• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Odezwę się za tydzień i opiszę czy środek coś zdziałał ale według informacji koncerny paliwowe do swoich podstawowych paliw 51cetan dodają 1L na 1000L ON co daje 56C czyli np taka Verva Premium. Chcąc osiągnąć około 60Cetanów sprzedawca proponuje 2Lna1000L.
 
Zaskakujące jest to że przegrzebując cały internet nie znalazłem ani 1 złej opini o tym produkcie. Najbardziej zadowoleni są z niego firmy transportowe które wyliczają 7/8 procent mniejsze zużycia paliwa w ciężarówkach co już idzie w tysiące litrów na flote a groszowe sprawy za środek.
A dlaczego miałby zbierać złe opinie skoro to czysty 2ehn?
Podwyższa LC i to robi bo to chemia do tych celów.
Reklama, że dodanie tego daje ON premium to jednak przesada bo to tylko jeden składnik cetanowy.
 
Cetan jest kompletny i zawiera dodatek smarny. I detergenty też.
Nie stosowałem ale wydaje się być lepsza propozycja od innych zabawek rozcieńczonych nafta w kolorowych opakowaniach.

To jest koncentrat.
 
Jest jakieś info o HFRR albo DW10?

Co do stosowania rozpuszczalnika aromatycznego deklarując detergent to się zgadzam
 
Odezwę się za tydzień i opiszę czy środek coś zdziałał ale według informacji koncerny paliwowe do swoich podstawowych paliw 51cetan dodają 1L na 1000L ON co daje 56C czyli np taka Verva Premium. Chcąc osiągnąć około 60Cetanów sprzedawca proponuje 2Lna1000L.
Jakbym miał flotę 50 ciągników plus - to w ciemno zamówiłbym 1000 l paletozbiornik- bo można mieć super dodatki wielofunkcyjne oparte na 2-EHN na składnikach Nitroerga, infineum, basf. Zawierający PEA. Oczywiście smar syntetyczny infineum. Z cert bezpieczeństwa i opłaconą akcyza - bo jak wiemy kto produkuje dodatki do paliw i nie odprowadza akzycy dopuszcza się ….😂


Koszt litra netto -śmieszny (tajemnica handlowa) ale tak tanio że korzyści z 2% oszczędności na spalaniu rekompensują z nawiązką inwestycje wraz z obsługa.

1:500 to graniczna wartość ale jest dobrze.
Głównie efekty zależą od jakości i świeżości paliwa bazowego. Ale jestem ciekaw Waszej opinii jak silnik pracuje przy blisko 60 cetanowych wartościach.
 
Cetan jest kompletny i zawiera dodatek smarny. I detergenty też.
Nie stosowałem ale wydaje się być lepsza propozycja od innych zabawek rozcieńczonych nafta w kolorowych opakowaniach.

To jest koncentrat.
H226 Łatwopalna ciecz i pary.

Chyba jednak jest coś lotnego bo 2ehn nie ma takiego oznaczenia.
 
Obecnie używam mieszanki 50ml Archoil AR6900 + 50ml Amsoil Cetane Booster. Czy ten Cetane R bedzie lepszym wyborem ? Silnik to EURO4.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
A jak moje pompowtryskiwacze się dogadają z powyższym połączeniem? AR mam, dokupiłbym sobie ten Amsoil Cet Booster. Mogę to lać bezpiecznie do pompek?
 
Last edited:
A jak moje pompowtryskiwacze się dogadają z powyższym poleczeniem? AR mam, dokupiłbym sobie ten Amsoil Cet Booster. Mogę to lać bezpiecznie do pompek?
Lałem taki zestaw kiedyś przez pół roku, pompki w staruszku działają :)
 
Spokojnie, detergentu, przeciwutleniacza i smaru estrowego z AR6900-D Max wystarczy na kilka razy więcej dodatku cetanowego. Sam cetanowy 2-ehn dodany w wysokiej dawce także tworzy osady wewnątrz wtryskiwaczy dlatego warto uzupełniać także inne składniki.
7011799ef152790b40aa5aab8146e69b.jpg
 
Mam bekę z marketingu niektórych mistrzuf przekazu:

Silniki wysokoprężne najlepiej pracują na paliwie, którego liczba cetanowa wynosi 50 lub więcej. Chociaż w polskiej normie ustalone jest minimum liczby cetanowej wynoszące 51, to często jakość paliwa odbiera od tej normy. W przeciwieństwie do większości uniwersalnych dodatków do paliwa, które w imię wygody stosowania słabiej wpływają na polepszenie niektórych parametrów,…”

ale tutaj mamy hit:


„Czy wiecie że liczba cetanowa w w Polskim ON powinna wynosić 51, inżynierowe projektują wszystkie pojazdy z silnikami diesla na minimum 53 cetany, a rzeczywistość daje nam często tylko 48 cetanów. Przecież 99% samochodów w Polsce z silnikiem Diesla to samochody zagraniczne, zaprojektowane przez inżynierów na 53 cetany.

