• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Wyższa LC powiedzmy przywraca wigor i w pewnych warunkach rozkład mocy jest korzystniejszy. Ja to czuję dupohamownią.
Post automatically merged:


Jest tam 2-EHN, są detergenty, jest smar - ale szczegółów konstrukcji nie znam.
Zapytaj człowieka o szczegóły jaki rodzaj smaru jest i jakie detergenty: jak odpowie „ze bardzo dobre i z tego robi się paliwa premium to można olać temat :D
Zapytałem😉 cytuję:
"Nie jesteśmy producentami tylko sprzedawcami.

Półprodukt robi największa fabryka chemii w europie BASF Niemcy, importowane jest to od Polski, produkt przerabia Polska wielka Państwowa fabryka S.A. koło Katowic …nazwy nie pamiętam w kacie charakterystyki jest (która robi też dynamit),

Łączy w całość jeszcze inna firma Petrochemia Płock dodając związki przeciw-pienne i przeciw-wybuchowe dla stablilzacji produktu J

Co w tym dokładnie jest pewnie wiedza tylko chemicy i technolodzy. Ważne ze stosują ten sam produkt wszystkie stacje benzynowe ten sam produkt na każdej stacji nazywany Verwa czy Lotos Dynamic Shell ViPower …wszystko jedno = to samo z CETAN R

i ważne że działa.

Nie mamy od lat ani jednej zlej opinii na temat tego produktu. Kupują stacje benzynowe niezrzeszone oraz serwisy autoryzowane. Każdemu działa.

Do każdego zakupu dodajemy kartę charakterystyki.
Na Stacjach Orlen dodają 1L na 1000 ON = VERWA 56 cetanów"
 
Czyli można śmiało pójść w mieszanie Archoil AR6900 z Cetane R kiedy skończy mi się Amsoil Cetane Booster ? :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Zapytałem😉 cytuję:
"Nie jesteśmy producentami tylko sprzedawcami.

Półprodukt robi największa fabryka chemii w europie BASF Niemcy, importowane jest to od Polski, produkt przerabia Polska wielka Państwowa fabryka S.A. koło Katowic …nazwy nie pamiętam w kacie charakterystyki jest (która robi też dynamit),

Łączy w całość jeszcze inna firma Petrochemia Płock dodając związki przeciw-pienne i przeciw-wybuchowe dla stablilzacji produktu J

Co w tym dokładnie jest pewnie wiedza tylko chemicy i technolodzy. Ważne ze stosują ten sam produkt wszystkie stacje benzynowe ten sam produkt na każdej stacji nazywany Verwa czy Lotos Dynamic Shell ViPower …wszystko jedno = to samo z CETAN R

i ważne że działa.

Nie mamy od lat ani jednej zlej opinii na temat tego produktu. Kupują stacje benzynowe niezrzeszone oraz serwisy autoryzowane. Każdemu działa.

Do każdego zakupu dodajemy kartę charakterystyki.
Na Stacjach Orlen dodają 1L na 1000 ON = VERWA 56 cetanów"
Ja to widzę tak:


Bazą do rozpuszczania składników jest polski 2-EHN z NitroERG. Do jego jakości nie mam uwag - można powiedzieć, niech świat bierze przykład :D. Dla przypomnienia to już podnosi Liczbę Cetanową

Do tego dodawany jest pakiet kompleksowy zawierający

- smar
- detergent/dyspersant
- przeciwpianę
- biocyd
- zwiększacz przewodności elektrycznej (tutaj jeden z ww środków już pełni te rolę więc nie trzeba dodatkowo dorzucać)
- dodatek antykorozyjny

Warto poznać kartę charakterystyki, choć nie wszystko tam będzie

Jakby okazało się, że zawiera PEA to byłby HIT.

