jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Specol Gold 5W-30 SN/SM/CF
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Spełnia wymagania:
Opis:
Podsumowanie: olej prawdopodobnie autorskiej formulacji firmy, możliwe że zmodyfikowany pakiet dla normy SN Plus lub SP. Patrząc na parametry zapewni prawidłową ochronę, jednak ze względu na graniczny dla normy A3/B4 TBN raczej nie zalecany do jazdy w mieście czy do silników diesla. Uważamy, że będzie jednym z możliwych wyborów dla silników niemieckich producentów (VAG/BMW/MB) wymagających wymienionych norm lub ogólnego przeznaczenia dla jednostek z przełomu wieków wymagających normy A3/B4, jednak raczej dla osób z ograniczonym budżetem. Dla osób szukających oleju w normie A3/B4 i dysponującego większym budżetem (około 100 złotych/4L) polecilibyśmy raczej Shella Helix Ultra 5W-30 albo któryś z olejów wielkich polskich koncernów: Orlen i Lotos.
Po 6 godzinach w zamrażalniku:
Opakowanie:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA A3/B3/B4
- API SM/SN/CF
Spełnia wymagania:
- BMW LL-01
- MB 226.5/229.3/229/5
- PSA B71 2296
- RN 0700/0710
- VW 501.01/502.00/505.00
Spec Gold SN/SM/CF 5W/30 - Producent Specol Sp. z o.o.
Nowoczesny syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do silników benzynowych i Diesla. Wydłuża czas eksploatacji silnika, chroniąc go przed zużyciem nawet w trudnych warunkach pracy.
specol.com.pl
Opis:
- Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3 - <12,5 cSt), jest bliżej dolnego przedziału
- Indeks lepkości 172, zapewni sensowną ochronę w pełnym spektrum temperatur
- Pakiet jak na olej w normie A3/B3/B4 nietypowy. Stosunkowo niewiele wapnia, będącego podstawą w formulacjach dla starszych norm, za to dużo magnezu, praktycznie 1:1 z wapniem, zupełnie jak w pakietach chroniących przed LSPI. Niewielkie, ale zauważalne ilości boru i molibdenu.
- TBN 9,9 - niski, wręcz na granicy normy dla A3/B4 (>=10)
- Olej po zamrożeniu stracił klarowność, jednak nadal płynął poprawnie
Podsumowanie: olej prawdopodobnie autorskiej formulacji firmy, możliwe że zmodyfikowany pakiet dla normy SN Plus lub SP. Patrząc na parametry zapewni prawidłową ochronę, jednak ze względu na graniczny dla normy A3/B4 TBN raczej nie zalecany do jazdy w mieście czy do silników diesla. Uważamy, że będzie jednym z możliwych wyborów dla silników niemieckich producentów (VAG/BMW/MB) wymagających wymienionych norm lub ogólnego przeznaczenia dla jednostek z przełomu wieków wymagających normy A3/B4, jednak raczej dla osób z ograniczonym budżetem. Dla osób szukających oleju w normie A3/B4 i dysponującego większym budżetem (około 100 złotych/4L) polecilibyśmy raczej Shella Helix Ultra 5W-30 albo któryś z olejów wielkich polskich koncernów: Orlen i Lotos.
Po 6 godzinach w zamrażalniku:
Opakowanie: