• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Środki smarne do różnych narzędzi i sprzętów

apede

Użytkownik
Samochód
Swift 1,2 Duster 4WD dci
Dziś na tapecie wentylator. 😁
Zdjęcie WhatsApp 2023-07-03 o 10.54.47.jpg
Zaczął coraz wolniej chodzić po dłuższej przerwie. Po nocy ledwo startuje na I biegu, jak pochodzi na III to jakby się rozruszał i na każdym biegu chodzi dobrze. Potraktowałem go teflonem i po 1 dniu pomogło, śmigał jak nowy. Po tygodniu znów się zaciera.
Zdjęcie WhatsApp 2023-07-03 o 10.54.47a.jpg

Czym to posmarować żeby starczyło na długo? Mam pod ręką:
  • 5W30 (castrol z molibdenem 😁)
  • przemysłowy VG 320
  • smar grafitowy
  • towot
WD40 to zakładam że nie?
 
A jak biały jest lepszy od grafitowego w takim zastosowaniu?
 
Grafitowy do łożysk??
 
Tam są chyba ślizgowe. Muszę go rozebrać do golasa.

Chodzi mi o to żeby nie kupować kolejnej puszki do kolekcji w garażu :D
 
Do ślizgowych raczej bez grafitu i molibdenu, bo mogą nadmiernie zjechać powierzchnię łożyska. Ale czy temu wentylatorowi coś może zaszkodzić? Ja stawiam na silikonowy, biały smar lub olej maszynowy.
 
A jaki olej/smar do łańcucha rowerowego?
Zależy do czego, tani i dobry: Expand Bloody Oil i Expand PTFE Oil, ja bardzo jeszcze chwalę sobie czerwonego Finish Line, ale ten będzie trochę droższy.

Fajną opcją są woski do łańcucha, Bike7 albo Squirt, wytrzymują 200-300km na napędzie i praktycznie nie łapią syfu, ale ceny też mają wyższe, napęd pracuje głośniej niż na oliwce i łańcuch robi się trochę sztywniejszy. Z popularniejszych jest jeszcze Mommum, ale ten akurat ilu użytkowników, tyle opinii.
Osobiście jestem jednak tradycjonalistą i do wosków przekonać się nie potrafię.

W zasadzie wszystko zależy od tego gdzie i jak jeździsz, a czy będziesz ze smaru zadowolony, czy nie, zależy głównie od tego jak go zaaplikujesz ;).
 
Na razie wentylator się rozruszał, dam mu spokój ;) Potem poeksperymentuję z jakąś mieszanką tego co mam.

Pytanie do modów - może zmienić tytuł na ogólny typu "różne narzędzia i sprzęt"? Szykuje mi się następny pacjent i szkoda mnożyć tematy. :)
 
Proszę.
 
Dobra to teraz szlifierka kątowa. Widać że sporo wyciekło. Czego napakować do przekładni? W necie widziałem że smar, ale czy to się trzyma na zębach przy tych obrotach? Chodzi mi po głowie mikstura smaru z olejem, ewentualnie z dodatkiem teflonu. Czeka ją trochę pracy na działce i chcę żeby mi posłużyła.

Aha - no i co z uszczelnieniem pokrywy przekładni? Z czego wyciąć uszczelkę, czy nic tam nie dawać?
Zdjęcie WhatsApp 2023-07-06 o 11.37.18.jpg
 
Uszczelkę wyciąć z dętki rowerowej.
 
Temat na sezon ogórkowy?
Kółko/ośkę od taczki nasmarowałem białym bo taki miałem pod ręką. A klamrę od napinania pasa transportowego olejem silnikowym z tych samych powodów 😁
Chyba miałem sobie kupić AR9100 w spraju ale jakoś nie kupiłem.

@apede
Najprościej kupić dedykowany smar do przekładni np Dedra, Bosch, Makita itp. Uszczelki jeśli nie było to nie dawaj żadnej
 
To rozkminiaj. Tak sobie czytam o smarach do przekładni i piszą, że od NLGI 1 w dół. Nie kojarzę żeby z jakieś szlifierki wypłynął mi smar. Ostatnio rozbieralem graphite 125mm bo popsułem blokadę. Smar wydawał mi się dość "sztywny". Nie zmieniłem go.
 
A ja mam zagwostke bo niebawem chcę sobie wyjąć dmuchawę aby ja przeczyścić i nasmarować. Mam smar silikonowy tylko jak niby mam go wpuścic do tych lozysk jak on ma stała konsystencję więc nie ścieknie w dół 😅
 
Mojej dziewczynie strasznie szumią kółka w rolkach a z racji ze ona uwielbia na nich jeździć to suszy mi głowę żebym czymś nasmarowal tylko nie wiem czym. Czy jak dam zwykłego smaru to piasek nie zabije tych łożysk ? Może silikonowy będzie lepszy i jeśli tak to jaki ?
 
Back
Top