Tak naprawdę, towar zapewne pochodzi od jednej z firm, produkującej pakiety dla konfekcjonerów (zapewne Płock, być może ulica Targowa;)) więc zagrożenia nie ma bo to komercyjny przepakowany produkt z 1000 litrowego paleto zbiornika gdzie koszt litra jest wybitnie atrakcyjny i jednocześnie jest odpowiedź, dlaczego nie kupuje się paliw premium na stacjach :D
 
Last edited:
Czyli można śmiało pójść w mieszanie Archoil AR6900 z Cetane R kiedy skończy mi się Amsoil Cetane Booster ? :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
Cetan R z opisu wynika, że jest kompletny i może być sam stosowany bo działa multikierunkowo. Krzywdy nie zrobi.

Jak ktoś to kupi, to obowiązkowo poproszę kartę charakterystyki :)
 
Pany, przyszedł już Amsoil Cetane Booster i biorę obie butelki w łapy i na butelce AR jest napisane, że Azotan 2-EHN gwałtownie rozkłada się w temperaturze powyżej 100 stopni. Co to znaczy? On traci swoje właściwości i staje się niezdatny do użytku nawet jak paliwo ostygnie?

Pytam bo kurde mocno mi w coś głowie siedzi, że w moim silniku paliwo grzeje się ponad 100 stopni bo kiedyś to sprawdzałem.
Co w takim przypadku?
 
Spokojnie. Czysty 2EHN owszem. W mieszaninie z paliwem inaczej to wyglada - lepiej. Natomiast sumarycznie 2EHN w paliwie nie powinno być więcej niż

3 000 ppm
czyli 1:250
albo, po ludzku: 3 ml /litr

paliwa żeby nie popsuć sobie innych parametrów :)
 
Last edited:
Ważne ze stosują ten sam produkt wszystkie stacje benzynowe ten sam produkt na każdej stacji nazywany Verwa czy Lotos Dynamic Shell ViPower …wszystko jedno = to samo z CETAN R
No i już teza upadła, bo z tych wymienionych tylko Verva ma LCmin. 55, Dynamic ma LC jak zwykły ON, LCmin. 51, Shell w karcie podaje tylko indeks cetanowy, ale według świadectw ze stacji tak samo jak Lotos, LC 51-53. Także coś ten Cetan-R w paliwach premium to ściema.
Post automatically merged:

Czy wiecie że liczba cetanowa w w Polskim ON powinna wynosić 51, inżynierowe projektują wszystkie pojazdy z silnikami diesla na minimum 53 cetany, a rzeczywistość daje nam często tylko 48 cetanów.
Ten cytat to jest bomba, takiego marketingowego bełkotu dawno nie widziałem ;). LC ma wynosić minimum 51 i jest to podyktowane Polską normą jakości paliw, jeżeli rzeczywistość dawała by faktycznie tylko LC 48, to na tych 8-10 tys testowanych rocznie przez UOKiK stacji paliw, norm nie spełniała by więcej jak połowa stacji, a nie 4-5 sztuk ;). No i dalszą część, o tej wspaniałości Niemieckich paliw xD.
Nawet gdyby ten dodatek jeszcze robił loda, to za takie pierdzielenie kocopołów nawet złotówki na niego mi szkoda ;).
 
Last edited:
Dlatego ja sie wyłączyłem juz z dodatków i leje zwykłe on Premium :d
 
Dlatego ja sie wyłączyłem juz z dodatków i leje zwykłe on Premium :d
Pompy Bosch CP4 potrzebują dodatkowego smarowania, bo bardzo często opiłkują. Prędkość obrotowa wałka w pompie jest równa obrotom wału korbowego... też chciałem zaprzestać stosowania dodatków, ale nie mam odwagi
 
Ja teraz do mojego HDi dolałem na zbiornik V powera 100ml Mannola, ale chyba coś przedobrzyłem bo narzeczona się skarży że zaczął coś dużo palić, następne dawki już będą taki jak zaleca producent i myślę, że będzie git, ew próby podwojenia podejmę już do zwykłego ON a nie do V powera.
Ktoś (chyba nawet w tym wątku widziałem), że do ON Premium wystarczy lać pół dawki dodatku, ale myślę, że jak dam normalną to będzie tak akurat, nie za dużo nie za mało :p
 
co do smarowania to proszę:

