• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil 1 ESP 5W-30

wszystko o produkatach Mobil
Trochę szkoda, Mobil chyba bardziej skupia się na USA.
W sumie seria Mobil 1 chyba nie ma oleju z normą API SP?
Niby jest X1 5w30 ale u nas niedostępny, przynajmniej nie znalazłem.
Jest, 0w20 dex1 ma api sp.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 
Skończą się zapasy API SN będzie API SP - cierpliwości
 
Na La Taberena del Motor jest analiza wersji API SP. Niestety baza HC - oksydacja 11. Praktycznie ICP jota w jotę 1:1 z Orlen ME V+ 5W30. "Ni ma Mo" 😉
Mobil1 Orlen V+
Fosfor 704740
Cynk789808
Bor160162
Molibden00
Magnez477485
Wapń10281093
Tytan11
 
Last edited:
No właśnie - jak żyć gdy Mobil1 nie różni się od Orlena 🤔
 
Orlen jest tak niezły, jak ze świetnego stał się Mobil :)

Tym bardziej, nie widzę sensu by w 90% przypadków wydawać kasę na coś więcej niż V/V+, XD czy DEX1.
 
Być może coś w tym jest jak napisał @Zmienolej - aby uzyskać aprobatę VW trzeba stosować Nesbase. Nie mam gdzie tego newsa zweryfikować. No i ciekawe jak to się ma do M1 0W30. Jeśli ten został w niezmienionej formulacji to sensu powyższemu stwierdzeniu brak.

"Stary" Mobil1 ESP 5W30 dostał literkę "P" ale z dostępnością w PL jest problem.
 
Last edited:
Być może coś w tym jest jak napisał @Zmienolej - aby uzyskać aprobatę VW trzeba stosować Nesbase. Nie mam gdzie tego newsa zweryfikować
Raczej nie. To może być trochę inaczej.
W biznesie zasadniczo liczy się tylko $$$, więc ktoś opracował formulacje pod dana normę i jej zastosowanie gwarantuje z marszu otrzymanie aprobaty= oszczędność czasu i przede wszystkim $$.
Akurat neste to może być przypadek.
 
Dokładnie, to jak z olejami A5/B5, łatwiej i taniej było po prostu dostosować wszystko do normy Forda, niż wypuszczać osobne produkty dla 913C/D i A5 dla np. Koreańców, czy Japońców.
Z Nexbase to nie musi być reguła, bo z tej wypisuje się chociażby Shell z ECT, czy AV-L na swoim GTL-u, a mało, że mają aprobatę, to przecież OEM VAG-a.
 
Shell jest ponoć na innych sprawach
Wszystkie oleje z tą normą czyli 504.00/507.00 robione są na bazach Fińskich od NESTE pod warunkiem że uwaga posiadają aprobatę na piśmie co jest gwarancją jakości powtarzalności.
Nie ma możliwości otrzymać aprobaty i korzystać z jakiś innych baz olejowych i dowolnych pakietów dodatków.

Takie firmy są zobligowane do korzystania przynajmniej w tej czesci świata tylko do korzystania z tych baz olejowych.
Wyjątkiem jest Shell który sam sobie robi po swojemu ze względu na swoją wielkość
 
Z mojej strony tylko teoria: klient i tak glownie wybiera po opakowaniu, marce, cenie (jeden kupuje drozszy, bo uwaza, ze to stanowi jego lepszosc, drugi kupuje tanszy, bo uwaza, ze nie potrzebuje oleju z kosmosu).
Więc skoro klient i tak nie wybiera oleju podpierajac sie znajomoscia jego skladu, jakości to po co opracowywać jakies inne przepisy niz standardowe, ktore spelniaja norme, otrzymuja aprobaty i sprzedaja sie tak samo (albo i lepiej) niz te "autorskie"?
Tak chyba dzialaja wszystkie gałęzie rynku w dzisiejszych czasach? Z zewnątrz marka/brand wewnątrz wszystko to samo.
 
@soszo ma to ręce i nogi, aczkolwiek w kwestii wyjątkowości Shella, nie trafia do mnie argument:
Wyjątkiem jest Shell który sam sobie robi po swojemu ze względu na swoją wielkość
Bo taki Exxon wielkościowo nadal nad Shellem góruje, a jednak ESP stracił swoją unikatowość olejów serii Mobil1, stając się w zasadzie zwykłym olejem, jak każdy Super3000. Pomimo faktu, że Exxon ma chyba największy dział R&D ze wszystkich koncernów, o czym na forum było wspominane na pewno.
BP, Chevronowi, czy Totalowi też nie można wielkości zarzucić.
 
Wg mnie wyjątkowość Shell może polegać na tym , że jest on akurat dostawcą olejów OEM , a niekoniecznie dlatego , że jest wielki.
 
Back
Top