• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

U mnie odkąd stosuje AR6900D-Max polepszyła się elastyczność, oczywiście to nie są jakieś kolosalne różnice ale czuć, że silnik ma lżej. Nie męczę go takim ecodriveingiem, bo szkoda dwumasy i panewek ale czasem dobrze mieć większy zapas na dole, natomiast jeśli chodzi o spalanie to w ogóle nie jestem w stanie stwierdzić czy jest lepiej/gorzej/tak samo.

Najważniejsze, że silnik ma choć trochę lepiej i to się liczy.
 
Mi Ar6200 został po wyprawie i zamiast męczyć się z dozowaniem do motocykla to poszedł do samochodu. Podobno zwiększa dopalanie paliwa, mniej sadzy. Na tym mi zależy.
 
Zabrzmiało jak model nowego telefonu ;)

6200 zawiera PEA czyli najlepszy składnik czyszcząco dopalający, który realnie zwiększa wydajność paliwa (każdego).
Czym się różni AR6400 od AR6200 ? :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
@Janciak123
Jak bywasz w Skierniewicach, to skier gaz na mszczowowkiej ma B0, tak samo jak w rawie mazowieckiej również skier gaz ma B0
 
Czy stosowanie dodatków do paliwa typu "depresator" czy np. do wspomagania wypalania DPF, ma jakiś wpływ na jakość oleju?
Sam miałem okazję zmierzyć aplikacją działanie depresatora , taki trochę inny bo to dodatek uniwersalny z Klejem Flo taki w zielonej puszce , zabiera wodę, czyści i chroni przed zamarzaniem .
Aplikacja do Opla OPL DPF info wskazuje parametry DPF w tym przebieg od ostatniego wypalania. Zawsze było 750 do 1200 km w trasie, a tu nagle po zastosowaniu tego kleen flo coś 2450 km .
Po co nam coś do lepszego wypalania DPF , skoro mamy środek , że DPF wolniej się zapycha ?

Jak pisał dr pedros , preparat ma niższą temp zapłonu co działa jak katalizator na paliwo, które pełniej się wypala i emituje mniej sadzy. Łopatologicznie wskazuje , że z jednej dawki mamy większy odzysk energii .

Kleen flo ma tabelkę dawkowania latem i zimą w zależności od temperatury.

Eliminując korki wodne z układu paliwowego zabezpiecza też przed korozja układu wtryskowego .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
dr pedros
Nie jestem doktorem 😂 (tylko prof;) )
To tylko klatka z animacji avatara z nazwą nicka :D

@Zbyszko zapytał o bardzo istotną rzecz- czyli wpływ dodatku na sam olej - to jest bardzo ważna kwestia z powodu wielu rodzajów dodatków, które mogą i maja destrukcyjny wpływ na olej silnikowy przez co ekstremalne czyszczenie układu paliwowego planuje się pod koniec interwału olejowego.


Po co nam coś do lepszego wypalania DPF , skoro mamy środek , że DPF wolniej się zapycha ?
To jest idealne do prewencji. Jak już jest „czarno i lepko” to trzeba wspomóc trochę.
Zwłaszcza, że po drodze mamy EGR, trurbinę, katalizator, czujniki i w końcu sam DPF.
Oczywiście mówimy o sadzy. Popiół w filtrze jest nie do ruszenia bez ingerencji mechanicznej.
 
Hmm wlałem dodatek do paliwa Millers Oils Diesel Power i jakoś tak dziwnie cykają mi wtryskiwacze?
Ktoś sie spotkał z czymś takim. One zawsze cykają ale ostatnio jakiś tak głośniej i metaliczniej
 
A nie jest tak, że klekot spalania jest cichszy i obniżył tło dźwięku, dzięki temu słyszysz bardziej osprzęt?

Millersa można śmiało 1:500 czyli 2000 ppm czyli podwójna dawkę np. 100 ml na 50 litrów ON.

Wracając do meritum sprawy, nigdy nie zwróciłem na to uwagi dlatego problem prawdopodobnie u mnie nie występuje.

Miałem Millersa. Mam AR6900D, mam również swój doprawiony 2-EHN. Nie kojarzę takich fajerwerków akustycznych.
 
A nie jest tak, że klekot spalania jest cichszy i obniżył tło dźwięku, dzięki temu słyszysz bardziej osprzęt?

Millersa można śmiało 1:500 czyli 2000 ppm czyli podwójna dawkę np. 100 ml na 50 litrów ON.