48 cetanów w standardowym ON to ponad 11% gorsze paliwo niż na zagranicznych stacjach paliw. "ARAL" Niemiecka stacja benzynowa w reklamach ogłasza się że jej olej napędowy ma 60 cetanów.”



Pragnę uspokoić, polski olej napędowy z nawiązką spełnia normę E590. , której jednym z warunków certyfikacji jest Liczba Cetanowa na minimalnym poziomie 51.

Tu jest Polska nie Stany Zjednoczone Ameryki, gdzie sytuacja wyglada inaczej.

Oczywiście problem z rozróżnieniem indeksu od liczby mają nie tylko marketingowcy 😂

Ale najważniejszy morał jest taki, że zwiększanie LC zdecydowanie wpływa pozytywnie na proces spalania oleju napędowego w cylindrze.
 
Fajnie, że testujecie, dajcie znać co z tego wyjdzie. Tylko zwróćcie uwagę jakie LC ma wasz bazowy ON, żeby nie przesadzić. U mnie Orlen miał jak sprawdzałem kilka razy LC 53, więc nieco większe niż kiedyś. Chyba nawet tutaj na forum też się to potwierdziło jak ktoś sprawdził w kartach.

PS. @Pedros jakiego smaru używasz w swoich mieszankach i ewentualnie co z gotowych produktów można zastosować, oprócz AR.
 
Odezwę się za tydzień i opiszę czy środek coś zdziałał ale według informacji koncerny paliwowe do swoich podstawowych paliw 51cetan dodają 1L na 1000L ON co daje 56C czyli np taka Verva Premium. Chcąc osiągnąć około 60Cetanów sprzedawca proponuje 2Lna1000L.
Mala uwaga.
Inaczej komponuje się dodatki dla rafinerii/blendowni paliwa z przeznaczeniem dla stacji paliw a inaczej dla użytkownika końcowego jako dodatek do samodzielnego doprawiania parametrów.

W dodatkach a właściwie pakietach dodatków do komponowania paliw stosuje się jeszcze środki antypienne, przewodzące ładunki elektryczne i biocydy - bo jest grupa organizmów żywych, która lęgnie się w zbiornikach powodując potem osady na wtryskiwaczach.

Niektóre dodatki pełnia podwójna funkcje wiec można ograniczyć ilość dodatków.

Do naszych zastosowań nie ma co przesadzać aby nie przedobrzyć - podniesienie LC akurat daje spektakularny efekt i to tez w rozsądnych granicach - nadmiar samego 2-EHN pogarsza smarność. Dodatkowy smar rekompensuje negatywny wpływ azotanu. Dyspergatory przeciwutleniacze -konieczne w paliwie też maja swoje plusy i minusy- olej napędowy zawiera metale które reagują (np Sód jest metalem), FAME utlenia się a inhibitory korozji reagują z solami.

PS. @Pedros jakiego smaru używasz w swoich mieszankach i ewentualnie co z gotowych produktów można zastosować, oprócz AR

Jakis syntetyk BASF, ale składu kompletnie nie znam- grzecznościowa domieszka przy braniu 2-EHN i „mam nie nurkować w temacie”. Na pewno niedostępny w wolnym handlu bo to komponent. Ale jedno wiem, przy 1:1000 HFRR <280 z bazowego 460.

Ciężko coś polecić z gotowców, bo są tanie i drogie (syntetyczne) smary. Drogie w cudzysłowie bo nie wali się tego dziesiątkach gramów na kg, askłady są dziwnym trafem chronione i są droższe jako komponent.
W produktach gotowych raczej szedłbym według schematu ze im droższy smar tym lepiej. Odrzuciłbym wszystko co ma naftę w składzie.

Najbezpieczniej jest kompozycja 2-EHN ze smarem określana jako cetan boost, cetan improver itp jako gotowy produkt i coś z pewnością producent dorzuca w przeciwieństwie do samego 2EHN.

Tanim smarem wydaje się ester w Mannolu ale kompletnie nie wiem jak zachowuje się wielogodzinnym w cyklu życia.
 
Lałem taki zestaw kiedyś przez pół roku, pompki w staruszku działają :)

Ale jak to wtedy dawkować? Oba środki bez uwzględniania obecności drugiego czy jeden i drugi musi być w zredukowanej dawce ze względu na obecność innego?
 
Przykład na 50 litrów:

a) 25 ml AR plus 25 ml CI (CI=cetan improver)
b) 25 ml AR plus 50 ml CI (optimum)
c) 25 ml AR plus 75 ml CI (niektóre silniki już mogą mieć focha)
d) 25 ml AR plus 100 ml CI Max i jeśli mamy pewność, że w CI jest środek smarny
 
Back
Top