• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.5 Ecoboost YZDA - bez pasków w oleju

arekgr

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus MK4, 1.5 Ecoboost
Marka samochodu
Ford Focus MK4
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.5 Ecoboost
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w20
Jaki olej masz obecnie
Castrol Ford 5w20
Witam,

Panowie, mam Focus-a z 1.5 YZDA, czyli łańcuch + napęd pompy z wałka wyrównoważającego.

Do tej pory, tj. 129tyś km, serwisowany w ASO, serwisowany oficjalnie zgodnie z książką, czyli co 30kkm Castrol 5w20 - nie wiem czy pierwszy właściciel jakieś między wymiany robił.

Od ostatniej wymiany, jakieś 8kkm nie widać ubytków na bagnecie, samochód z LPG.

Czy w związku z tym, że nie potrzeba martwić się normami mającymi "szanować" paski w oleju, można przejść na coś pokroju Millers 5w30 LSPI? Jest nawet tańszy niż 5w20 :)

Macie jakiś pomysł?
 
@Blue66, ale dlaczego? Z tego co ja wnioskuję, podpięto ten silnik pod paskowe EB, a tutaj nie ma tej bolączki. Kusi i tak Qualitium 5w20.
 
Znajomy do 1,5 EB ale dragona leje Millers XF 5W20 C5 i sobie chwali.
Taki normalny, porządny olej pod normę.
Ja uważam że Shell 0W20 C5 byłby też niegłupim pomysłem, przy nie uwzględnianiu normy.
API SP, baza GTL po prostu nowoczesny olej od dużego koncernu.
 
No właśnie, norma... Gdzieś przeczytałem, że ta norma odnosi się przede wszystkim do zbadania neutralności oleju względem pasków - a tutaj tego problemu nie ma.
 
Ale on nie spełnia WSS-M2C948-B
To nie jest jakiś wielki problem, bo po pierwsze auto jest po gwarancji (chyba że ma przedłużoną), a po drugie ta norma ma "w nosie" istnienie LSPI. Na rynku jest tylko kilka olejów które spełniają tę normę i jednocześnie są w klasie API SN Plus lub API SP lub ACEA A7/B7 i tym samym redukują ryzyko pojawienia się spalania superstukowego. M.in. Ravenol ma w gamie dwa takie oleje, tylko muszę sprawdzić oznaczenia.
 
Jest na tej dodatkowej "gwarancji", ale to mało istotne. Czyli nie widzicie sensu wlania 5w30 Millersa, tego "pod LSPI"?
 
Zaintrygował mnie ten temat tego nieszczęsnego LSPI, no i chyba pójdę w Eurol Evolence 0w20, ma niby API SP, a to powinno ograniczyć znacząco ryzyko tego zjawiska. No i te 140zł :)
 
Jako były użytkownik takiego auta z podobnym silnikiem polecam Amsoil SS 5w20, optymalny olej
 
Back
Top