• W ciągu najbliższego tygodnia na forum będę dokonywał generalnych porządków i przemeblowania. Tematy mogą znikać, być łączone albo przenoszone. Częśc będzie zamknięta i zarchiwizowana, żeby odciążyć bazy danych od przetwarzania dużych tematów. Przepraszamy za utrudnienia :)
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.6 HDI z FAP - PSA Citroen C4 GP II

ikceduch

Nowy użytkownik
Samochód
C4 Grand Picasso II 1.6HDI
Marka samochodu
Citroen
Data produkcji
2014
Silnik
1.6 HDI z FAP
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz INEO ecs 5w30
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Total Quartz INEO ecs 5w30 ewentualnie 0w30
Budżet/ile litrów
4l
Styl jazdy
  1. Część w trasie, część po mieście
Cześć wszystkim, przechodząc do meritum:
DO tej pory był lany przez poprzedniego właściciela Total 5w30 niskopopiołowy zgodnie z zaleceniami producenta. Przejechałem już prawie 10k km od poprzedniej wymiany i jak to Polaka kusi mnie aby coś zmienić :) Silnik ma 202 000 km, żadnych wycieków czy brania oleju. Rozważam następujące opcje:
1) Dalej lać Total Quartz INEO ecs 5w30 ewentualnie zmienić na 0w30 przed zimą. Do tego jakiś dodatek typu Archoil AR9100 (pytanie czy ten do PSA z FAP będzie się nadawał a jeśli nie to co innego)
2) Neste PRO C2 5w30
3) Millers XF Longlife C2 5w30
4) Ravenol FEL CleanSynto 5w30 - ten najdroższy jest ale jest w bańce 4l a tyle mi wystarczy więc do ok 200zł się zmieszczę.
5) Inna Wasza propozycja....

Pytanie czy np kupić tanszy Total (ewentualnie Neste bo jest w bańce 4l więc cena z Total porównywalna) i dać tam dodatek typu AR9100 czy lepiej Ravenol i już bez dodatku?
A może te całe "kombinowanie" nie ma sensu i ważne aby kupić oryginalny olej (właśnie gdzie najlepiej, albo jak to weryfikować?) i lać taki jak producent auta podaje?
 

Noel

Użytkownik
Samochód
Peugeot 301
Zależy jaki budżet, ale tak, nie patrząc na cenę shell lub mobil będą "lepsze".
 
Top