• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

KIA Proceed CD 1.6 T-GDI 204KM - MT - dobór oleju

majer87

Użytkownik
Lokalizacja
Kraków
Samochód
Kia Proceed GT 1.6T-GDI 204 KM MY20, Opel Corsa D 1,2 +lpg 80 KM MY07
Marka samochodu
KIA Proceed CD
Budżet/ile litrów
max 250 zł
Styl jazdy
Silnik
1.6 T-GDI
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 C2, 5w30 A5/B5, 5w40 A3/B4, 0w30 C2
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VMP 5W30 C3
Odświeżę temat, bo w chwili obecnej nie wiem jaki olej wybrać. Autko jak kolegi @murgal KIA Proceed CD 1.6 T-GDI tylko że MY20 i w MT
Obecnie jeżdżę na Ravenolu VMP 5W30 C3. Z ostatnich doniesień KIA w tym silniku zaleca 5w30 C2 link Specyfikacja
wycinek
oleje'.jpg

Choć w Niemczech dopuszczają 5w30 A5/B5, 5w40 A3/B4 i 0w30 C2 link Konfigurator olejów KIA w DE
Auto jeździ 70% miasto 30% trasa (jazda na krótkich dystansach 15-20 km, jednak w motogodzinach (korki) jak w trasie :). Przebieg ok 13k (w tym dwie wymiany oleju po 1,5k i 11k). Olej będzie wymieniany co 8-10k
Zastanawiam się nad olejami:
- ENEOS HYPER S 5W30 C2,
- Ravenol FES 5W30 C2,
- ENEOS Ultra 0W30 C2,
lub zostać przy VMP i czy polecacie wtedy jakiś dodatek ? AR9100 lub AR9200v2
Doradźcie coś specjaliści :) (zależy mi również na niskim Ca aby wykluczyć w razie czego LSPI)
Pozdrawiam
 
Silniki Hyndaia mają różne problemy, ale nie słyszałem żeby LSPI było w nich problemem. Niemniej jak szukasz oleju z minimalnymi poziomami wapnia to chyba Eneos Ultra 0W-30 C2. Nie ma nawet 1000 ppm co się niezbyt często spotyka, olej na oryginalnej, japońskiej formulacji. Fajne smarowidło.

Ja dodatków jak zawsze nie polecam, ale też nie odradzam. Są tutaj koledzy którzy namiętnie stosują to pewnie coś poradzą.
 
Właśnie oglądałem tego Eneosa 0w30 tylko w labie wyszedł niecałe 1000 ppm link a w rosyjskim niecały 1300 ppm link, VMP niecałe 1700 ppm link. Polskie KMP zaleca 5w30, wiem że nijak ma się to do 0w30 (np auto auto garażowane u mnie) tylko nie chce się z nimi kopać (gwarancja) w razie czego bo wtedy zawsze będą twierdzić że przez zły olej.
Odnośnie LSPI usłyszałem z artykułu "44tuning" artykuł. Nie wiem na ile jest to prawda a na ile marketing, pewnie w połowie. Wysłałem pytania do innych firm tuningowych czy spotkali się z tym problemem w tym aucie - czekam na odpowiedź.
Odnośnie acea chodzi mi o smarowanie podczas cięższej jazdy (dynamiczna, korki) więc zwracam się z pytaniem czy pozostać przy C3 lub iść w lekkobieżność C2.
 
Formulacja mogła się zmienić. Ten dodatkowy wapń to pewnie z sulfonianów wapnia i nie powinien mieć wpływu na LSPI.

Co do normy to wg mnie zdecydowanie C2, jeżeli instrukcja pozwala to możesz także A5/B5. Ten silnik był konstruowany pod lekkobieżne A5/B5. Kia zaleca raczej takie oleje jako najlepiej chroniące silnik.

Jeżeli jeździsz głównie po mieście to w instrukcji jest "gwiazdka" dotycząca serwisu w takich warunkach. Powinieneś skrócić wymiany oleju o połowę i sprawdzić co jeszcze łapie się pod jazdę miejską - pewnie płyn chłodzący, świece, filtry i t.d.. Stosując się do tego zapewnisz silnikowi lepszą ochronę niż roztrząsając czy lepiej C2 czy C3 ;)
 
Ok dzięki za radę, filtry tzn olejowy i powietrzny są wymieniane razem przy serwisie olejowym,(kabinowy 2x rok), w sprawie świec muszę popatrzeć ;). Interwały już skróciłem z 15k na 8-10k choć teraz wprowadzili nieoficjalnie wg ASO co 10k. Spróbuje tego Eneosa ultra 0w30 C2. Co do A5 do odpada ze względu na filtr GPF.
 
Ja mam GPF i leję A5 :)
 
Eneos zmienił nie tylko etykiety ale i pakiety. Np 5W30 Hyper Multi A5/B5 nie spełnia już wymagań ford ...913D. I chyba TBN poszedł w dół w porównaniu do poprzedniej wersji, więc też pewnie wapnia mniej.
 
Zdecydowałem się na ten Eneos ultra s 0w30 C2. Co do gwarancji Kia Motors Polska nie widzi przeszkód byle był C2 (dostałem od nich maila dziś)
olej.jpg
 
Back
Top