• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.6 MPI VW Golf Plus

Rafał57

Użytkownik
Samochód
Mercedes
Marka samochodu
VW Golf Plus 1.6
Budżet/ile litrów
250 zł/ 5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 MPI 102 KM
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
200 ml na 10.000
Jakiego oleju wymaga instrukcja
502.00/504.00 (skłaniałbym się bardziej ku 502.00/229.51/52)
Jaki olej masz obecnie
Neste Pro C3 5W40
Witam, od razu zaznaczam, że lubię egzotyczne marki olejów i nie ma opcji, że dwa razy zaleje ten sam olej. Wg niektórych tu na forum po prostu "kombinuje" ale taki już jestem. W tej chwili mam zalany Neste Pro C3 5W40 + Archoil Ar 9400. Niedługo szykuje się wymiana oleju.
Lubię przerost formy nad treścią i w tej chwili na uwadze mam 3 oleje C3:
- Penrite Enviro+ 5W40
- Millers EE Performance 5W40
- Eni I-sint MS 5W40
Czy ktoś chciałby jeszcze bardziej skomplikować mi wybór i dorzucić jakieś propozycje od siebie, ewentualnie wypowiedzieć się z własnego doświadczenia o w.w olejach? Z góry dziękuję.
 
ILSAC GF-7 To norma która dopiero będzie wprowadzona za 2 czy 3 lata.

Tak prawie serio to Motul 8100 Power 5W40. Jest po za normami VW czy MB ale lepkość się zgadza.
 
Last edited:
C3 to trochę nie ma sensu w tym motorze. GPF nie ma, DPF też, ale full saps ponoć lepiej smaruje. Ja do swojego 1,6 MPI BSE zalałem niedawno 0W40 Specol Gold A3/B4. Przyznam, że bardziej z ciekawości, czy będzie jakaś różnica w stosunku do Fuchs 5w40 A3/B4 + AR9200. Tym samochodem robię wyłącznie trasy. Ze zdziwieniem muszę przyznać, że w zimowych obecnie warunkach silnik chodzi jakby lżej, może nawet ciut ciszej. Pomimo małych różnic względem Specola 5W40 i Fuchsa 5W40 jeśli chodzi o lepkość ( w 100 stopniach nawet wyższą, niż w Specol 5W40) to po zrobieniu bez mała 1500km oceniam go bardzo dobrze i każdemu polecam. Relacja cena / jakość rewelacja. Nie wiem jak u kolegi z poborem oleju. U mnie ten problem został zażegnany nowymi pierścieniami i honowaniem cylindrów.

Poza tym w silniku gościł Eurol Super Lite 5W40, Meguin 5W40 Superleichtlauf, Total 5W40 Energy, Gulf Formula G 5W40, Texaco 5W40 Ultra, oraz Mannol Extreme 5W40. Jedynie na tym ostatnim popychacze przy zimnym rozruchu było słychać. Resztę z czystym sumieniem mogę polecić. Jak widać też nie lubię rutyny przy olejach. Do tego starego jak świat silnika idealny będzie olej A3/B4 z normą VW 502.00 i wymiana co 10000 z uwagi na pierścienie.
 
Last edited:
Poboru nie ma żadnego. Kiedyś używałem Specola Gold 0w40, ale w innym samochodzie i sobie chwaliłem. W Golfie przed Neste był Meguin Super Leichtlauf. Myślę, że pod względem ochrony (smarowania) C3 w porównaniu do full saps wcale nie wypada gorzej a zawsze to nowocześniejszy i ciekawszy przepis ;)
 
W sumie Specol Gold 5W40 A3/B4 ma bardzo nowoczesny przepis i niewiele się różni od C3. Będzie to chyba mój kolejny do przetestowania. Może będziesz pierwszy, bo ja świeżo po wymianie.
 
Jak chcesz cudaka to może zielony olej LM Molygen 5w40😉
Teraz jest dobra cena na pomarańczowym portalu 4 litry za 165 zł.
 
Dla mnie z "cywilnych" wszystkich C3 5W40 najlepszy jest Penrite Enviro+5W40 tylko ta cena niska nie jest. Ale osobiście jak bym miał zalać C3 5W40 to zalał bym w pierwszej kolejności Penrite, a ewentualnie w drugiej Millersa EE Performacnce C3 5W40. Potem Neste/Eurol/Meguin/LM. Większość olejów C3 5W40 jest bardzo podobna.
 
Mam ten silnik w Leonie. Przebieg juz prawie 310k i auto z lpg. Pobór trochę mniejszy jak u Ciebie. Cały czas leje 5w40 A3/B4 full saps (2 interwały zalewałem też mobil 1 0w40 FS), teraz zamierzam przejść na 5w40 ale C3 z racji tego poboru oleju. I do silnika wleci millers trident 5w40 c3 (5 l to cena do 150 zł) ewentualnie orlen maexpert 5W40 C3. Przy takim poborze jaki jest sens lać drogi olej typu millers EE czy penrite. Prosty silnik który na wszystkim pojedzie dlatego (tym bardziej jak jest pobór oleju) nie ma sensu zalewać nic drogiego. Lepiej częściej wymienić.
 