Pogorszenie przeciwzużyciowych właściwości niskosiarkowych olejów napędowych było w wielu krajach przyczyną uszkodzenia rotacyjnych (rozdzielaczowych) pomp wtrys- kowych stanowiących osprzęt mniejszych silników wysokoprężnych stosowanych pow- szechnie w samochodach osobowych i dostawczych. Negatywny wpływ radykalnego ob- niżenia zawartości siarki w olejach napędowych nowej formuły na trwałość pomp wtrysko- wych zaobserwowano w Szwecji, a także w USA. Pogorszenie właściwości smarnych oleju napędowego City spowodowało poważne uszkodzenia pomp wtryskowych paliwa, a zwłaszcza rotacyjnych pomp wtryskowych nowej generacji.

Obecne zmiany konstrukcji i technologii produkcji silników Diesla ukierunkowane są przede wszystkim na rozwój technologii wtrysku paliwa, systemu turbodoładowania i tech- nologii obróbki spalin. Nowoczesne układy wtryskowe tych silników pracują przy coraz wyższych ciśnieniach roboczych, a małe tolerancje wymiarowe są wynikiem coraz bardziej precyzyjnego wykonywania elementów i zmniejszania luzów pomiędzy współpracującymi parami precyzyjnymi. Na podstawie obserwacji uszkodzeń silników w warsztatach serwiso- wych stwierdzono, że duża część uszkodzeń obejmuje tłok i tuleję cylindrową. Niektóre uszkodzenia polegały na nadtopieniu korony tłoka, prowadzącego nawet do przepalenia denka tłoka. Analiza przyczyn tych uszkodzeń pozwoliła stwierdzić, że w większości przypadków powodem awarii było niewłaściwe rozpylenie paliwa w wyniku mechanicz- nych dysfunkcji elementów układu wtrysku, głównie rozpylaczy, związanych z rozmaitymi formami przyspieszonego lub nawet awaryjnego zużycia trybologicznego.



46A60316-EB82-4003-BA84-3893E7A24F35.jpeg

Źródło:

W skrocie: brak dostatecznego smarowania i pełnego spalania jest najczęściej występująca przyczyna awarii w silnika o zapłonie samoistnym.
 
Last edited:
Olej 2t jest dla dwusuwów. Wystarczy mi tani Mannol Diesel Ester.

Faktycznie coś smaruje czy to tylko marketing? Bo chyba nie podają żadnych szczegółów.

Ja jak leję premium, to nie leję dodatków. Dla mnie to nie ekonomiczne - staram się wybierać te stacje, gdzie smarność była dobra w świadectwie jakości.
 
staram się wybierać te stacje, gdzie smarność była dobra w świadectwie jakości.
Znaczy, jeździsz przed tankowaniem po stacjach i sprawdzasz świadectwa? Bo na tej samej stacji, co dostawa HFRR potrafi się diametralnie różnić. Raz jest tak, że premium ma lepszą smarność, innym razem podstawowy ma lepszą, jak się uda ;).
Faktycznie coś smaruje czy to tylko marketing?
Smaruje @Pedros nawet kilka postów wcześniej przytaczał, że stosowany w nim diester, nie jest najwyższych lotów, ale smarność poprawia.
 
Bo na tej samej stacji, co dostawa HFRR potrafi się diametralnie różnić.
Zwróćcie uwagę tez na to co jest badane: paliwo bazowe czy gotowy produkt finalny. W większości przypadków bada się tylko dostawę bazy. Dodatki premium nie są uwzględniane bo wjeżdżają na późniejszym etapie rozkonfekcjonowania.
 
Back
Top