bobwoj
Użytkownik
- Samochód
- BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Zastanawiam się nad kupnem dobrej ładowarki automatycznej, bezpiecznej, do ładowania akumulatora samochodowego bez potrzeby odłączania klem.
Wytypowałem dwie:
Ctec Mxs 5 vs Noco Genius 7200
Czy ktoś użytkuje takie? Może którąś doradzić z własnego doświadczenia?
Do Ctek przekonuje mnie renoma, zaufanie największych graczy motoryzacji takich jak: Mercedes, BMW, Lexus, Ferrari, Porsche, oraz podobno lepszy i opatentowany algorytm ładowania oparty na IUoU, który jest szybszy i bardziej wydajny w przypadku wszystkich typów akumulatorów samochodowych.
Z kolei Noco przekonuję większym prądem ładowania 7A, dodatkowymi funkcjami takimi jak supply 13.6V, czy możliwość ładowania akumulatorów litowych.
Którą kupić?
Na amerykańskim blogu znalazłem taką informację:
cyt:" Główną różnicą między tymi dwiema ładowarkami jest algorytm ładowania - i jest to bardzo ważna różnica:
Ctek stosuje pełny prąd aż do osiągnięcia optymalnego napięcia, a następnie stale zmniejsza prąd, podczas gdy akumulator jest zablokowany przy tym optymalnym napięciu. To rozciąga akumulator, ponieważ jest utrzymywany na optymalnym poziomie przez prawie cały cykl ładowania (Bulk, Absorption i Float).
W ostrym kontraście, Genius używa gorszej metodologii po prostu zmniejszając prąd, gdy tylko bateria osiągnie maksimum w tym cyklu (rzekomo dodatkowe kroki!); w konsekwencji napięcie spada, a akumulator rzadko jest utrzymywany w optymalnym stanie podczas cyklu ładowania. W rzeczywistości algorytm ładowania stosowany przez ładowarki Genius jest prawie identyczny z niektórymi bardzo tanimi inteligentnymi ładowarkami supermarketów i nie ma w tym nic „Wicked Smart”!
Różnice te są najbardziej widoczne, jeśli weźmiesz częściowo rozładowaną / półsiarczaną (starą!) Baterię i połączysz każdą ładowarkę po kolei, trzymając woltomierz na zaciskach w całym cyklu ładowania: Ctek da ci bardziej naładowany bateria za każdym razem. Zwróć uwagę zwłaszcza na krok „Float” Ctka; bateria jest zablokowana przy stałym napięciu 13,4 V przez cały czas - Genius po prostu „podstępuje” z dowolnego niskiego prądu, tak że bateria prawie nigdy nie osiąga idealnej wartości 13,4 V (pływak i podstęp NIE są takie same!).
Zauważ również, że przy mocno rozładowanym akumulatorze Ctek rozpocznie ładowanie przy napięciu 2 V - Genius nawet nie rozpozna akumulatora przy tak niskim napięciu, wymagającym minimum 7 woltów.
W prawdziwych aplikacjach Ctek za każdym razem pokonuje geniusza - mimo że ma premię cenową."
źródło: https://www.vintageveloce.com/2012/10/choosing-battery-charger-ctek-or-noco.html
Wytypowałem dwie:
Ctec Mxs 5 vs Noco Genius 7200
Czy ktoś użytkuje takie? Może którąś doradzić z własnego doświadczenia?
Do Ctek przekonuje mnie renoma, zaufanie największych graczy motoryzacji takich jak: Mercedes, BMW, Lexus, Ferrari, Porsche, oraz podobno lepszy i opatentowany algorytm ładowania oparty na IUoU, który jest szybszy i bardziej wydajny w przypadku wszystkich typów akumulatorów samochodowych.
Z kolei Noco przekonuję większym prądem ładowania 7A, dodatkowymi funkcjami takimi jak supply 13.6V, czy możliwość ładowania akumulatorów litowych.
Którą kupić?
Na amerykańskim blogu znalazłem taką informację:
cyt:" Główną różnicą między tymi dwiema ładowarkami jest algorytm ładowania - i jest to bardzo ważna różnica:
Ctek stosuje pełny prąd aż do osiągnięcia optymalnego napięcia, a następnie stale zmniejsza prąd, podczas gdy akumulator jest zablokowany przy tym optymalnym napięciu. To rozciąga akumulator, ponieważ jest utrzymywany na optymalnym poziomie przez prawie cały cykl ładowania (Bulk, Absorption i Float).
W ostrym kontraście, Genius używa gorszej metodologii po prostu zmniejszając prąd, gdy tylko bateria osiągnie maksimum w tym cyklu (rzekomo dodatkowe kroki!); w konsekwencji napięcie spada, a akumulator rzadko jest utrzymywany w optymalnym stanie podczas cyklu ładowania. W rzeczywistości algorytm ładowania stosowany przez ładowarki Genius jest prawie identyczny z niektórymi bardzo tanimi inteligentnymi ładowarkami supermarketów i nie ma w tym nic „Wicked Smart”!
Różnice te są najbardziej widoczne, jeśli weźmiesz częściowo rozładowaną / półsiarczaną (starą!) Baterię i połączysz każdą ładowarkę po kolei, trzymając woltomierz na zaciskach w całym cyklu ładowania: Ctek da ci bardziej naładowany bateria za każdym razem. Zwróć uwagę zwłaszcza na krok „Float” Ctka; bateria jest zablokowana przy stałym napięciu 13,4 V przez cały czas - Genius po prostu „podstępuje” z dowolnego niskiego prądu, tak że bateria prawie nigdy nie osiąga idealnej wartości 13,4 V (pływak i podstęp NIE są takie same!).
Zauważ również, że przy mocno rozładowanym akumulatorze Ctek rozpocznie ładowanie przy napięciu 2 V - Genius nawet nie rozpozna akumulatora przy tak niskim napięciu, wymagającym minimum 7 woltów.
W prawdziwych aplikacjach Ctek za każdym razem pokonuje geniusza - mimo że ma premię cenową."
źródło: https://www.vintageveloce.com/2012/10/choosing-battery-charger-ctek-or-noco.html