- Marka samochodu
- Opel Antara
- Budżet/ile litrów
- 250 - 8L
- Styl jazdy
- Silnik
- Z32SEE 3.2 V6 227hp
- Data produkcji
- 2008
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Dexos 5W30
- Jaki olej masz obecnie
- Helix Ultra 5w40
Cześć,
Jest to mój pierwszy post tutaj. Witam i pozdrawiam wszystkich obecnych. Chciałbym poruszyć temat silnika Z32SEE - podobno opracowanego przez Holdena, wykorzystywanego w wielu autach GM - w europie najczęściej spotykane są w Captivach i Antarach. Nie jest to ten sam motor co Omegach czy Vectrach. rozrząd działa na 3 łańcuchach i ponoć dużo zależy od oliwy.
Producent zaleca w kartach oleje Dexos 2 - C3, dopuszczając również oleje starszych norm:
To co mnie interesuje to właśnie Dexos2? Czy w tym silniku jest on naprawdę konieczny?
Silnik jest zasilany PB, później będzie konwersja do LPG. Jednostka ma zapewne jakieś EGR, nie wiem jak wygląda odma - auto dopiero kupiłem. Być może jest rzeczywiście jakaś przesłanka, ale z tego co mi wiadomo, oleje C3 wcale nie są jakieś zdrowsze dla samego układu korbo-tłokowego. Po prostu mają chronić głównie DPF. Być może się mylę - jestem laikiem, ale do rzeczy.
Po kupnie auta (200tyś przebiegu) niewiele myśląc, postanowiłem zalać go czymś co go porządnie wypłuka - na 5kkm. Padło na Shell Helix ultra 5w40. Ten olej nie ma dopuszczenia GM, ale jest to olej A3 więc na upartego ujdzie. Docelowo planowałem zalać go Helixem Ultra 5w30 Dexos2.
Czy to nie była zbyt pochopna decyzja? Może mu to zaszkodzić?
Pozdrawiam
Kuba
Jest to mój pierwszy post tutaj. Witam i pozdrawiam wszystkich obecnych. Chciałbym poruszyć temat silnika Z32SEE - podobno opracowanego przez Holdena, wykorzystywanego w wielu autach GM - w europie najczęściej spotykane są w Captivach i Antarach. Nie jest to ten sam motor co Omegach czy Vectrach. rozrząd działa na 3 łańcuchach i ponoć dużo zależy od oliwy.
Producent zaleca w kartach oleje Dexos 2 - C3, dopuszczając również oleje starszych norm:
To co mnie interesuje to właśnie Dexos2? Czy w tym silniku jest on naprawdę konieczny?
Silnik jest zasilany PB, później będzie konwersja do LPG. Jednostka ma zapewne jakieś EGR, nie wiem jak wygląda odma - auto dopiero kupiłem. Być może jest rzeczywiście jakaś przesłanka, ale z tego co mi wiadomo, oleje C3 wcale nie są jakieś zdrowsze dla samego układu korbo-tłokowego. Po prostu mają chronić głównie DPF. Być może się mylę - jestem laikiem, ale do rzeczy.
Po kupnie auta (200tyś przebiegu) niewiele myśląc, postanowiłem zalać go czymś co go porządnie wypłuka - na 5kkm. Padło na Shell Helix ultra 5w40. Ten olej nie ma dopuszczenia GM, ale jest to olej A3 więc na upartego ujdzie. Docelowo planowałem zalać go Helixem Ultra 5w30 Dexos2.
Czy to nie była zbyt pochopna decyzja? Może mu to zaszkodzić?
Pozdrawiam
Kuba