Heinz Dundersztyc
Użytkownik
- Marka samochodu
- Daewoo Lanos
- Budżet/ile litrów
- 150/4L
- Silnik
- 1.6 16v A16DMS
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5w30
Pytanie nie jaki olej, ale w jakiej kolejności...ale do rzeczy.
Rok temu pytałem w wątku płukankowym, co zrobić z powyższym pacjentem. Dla przypomnienia. Auto jest z 2000r. i ma przebieg 156.800km. Od ok 80.000 jeździ na 10w40. W ostatnich latach było trochę zaniedbane-trochę to mało powiedziane. Ze względu na wycieki spod pokrywy zaworów i nie tylko z tego miejsca oraz na konsumpcję samego silnika olej właściwie nie był wymieniany tylko dolewany. Jak go ubywało dolewało się nowego, w tempie ok. 4l rocznie.
W zeszłym roku miałem się zabrać za odgruzowywanie go, ale nie zostało to zrobione tak jak być powinno.
Wymieniłem pokrywę zaworów na aluminiową wraz z nową uszczelką i został należycie wymieniony olej z filtrem (lipiec 2020, 152.100 km) na jakiś 10w40 Mannol GM. Miało być na chwilę, a Lanos w między czasie zeżarł Mannola i zacząłem dolewać Orlen 10w40. Mimo, że przez ten czas wlałem też całego Orlena to od 600km dokładnie obserwuję poziom i na bagnecie ubyło raptem 3mm oleju. Być może jest to związane z porą roku (zimą pił dużo więcej), być może ze stylem jazdy-jak się go ciśnie zostawia za sobą chmurę dymu, a końcówka wydechu ma 1mm tłusty depozyt.
W międzyczasie kupiłem 3 bańki z różnymi olejami: Cyclon Magma Syn Ultra 5w40 to był mój autorski pomysł. Później przeczytałem tutaj, że spoko jest Lotos Synthetic Plus 5w40, więc też kupiłem i jak by tego było mało to ostatnio na allegro była fajna promocja na ELF Evolution 900NF 5w40. No to za 55zł żal nie brać.
Do brzegu.
W przyszłym tygodniu wymieniam olej, ale najpierw będzie płukanka EPR BG109, która mam nadzieję rozrusza pierścienie.
Jaki olej zalać jako pierwszy?
Jeśli będzie auto go spalało nadal w tempie 1L /1000km to poprostu nie będę nic dolewał tylko jak zejdzie poziom w okolice minimum zaleję kolejną płukankę i odkorkuję kolejną bańkę.
Dla ułatwienia:
1. Lotos najgorzej z dodatkami: P 790, Zn 881, Bor 63, Mg 67, Ca 2436
link analizy z forum
2. Cyclon całkiem fajny olej przez przypadek kupiłem: P 953, Zn 1150, Bor 105, Mg 12, Ca 2982
link do oilchoice.ru
3. Elf- tu trafił się jak ślepej kurze ziarno: P 1095, Zn 1263, Bor 110, Mg 10, Ca 3495
link do tego masła na oil-club.ru
Zatem jaka kolejność zalewania?
Aha. Zakupiłem też miernik ciśnienia sprężania i będą pomiary. Jak się bawić to na całego.
Rok temu pytałem w wątku płukankowym, co zrobić z powyższym pacjentem. Dla przypomnienia. Auto jest z 2000r. i ma przebieg 156.800km. Od ok 80.000 jeździ na 10w40. W ostatnich latach było trochę zaniedbane-trochę to mało powiedziane. Ze względu na wycieki spod pokrywy zaworów i nie tylko z tego miejsca oraz na konsumpcję samego silnika olej właściwie nie był wymieniany tylko dolewany. Jak go ubywało dolewało się nowego, w tempie ok. 4l rocznie.
W zeszłym roku miałem się zabrać za odgruzowywanie go, ale nie zostało to zrobione tak jak być powinno.
Wymieniłem pokrywę zaworów na aluminiową wraz z nową uszczelką i został należycie wymieniony olej z filtrem (lipiec 2020, 152.100 km) na jakiś 10w40 Mannol GM. Miało być na chwilę, a Lanos w między czasie zeżarł Mannola i zacząłem dolewać Orlen 10w40. Mimo, że przez ten czas wlałem też całego Orlena to od 600km dokładnie obserwuję poziom i na bagnecie ubyło raptem 3mm oleju. Być może jest to związane z porą roku (zimą pił dużo więcej), być może ze stylem jazdy-jak się go ciśnie zostawia za sobą chmurę dymu, a końcówka wydechu ma 1mm tłusty depozyt.
W międzyczasie kupiłem 3 bańki z różnymi olejami: Cyclon Magma Syn Ultra 5w40 to był mój autorski pomysł. Później przeczytałem tutaj, że spoko jest Lotos Synthetic Plus 5w40, więc też kupiłem i jak by tego było mało to ostatnio na allegro była fajna promocja na ELF Evolution 900NF 5w40. No to za 55zł żal nie brać.
Do brzegu.
W przyszłym tygodniu wymieniam olej, ale najpierw będzie płukanka EPR BG109, która mam nadzieję rozrusza pierścienie.
Jaki olej zalać jako pierwszy?
Jeśli będzie auto go spalało nadal w tempie 1L /1000km to poprostu nie będę nic dolewał tylko jak zejdzie poziom w okolice minimum zaleję kolejną płukankę i odkorkuję kolejną bańkę.
Dla ułatwienia:
1. Lotos najgorzej z dodatkami: P 790, Zn 881, Bor 63, Mg 67, Ca 2436
link analizy z forum
2. Cyclon całkiem fajny olej przez przypadek kupiłem: P 953, Zn 1150, Bor 105, Mg 12, Ca 2982
link do oilchoice.ru
3. Elf- tu trafił się jak ślepej kurze ziarno: P 1095, Zn 1263, Bor 110, Mg 10, Ca 3495
link do tego masła na oil-club.ru
Zatem jaka kolejność zalewania?
Aha. Zakupiłem też miernik ciśnienia sprężania i będą pomiary. Jak się bawić to na całego.