• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.4hdi metaliczny dzwięk.

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Cześć, od dłuższego czasu mam dziwny problem z metalicznym dzwiękiem w silniku 1.4hdi.
Co to może być za problem?, czy tak pracują wtryskiwacze i układ wtryskowy w silniku,czy raczej są to popychacze ?
podrzucam pliki dzwiękowe,aby zapoznać się z problemem.
Post automatically merged:

zapomnialem dodac,auto jest zalane olejem 5w30 wraz z ar9100,ale na oleju 0/5w40 rowniez jest ten sam problem.
 
Czy to nie Ty jakiś czas temu lałeś olej 2T do tankowania w tym aucie?
 
@Michalos12 :mad:🤬
Nie szukaj sobie problemu na siłę.
Normalna, poprawna praca HDI z pewnym już przebiegiem.
Jak podejrzewasz wtryski, to je zdemontuj i oddaj najlepiej do serwisu Boscha na sprawdzenie.
Zmierz kompresję na cylindrach i będziesz miał pewien obraz stanu silnika.


PS
Tak naprawdę to od polecania wszędzie i wszystkim specola :D
 
tak naprawdę,to od kupna czyli ponad 30000km jezdze z takim dziwękiem,zanim zdemontuje wtryski,to sprawdze korekty by nie wyrzucac pieniedzy w błoto.
przebieg auta wedlug licznika to 156000km :p
 
Last edited:
15,5 tys km, czy 156 tys km?
CO do samego HDI, to one mają tendencję do takiego niskiego klepania.
Mój 2.0 HDI z 2004r dokładnie tak samo pracował.
1.6HDI z kolei wyraźnie "młotkuje" i to słychać.
Nie oznacza to, że coś się dzieje z tymi silnikami.

PS
Co do specola, to dzisiaj kumpel mi opowiedział kilka szczegółów nt pracy w tej firmie oraz źródeł dostaw.
Bez wchodzenia w szczegóły, wygląda na to, że są warci zaufania ...
 
@SACZI no weż powiedz coś więcej:) może się przekonam do firmy bo póki co wole wybrać dużych graczy (lotos, orlen)
 
Szczegóły...
Dlaczego są warci zaufania...
 
sprawdze korekty by nie wyrzucac pieniedzy w błoto
Korekty wiele Ci nie dadzą, możesz mieć ksiazkowe korekty a jednocześnie wtryski mogą walić w przelew, albo mieć zajechane dysze.
W zasadzie to jedynie stół probierczy powie Ci prawdę.
 
@Triumphator
Ale to by raczej walił sądzą z wydechu, a tu praktycznie czysto, przy wysokich obrotach trochę podkopci,ale to diesel bez dpd itd.
 
Na moje ucho chodzi normalnie, dla porównania mój:

 
Normalny dźwięk, 1.6 HDi chodzą podobnie. Najbardziej kulturalne w mojej opinii są 2.0 na Boschu, oczywiście sprawne. Jak u mnie wtryski były zatarte to klepały do 3100 rpm. Kupiłem regenerowane, zapłaciłem 200zł za robociznę - auto chodzi ciszej, gładko i pali mniej.
edit: do tego silnika 5w30 bym raczej nie lał, szczególnie jeśli nie ma FAPa i innych zbędnych dodatków. Producent zaleca 5w40 A3/B4 i takiego bym się trzymał, ale to twoja sprawa.
 
@Triumphator
Ale to by raczej walił sądzą z wydechu, a tu praktycznie czysto, przy wysokich obrotach trochę podkopci,ale to diesel bez dpd itd.
I tak, i nie. Jeżeli wtrysk będzie przelewał, oczywiście będzie kopcił. Jeżeli będzie walił w przelew, czy po prostu źle rozpylał, już nie koniecznie.
 
Niech zgadnę specol 0w40
 
Bardzo dużo PAO, może ciszej nie będzie, ale jak to mówią nie pomoże ale też i nie zaszkodzi.
 
Back
Top