- Marka samochodu
- Citroen C4 grand Picasso
- Budżet/ile litrów
- 400
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 1.6 THP
- Data produkcji
- 2014
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 100
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5w30
- Jaki olej masz obecnie
- 5w40 castrol
Witam.
Kupiłem kilka miesięcy temu Grand Picasso z 2014 z silnikiem 1.6THP. Historia znana, auto po małych obiciach. Zalane było "niewiadomo co" 10W40.
Podczas oględzin garażowych umarło turbo- filmik do wglądu. Zostało założone turbo po regeneracji. Świece wymienione. Olej też ale bez płukanki. Silnik bardzo brudny, szarpie przy przyspieszaniu.
Co mogę sam zrobić to wymienić olej i filtr oleju. Na początek płukanka TEC2000 około 45 minut i Później właściwy olej.
Pytanie:
Zalać po plukance docelowym olejem 5W30 np Liqui Molly 4600 czy Liqui Molly 4200?
Czy jest sens po plukance nalać najtańszy olej (5w30)na chwilę żeby spłynął cały syf a później olej właściwy?
Kupiłem kilka miesięcy temu Grand Picasso z 2014 z silnikiem 1.6THP. Historia znana, auto po małych obiciach. Zalane było "niewiadomo co" 10W40.
Podczas oględzin garażowych umarło turbo- filmik do wglądu. Zostało założone turbo po regeneracji. Świece wymienione. Olej też ale bez płukanki. Silnik bardzo brudny, szarpie przy przyspieszaniu.
Co mogę sam zrobić to wymienić olej i filtr oleju. Na początek płukanka TEC2000 około 45 minut i Później właściwy olej.
Pytanie:
Zalać po plukance docelowym olejem 5W30 np Liqui Molly 4600 czy Liqui Molly 4200?
Czy jest sens po plukance nalać najtańszy olej (5w30)na chwilę żeby spłynął cały syf a później olej właściwy?