• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.2 DiG-T

hejze

Użytkownik
Samochód
MB A250
Marka samochodu
Nissan
Budżet/ile litrów
150/5
Silnik
1.2 DiG-T
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Witam. Czym się kierować przy wyborze i jakie normy powinien spełniać olej dla silnika 1.2 DiG-T
 
Ten silnik to 1.2TCe Renailt
0 lub 5w40, norma RN0710, o ile na gwarancji, bo ona nic nie wnosi poza standard.
Ze względu na bezpośredni wtrysk i ryzyko palenia oleju proponuję taką kolejność:
  1. API SP lub SN Plus, tu Shell ma ofertę w rozsądnych pieniądzach
  2. ACEA C3, tu jest pełno, Orlen MaxEpert C3, Valvoline AllClimate Diesel, Motul X-Clean - jeździłem, bez uwag
  3. ACEA A3/B4, tu jeszcze więcej, zaczynając od Lotosa Synthetic Plus
Pytanie czy zużycie oleju 0 jest po dluższym dystansie? Dopiero silniki z końca produkcji i po wymianach gwarancyjnych mają poprawione uszczelnienia.

Pozdrawiam!
 
Last edited:
Pytanie czy zużycie oleju 0 jest po dluższym dystansie? Dopiero silniki z końca produkcji i po wymianach gwarancyjnych mają poprawione uszczelnienia.
Czy krótkie, czy długie dystanse to od wymiany do wymiany nie muszę nic dolewać, ale za to na zimnym silniku słychać trochę łańcuch, ale jak złapie temp roboczą to całkowicie się wycisza. Zauważyłem że na oleju o niższej lepkości (obecnie 0W30) jest ciszej a po zastosowaniu płukanki również całkowicie się wycisza. Tak jakby lepkość tego oleju miała wpływ na napinacz.
Korci mnie bardzo żeby spróbować 0W20 tylko pytanie czy to będzie bezpieczne?
 
Last edited:
Trochę przegięcie, to już duża różnica lepkości, a turbo potrafi rozgrzać pod maską.
Faktycznie Nissan dopuszcza 5w30 C3, czyli 0w30 krzywdy nie powinno zrobić. Krótkie interwały z plukaniem to chyba najlepsze rozwiązanie.

Pozdrawiam!
 
Back
Top