• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Środki smarne do różnych narzędzi i sprzętów

apede

Użytkownik
Samochód
Swift 1,2 Duster 4WD dci
Dziś na tapecie wentylator. 😁
Zdjęcie WhatsApp 2023-07-03 o 10.54.47.jpg
Zaczął coraz wolniej chodzić po dłuższej przerwie. Po nocy ledwo startuje na I biegu, jak pochodzi na III to jakby się rozruszał i na każdym biegu chodzi dobrze. Potraktowałem go teflonem i po 1 dniu pomogło, śmigał jak nowy. Po tygodniu znów się zaciera.
Zdjęcie WhatsApp 2023-07-03 o 10.54.47a.jpg

Czym to posmarować żeby starczyło na długo? Mam pod ręką:
  • 5W30 (castrol z molibdenem 😁)
  • przemysłowy VG 320
  • smar grafitowy
  • towot
WD40 to zakładam że nie?
 
A propos teflonu, to na tym spreju którym potraktowałem wentylator, doczytałem że "małe prędkości, duże naciski". Także szybkoobrotowe ośki to chyba raczej nie :rolleyes:

Brama to jak najbardziej :) kiedyś teflonem skutecznie zreanimowałem mechanizm wycieraczek w tico, w sumie to właśnie małe prędkości.
 
W kółkach z rolek są chyba uszczelnione łożyska maszynowe. Tam nie jest przewidziane smarowanie. Tylko je uciaprasz i tak jak mówisz, piasek będzie się łapał. Może się da wymienić same łożyska, powinny kosztować parę złotych.
 
@apede Dokładnie. Też na sprayu PTFE mam ,że używać do smarowania w niskich prędkościach,więc szybkoobrotowe odpadają np taki wentylator dmuchawy w aucie lub wentylator w laptopie🙂
 
Po otwarciu przekładni w szlifierce. Smar był wszędzie naokoło tylko nie na zębach 🙃
Dodałem oleju VG320 i jeszcze trochę mikstury oleju se smarem grafitowanym. Ten smar to tak z czystej ciekawości . Zobaczymy jak to będzie pracować.
Zdjęcie WhatsApp 2023-07-08 o 22.53.58.jpg
 
Siła odśrodkowa wyrzuci smar. Wydaje się to normalne. Jakoś to musi działać. Ja mam dopiero drugą szlifierkę w okresie chyba już 27miu lat. Pierwsza był Black&Decker 115mm. Padł silnik, ale nie przekładnia. Teraz kilka już lat mam graphite 125mm.

Przekładnię wykończyłem w einhelu 230mm ale to nie z braku smarowania tylko z głupiej roboty i mojej głupoty 🤪
 
@tomek1986 na tego typu rzeczy jak smarowanie klamek powinien sprawdzić się biały smar. Jednak weź pod uwagę, że z czasem może się do niego przyklejać piach i inny syf.
 
PTFE do spożywki (zostawia biało-fioletową warstwę i nie jest lepkie). Tylko licz się z ceną bo to nie są tanie rzeczy.
 
Back
Top