Wracając do meritum sprawy, nigdy nie zwróciłem na to uwagi dlatego problem prawdopodobnie u mnie nie występuje.

Miałem Millersa. Mam AR6900D, mam również swój doprawiony 2-EHN. Nie kojarzę takich fajerwerków akustycznych.
Pedros a który dodatek Ci lepiej podszedł? Miałem 3x AR6900D, teraz mam Millersa Diesel Power ECOMAX. Z obu jestem zadowolony choć czuje różnicę. Na AR auto lepiej reagowało na gaz, na Millersie za to jest cichsze, silnik miękko chodzi
 
Millers - dopiero podwójna dawka dawała wrażenie lepszej pracy. (Paliwo Statoil, zwykły wtedy)

AR6900 1:1000 delikatna poprawa akustyki lepsza reakcja na „pedał”. Ale przedawkowanie powodowało rozjazd między momentem a mocą.

2-EHN ze środkiem smarnym: tutaj jest najlepiej ze spektakularnymi efektami.

1:1000 (1000ppm) już robi robotę, silnik zyskuje na momencie, ciszej i moc ładnie rozwija się.

1:500 (2000ppm) czyli podwójna dawka to jest to! Brak wibracji jałowym. Ciszej w całym zakresie pracy. I nie ma tego słodkiego zapachu spalin przy odpalaniu.

Wpływ na spalanie. Nie wiem dokładnie bo nie potrafię odwzorować rzetelnych warunków z i bez. Ale lepsza praca i korzystanie z momentu stało się przyjemniejsze stad moga pochodzić oszczędności.

Po wszystkich ww dodatkach jest czyściej (egr, turbo, kat, DPF).

Podsumowując - nikt mnie nie namówi do paliwa LC <58-62 😂

Azotan można lać w jeszcze większych proporcjach ale przyrost potem nie jest liniowy i nie ma sensu więcej niż 1:500 czyli 100 ml na 50 litrów.

Taka obserwacja z użytkowania tych dodatków. Prawdziwy power daje wzrost liczby cetanowej. Inne składniki jak np detergenty mogą w większych dawkach powodować nieprzyjemna prace silnika.

Dlatego podsumowując można docelowo stosować swój ulubiony dodatek i doprawiać go 2-EHN (z lubrykantem) aby skorzystać z podniesienia LC i korzyści płynących jej wysokich rejestrów 👍
 
Millers - dopiero podwójna dawka dawała wrażenie lepszej pracy. (Paliwo Statoil, zwykły wtedy)

AR6900 1:1000 delikatna poprawa akustyki lepsza reakcja na „pedał”. Ale przedawkowanie powodowało rozjazd między momentem a mocą.

2-EHN ze środkiem smarnym: tutaj jest najlepiej ze spektakularnymi efektami.

1:1000 (1000ppm) już robi robotę, silnik zyskuje na momencie, ciszej i moc ładnie rozwija się.

1:500 (2000ppm) czyli podwójna dawka to jest to! Brak wibracji jałowym. Ciszej w całym zakresie pracy. I nie ma tego słodkiego zapachu spalin przy odpalaniu.

Wpływ na spalanie. Nie wiem dokładnie bo nie potrafię odwzorować rzetelnych warunków z i bez. Ale lepsza praca i korzystanie z momentu stało się przyjemniejsze stad moga pochodzić oszczędności.

Po wszystkich ww dodatkach jest czyściej (egr, turbo, kat, DPF).

Podsumowując - nikt mnie nie namówi do paliwa LC
Azotan można lać w jeszcze większych proporcjach ale przyrost potem nie jest liniowy i nie ma sensu więcej niż 1:500 czyli 100 ml na 50 litrów.

Taka obserwacja z użytkowania tych dodatków. Prawdziwy power daje wzrost liczby cetanowej. Inne składniki jak np detergenty mogą w większych dawkach powodować nieprzyjemna prace silnika.

Dlatego podsumowując można docelowo stosować swój ulubiony dodatek i doprawiać go 2-EHN (z lubrykantem) aby skorzystać z podniesienia LC i korzyści płynących jej wysokich rejestrów
2-EHN masz na myśli np. Amsoil ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
@wlyszkow a dlaczego nie na E6?
Bywa, że zbyt wysoka dodatkowa dawka 2ehn pogarsza osiągi jednostki Euro6 i podwyższa także spalanie, ze względu na wyższą emisję NOx, zależy od silnika softu, osprzętu ale niektóre nawet na ON premium już gorzej pracują i więcej palą.
 
Back
Top