• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

1.6 THP C4 grand Picasso 2014 wymiana/ zmiana oleju

bercikk

Nowy użytkownik
Samochód
C4 Grand Picasso 1.6 THP 2014
Marka samochodu
Citroen C4 grand Picasso
Budżet/ile litrów
400
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 THP
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
5w40 castrol
Witam.
Kupiłem kilka miesięcy temu Grand Picasso z 2014 z silnikiem 1.6THP. Historia znana, auto po małych obiciach. Zalane było "niewiadomo co" 10W40.
Podczas oględzin garażowych umarło turbo- filmik do wglądu. Zostało założone turbo po regeneracji. Świece wymienione. Olej też ale bez płukanki. Silnik bardzo brudny, szarpie przy przyspieszaniu.
Co mogę sam zrobić to wymienić olej i filtr oleju. Na początek płukanka TEC2000 około 45 minut i Później właściwy olej.

Pytanie:
Zalać po plukance docelowym olejem 5W30 np Liqui Molly 4600 czy Liqui Molly 4200?

Czy jest sens po plukance nalać najtańszy olej (5w30)na chwilę żeby spłynął cały syf a później olej właściwy?
 
Po płukance zalej tanie 5w30 C3 i obserwuj pobór, wkopałeś się z tym silnikiem niestety.
 
Tak szczerze, ten silnik to taka zaawansowana technicznie samonapędzająca się karuzela samozniszczenia. Żeby nie było, te silniki, kiedy są sprawne, dają dużo radochy i potrafią się odwdzięczyć, ale właśnie, jak są zadbane i sprawne...ten nie jest i już krótki opis wystarcza, żeby nie mieć nawet ku temu wątpliwości.

Zanim zaczniesz lać chemię, to sprawdź najpierw stan rozrządu, bo to od niego się zaczyna napędzać cała karuzela problemów.

Ja bym zalał jakąś mocną płukankę, np. Oilsyna, Xado, później jakiś tani 5W30 i obserwował, nie nastawiając się na jakieś cuda.
 
W rodzinie jest Peugeot 3008 z 1,6 VTI i Mini z tym samym silnikiem co u Ciebie i podstawa w tych silnikach to stan rozrządu i kompresja jak piszą koledzy powyżej.
Następnie
Ja bym zalał jakąś mocną płukankę, np. Oilsyna, Xado, później jakiś tani 5W30 i obserwował, nie nastawiając się na jakieś cuda.
W tym silniku przede wszystkim olej 5w30 ze specyfikacją BMW LL 04 i wymiana max co 10-12 tys km. Gdyby kompresja była słaba to płukankę jest dobrze podać bezpośrednio na tłoki na dobę, dwie następnie wydmuchać, zalać płukankę postojową i wymienić olej na jakiś tani 5w30, obserwować poziom i po 2-3 tys km sprawdzić ponownie kompresję i wymienić olej na docelowy np. LM4200. Zgadza się jest to silnik specjalnej troski :)
 
1000044025.jpg
1000044024.jpg
1000044023.jpg

Dziękuję Panowie za szybkie i treściwe odpowiedzi. Zrobię tak jak mówicie, płukanka, tani olej, pojeździć a później docelowy np ten Liqui Molly 4200. Do wymiany oleju muszę dokupić korek spustowy z miedzianą podkładką?
 
Eee, w tym LM 4200 to jest coś specjalnego że kosztuje 3 x tyle co orlen XD? :)
 
Nie mam zielonego pojęcia o mechanice pojazdowej, ale te zdjęcia nie napawają optymizmem.
 
Szczerze to nie wiem. Nie znam się na tym :) auto odstawiłem do kuzyna bo żarło olej na potęgę i wyciek spod pokrywy zaworów. Od razu to turbo zostało wymienione bo śmigło latało w środku. Oleju zjada w normie teraz. Mogę poczekać jeszcze kilka m-cy ibdolewac tylko i kiedy będę w PL to zrobić wymianę rozrządu i reszty co trzeba. W Holandii tego nie dotykam nawet bo tu paprotki same a ceny z kosmosu.

Albo wypłukać silnik, zalać tanim, pojeździć ,zlać i LM 4200.
 
