• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.4 T-Jet: ACEA C3, czy A3/B4?

grzech181

Nowy użytkownik
Samochód
Alfa Romeo Mito 1.4 T-Jet
Marka samochodu
Alfa Romeo Mito
Budżet/ile litrów
200 zł / 3.5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 T-Jet 155km + LPG
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem, świeży zakup.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 FIAT 9.55535-S2
Jaki olej masz obecnie
Millers (ponoć)
Cześć,
przeglądam forum od dłuższego czasu i wiem mniej niż przedtem 😅

Świeżo zakupiłem Alfę Romeo Mito z 1.4 T-Jet 155km i chcę zrobić serwis, żeby wszystko było w porządku. Fiat uparł się na olej z ACEA C3, ale czy jest sens, jeżeli nie ma tam przecież DPF czy GPF. Czy nie lepszy byłby A3/B4? A jeśli już, to jaki polecacie? Aktualnie jeździ ponoć na Millersie 5w40 i przy 5w40 chciałbym zostać. W poprzednim aucie miałem też Millersa, ale to było pancerne D5 ;)

Auto w przyszłości będzie miało lekkie mody, aby dobić do 200km, ale upalane na torze nie będzie.

Pozdrawiam
 
A wg Ciebie jaka zalete ogólnie daje uzywanie A3/B4 wzgledem C3? To primo.
A secundo, to jest tam trojdrozny katalizator, silnik fabrycznie przepala olej, wiec stąd "fiat sie uparł na C3".
 
Właśnie na tym forum spotkałem się z opiniami, że A3/B4 lepiej chroni silnik. Czyli zgodnie z instrukcją lać olej C3, ze względu na trójfunkcyjny katalizator, oki.
Lepszy będzie Eurol Fluence, Shell Helix HX8 ECT, Millers Trident Professional, czy może coś innego? Dodać do tego jakiś dodatek typu ar9200, czy do tych lepszych (czyt. mających więcej dodatków) niewiele one dają?
 
Orlen me 5W40 c3 w zupełności wystarczy, gdyż to proste i wytrzymałe silniki i nie potrzebują mega super hiper "nano" olejów. Jak chcesz lepiej o ile nie najlepiej to Mobil 1 esp x3 0w40.
 
Oprócz Shella możesz rozważyć jeszcze często przeze mnie polecany Texaco Ultra S. Jeśli chcesz mieć olej wysokiej jakości, to szukaj C3+MB229.51. Ten Orlen nie spełnia MB 229.51, tylko 229.31.
 
Zależy od silnika, ale większość jednostek mających TWC może jeździć na eko-olejach. W twoim wypadku C3 będzie jak najbardziej ok. Castrol EDGE albo Magnatec 5W-40 C3, Orlen 5W-40 C3, Shell którego wymieniłeś ew. Eurol.
 
Back
Top