam. Olej w normie SAE 0W30 musi swoje kosztować, jeżeli ma być dobry. Jak kupisz tani, to wymieniaj go co rok. Droższy starczy Ci spokojnie na dwa lata.
 
Last edited by a moderator:
Wszedłem sobie na stronę Mobila i tam z polecanych wyskoczył mi mobil 1 esp 5w30.
Ale z norm widzę, że jest tam wskazana PSA B 71 2297.
Czy mogę go zastosować?
Pytam, bo za jednym zamachem obskoczylbym 2.0 tdi i citroena.
 
Możesz użyć tego Mobila. Norma PSA B71 2297 przewyższa normę B71 2312, a sam ESP to bardzo dobry olej, ale to już pewnie wiesz.
 
A co myślicie o:
Shell Helix Ultra Professional AP-L 5W-30?
Przy przebiegach 5000 km rocznie i wymianie co rok to każdy olej spełniający normy PSA będzie dobry. Tak więc ten Shell również.
 
Panowie,
Minął tysiąc kilometrów i olej czarny. Chciałbym wlać płukankę, a następnie zalać jakiś tani olej i do tego płukankę długodystansową.
Czy polecicie jakiś tani olej abym zalał go na przepłukanie?
 
Mam wrażenie że te normy PSA źle rzutują na trwałość silników.
 
W tych silnikach szybko kończą się pierścienie, szybko silniki zaczynają zjadać olej. Mam nadzieję że to nie z powodu olejów PSA z niskimi HTHS które szybciej zjada pierścienie.
 
Chciałbym odgrzać kotleta.
W silniku aktualnie pływa Castrol Magnatec SS 0W30 C2.
Rekomendujecie coś nowego, bo może coś się zmieniło w okresie ostatnich 3 lat?
Podobno Yacco wypuścił olej, który chroni pasek rozrządu.
Użytkowanie samochodu się nie zmieniło. Do 5 tysięcy kilometrów rocznie i same krótkie dystanse.
A może jakiś tańszy olej i Archoil?
 
Back
Top