Szczerze, w temacie oleju dowolny 5w30 z normą BMW LL04, ale nie łudź się, że uzdrowisz ten silnik chemią pływającą w misce. Końca napraw nie będzie. To taka smutna prawda o silnikach THP.
 
czyżby problem z wydajnością pompy olejowej?
Nie, te silniki tak mają. Problem zaczyna się od rozrządu, łańcuch się wyciąga, delikatnie rozjeżdżają się wałki rozrządu, zaczyna go podlewać paliwem, to zaczyna rozcieńczać olej, ten traci właściwości, przez co w tyłek dostaje rozrząd, turbo, i tak dalej napędza się spirala autodestrukcji w tych silnikach. To, że rozrząd jest w stanie agonalnym mówi szarpanie przy przyspieszaniu o którym wspominał @bercikk, to że silnik miał zaniedbane serwisy olejowe powiedziało już turbo.

Tutaj, w tym przypadku dobrze odnalazł by się @NRohirrim ze swoimi teoriami o wymianie oleju co 8kkm. Bo niestety, ale te silniki są bardzo, bardzo zaawansowanymi i skomplikowanymi jednostkami, zapewniają naprawdę świetne osiągi, bo max moment mają już i przy 1200 RPM, ale są też przez to wybitnie specjalnej troski, gdzie z rozrządem i olejem trzeba obchodzić się jak z jajkiem nie żałując niestety kasy na serwisy tych rzeczy.

Jeżeli ktoś ma taką jednostkę od nowości i przyłożył się do kontroli rozrządu, odpowiednio wymieniał łańcuch, przykładał się do serwisów olejowych, robiąc je co 7-10kkm, lejąc dobrej klasy oleje, to te silniki potrafią się naprawdę odwdzięczyć użytkownikowi, ale świadomie pchać się w zakup używanego THP, nie znając jego historii...to trochę jakby sobie samemu kopnąć w krzesło będąc na stryczku.

Osobiście nie wiem, czy odważył bym się nawet PureTecha z drugiej ręki kupić, gdzie sporo rzeczy zostało poprawionych.
 
Co Cie skłoniło do zakupu Cytryny z tym silnikiem? Nie wolałeś jakiegoś HDIka kupić?
 
Co Cie skłoniło do zakupu Cytryny z tym silnikiem? Nie wolałeś jakiegoś HDIka kupić?
Szczerze to nie robiliśmy rozeznania w silnikach. Auto się spodobało to kupiliśmy. Diesle w Holandii mają wyższe podatki do płacenia. Dodatkowo to mało jeździmy, dojazdy blisko do pracy, dwa razy do roku do Polski. Yo może poczekam do wyjazdu do PL i tam zrobię rozrząd kompletny? Czy sprzedać auto ? :D
 
Czy ja wiem, dalej dużo ludzi kupuje diesele i to nawet te starsze. Nawet jak przyjdzie zrobić dwumas czy coś przy osprzęcie to i tak trwalszy silnik niż tak nieudana konstrukcja
 
Poza tym w Holandii diesel tańszy w kupnie ale belasting/ podatek prawie dwa razy droższy. Płacony co kwartał lub co miesiąc.
 
Szczerze to nie robiliśmy rozeznania w silnikach. Auto się spodobało to kupiliśmy. Diesle w Holandii mają wyższe podatki do płacenia. Dodatkowo to mało jeździmy, dojazdy blisko do pracy, dwa razy do roku do Polski. Yo może poczekam do wyjazdu do PL i tam zrobię rozrząd kompletny? Czy sprzedać auto ? :D
@Triumphator Już w skrócie opisał sposób eksploatacji i samodestrukcji tego silnika i nie ma w tym nic naciąganego. Ja jeszcze dodam wadliwie zaprojektowane pokrywy zaworów w grupie PSA (BMW ma to poprawione, ale silniki są wzdłużnie ustawione i pokrywa nie pasuje p&p) oraz za słabo osadzone gniazda zaworów w głowicy, które się luzują i silnik traci kompresję. Pomiar manometrem pokazuje ok, ale próba ciśnieniowa wychodzi negatywnie.
Rady są dwie, dobra-sprzedać, zła-naprawiać bez końca.
 
Back
Top