Przy poborze autora 200 ml / 10 tysięcy km jaki jest sens oszczędzać na oleju? Toć w przypadku gdy litr kosztuje 50zł to ta dolewka 200 ml na interwał jest warta raptem 10 zł... A jeśli u Ciebie zużycie jest jeszcze mniejsze to już w ogóle jestem zdziwiony.

1706267276296.png
 
Co w prostym silniku 1.6 użytkowanym cywilnie (nie na torze) da stosowanie oleju typu Millers EE, czy wymienione tu Penrite i Eni (które poza bardzo wysoką ceną) nie odróżnia się niczym od przytoczonego tu Neste lub Orlenu. Czy zwykłe stosowanie oleju spełniającego 229.51 tańsze o około 100 zł na 5 l nie zapewni tak samo skutecznej ochrony?
 
Właśnie chciałem się do tego odnieść ;) 200 ml na 10.000 to tyle co nic. 5l bańka starczy mi na cały interwał i nawet coś zostaje. Wiem @Bochcio, że miałeś doświadczenia z Rowe A3/B4. Gdzieś, na forum w którymś watku proponowałeś komuś ten olej. Czy jest coś, co go wyróżnia? Pamiętam, że na zagranicznym oilclubie zbierał pozytywne opinie i dość dobrze wypadł w analizie.
 
Sorki mój błąd, nie doczytałem że ten pobór to na 10 000 km, przyjąłem że to na 1000 km. U mnie na interwał 10000 km dolewam około 1,5 l głównie jak jeździ się autostradą (krótka skrzynia to pracuje cały czas w okolicach 4000 obrotów i wtedy te dolewki są większe).
Mam teraz zalalny ten rowe RSI (nie mylić z RS ten olej bazuje praktycznie w całości na pało, ten mój RSi to HC), 5 l to cena około 130 zł w tej chwili. Nie mam w ogóle żadnych uwag do tego oleju, auto jako drugie nie jest garażowane, największe mrozy jakie widziało tej zimy -14 palił bardzo ładnie i kultura na zimno ok. Zużycie takie jak w MOBil 1 0w40 fs czy Motul Xcess które zalewałem wcześniej. Ja z racji poboru właśnie chcę przejść na C3. I biorę pod uwagę Millertsa Tridenta, Rowe Mutliformula 5w40c3 i Orlena. Millersa testowałem wszystkie ich produkty i żadnych uwag nie miałem, a ten trident ma super cenę. Tak samo nasz Orlen zalewałem go parę razy w innych autach i było ok. Rowe trochę droższy i ich C3 nigdy nie testowałem. Ale bardzo lubię tę markę, w passacie ich 504/507 sprawuje się na razie lepiej niż Mobil esp, przynajmniej jeżeli chodzi o temperatury oleju przy butowaniu.
 
Omawiając rzadkie oleje silnikowe, chcę zobaczyć BSE z 0w20 lub 5w20. HTHS nie mniej niż 2.
Znamy dyskusję.
Ekscytujące jest czytanie tego, co uznajesz za różnice.
 
@elsta do którego postu odnosi się Twój?
Nie widzę tu poleceń olejów o niskich lepkościach. No może po za moim z ilsac GF-7
 
Zostało ono teraz usunięte tylko dlatego, że mój tłumacz popełnił błąd.
Czy można to przywrócić?

BSE to silnik dobrze wykonany jak na te oleje.
Ponieważ nie ma zbyt wiele technologii, jest solidny i nie ma wąskiego łożyska. Ma dużą pojemność oleju (4,5 l) i nie jest gorącym silnikiem.
Chciałbym o tym przeczytać
 
Zwolennicy olejów o niskich lepkościach wzięli sobie wolne od forum. Zostali tacy co zbytnio nie kombinują z lepkosciami. Może czasem trochę dla draki.

Nie wiem jak to translator przetłumaczy, czy sens mojej wypowiedzi będzie jasny.
 
Czy ktoś chciałby jeszcze bardziej skomplikować mi wybór i dorzucić jakieś propozycje od siebie,

Witam, od razu zaznaczam, że lubię egzotyczne marki olejów i nie ma opcji, że dwa razy zaleje ten sam olej.

Pomyślałem więc, że może to być dobre rozwiązanie dla ludzi i maszyn.
Nie wiem tylko, czy jest przerwa, ale nie ma tu znajomych, z którymi pisałem o cienkim oleju.
 
W sumie to część dobieraczek do tego motoru poleca 0W30 jako pierwszy wybór, a to już śmiertelnie blisko 0W20. Żadna chyba nie poleca XW40 jako pierwszego. Pomimo nowych - tych lepszych - pierścieni i braku poboru nie odważę się na coś innego, niż XW40. Toż to można powiedzieć było zabytkiem w momencie wyjazdu z salonu.
 
Back
Top