• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil 1 ESP 5W-30

wszystko o produkatach Mobil

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Mobil 1 ESP 5W-30

Analiza ufundowana dzięki hojności:
@jerseyAdmin , @Kaczorek79 , @bluebox , @kawis , @bcdrm , @Speedmaniac41 oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.

Olej do analizy udostępnił:
@Kaczorek79 . Dziękujemy!.

Klasa jakości:
  • API SJ/SL/SM/SN
  • ACEA C2/C3

Aprobaty:
  • VW 504.00/507.00
  • Porsche C30
  • PSA B 71 2290, B71 2297
  • GM dexos 2
  • MB: 229.31, 229.51, 229.52
Spełnia wymagania:
  • ILSAC GF-5
  • API CF
  • VW 502.00/503.00/503.01/505.00/506.00

Strona oleju:

mobil1esp5w30-pierwiastki.jpg

mobil1esp5w30-ir1.jpg

mobil1esp5w30-ir2.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi lepkości dla SAE30, w 100 stopniach lepkość blisko górnego zakresu (9,3 - <12,5 cSt).
  • Indeks lepkości 183, dość wysoko. Na pewno wyróżnia się spośród większości olejów z normami C2 i C3 gdzie standardem jest VI w zakresie 160-170.
  • Pakiet standardowy dla olejów z normami C2 i C3. Sporo wapnia jak na C2, jednak nadal w oczekiwanym zakresie. Niewielka ilość molibdenu. Trochę więcej boru - uniwersalnego dodatku mogącego pełnić rolę tak dyspergenta jak i dodatków EP/AW.
  • TBN 8,4 - dość wysoki, liczba kwasowa 2,98. Olej powinien mieć wystarczający zapas do neutralizacji produktów spalania, zwłaszcza w granicach UE gdzie sprzedawane jest czyste paliwo.
  • FTIR wsazuje, że w bazie oleju obecny jest dodatek POE oraz PAO. Głównym składnikiem bazy jest HC, GTL lub mieszanina obydwóch. Wynika to z zapisów w MSDS i rejestracji REACH składnika wymienionego jako mającego najwyższą zawartość procentową.

Podsumowanie: W naszej ocenie jest to nowoczesny, spełniający wysokie wymogi jakości olej który można bez obaw stosować we współczesnych silnikach. Nadaje się do stosowania w samochodach z rozbudowanymi systemami oczyszczania spalin, w tym GPF. Patrząc na podniesiony poziom wapnia nie zalecamy stosowania w silnikach mających potwierdzone problemy ze zjawiskiem LSPI, w innych wypadkach nie ma przeciwwskazań w stosowaniu go w silnikach TGDI.
 
Jestem pod wrażeniem analizy :) jej zgodności z tą rosyjską. Po za TAN oczywiście ;)
1612703351216.png
 
Potwierdza się stabilność i skład. Dorzucam zdjęcia bańki, z której pobrałem próbkę, produkcja 10.2020r.
20210207_141612.jpg
20210207_141637.jpg


Poprawiłem, tzn zmniejszyłem wagę zdjęć, bo wcześniej wysłałem z telefonu i poszły w oryginale.
 
Last edited by a moderator:
Ogromniaste te zdjęcia :)
Olej ma sporo norm, aprobat, szkoda, że nie dopisali jeszcze A5/B5. Z takim TBN i tą normę spełnia.
 
Bardzo porządny olej. Przy kolejnej wymianie na pewno go zastosuję do JTDm
 
Dzięki za analize!
Zamówione w IC'e za 149 zł/4l do 1.6 HDi. Ciekawe jak się sprawdzi po Ravenolu FEL :)
 
Jak on wypada w porównaniu z Texaco Havoline Pro DS V 5W30?
 
Podany przez Ciebie Texaco nie był tutaj badany, więc ciężko będzie się do tego odnieść
 
Macie go dostępnego nawet w Selgrosie 150 zł/5 l w identycznych butelkach jak wyżej.
Ile tego PAO? Tak mniej/więcej ?
 
Jak on wypada w porównaniu z Texaco Havoline Pro DS V 5W30?
Miałem oba oleje w 1.4 tsi, jedyne różnice jakie zaobserwowałem, to na ProDSV odrobinę oleju zużył, jak dobrze pamiętam 0,2-0,3L/8kkm, natomiast na ESP przez 9kkm nie wziął nic. Różnice na pewno są w bazie, Texaco to VHVI, Mobil jest mieszaniną GTL z dodatkiem PAO i Estrów. Pakiet dodatków nieco inny z dodatkiem MoDTC w Mobilu, w Texaco Infineum 6080 z dużą zawartością Boru.
 
Teraz jak mamy zbadane Mobil1 EST 5w30 i OEM VAG 0w30 można określić który olej jest lepszy?
 
A to niby dlaczego?
 
No dla 5w30
A już rozumie ale składem by przecież można, chyba że to zależy znowu od lepkości.
 
Pytanie można zadać inaczej. Czy do vag lać 0w30 serwisowy czy 5w30 mobil esp?
 
Obojętnie? Jak mieszkasz w górach czy na biegunie zimna w Polsce to raczej 0W-30, ale poza tym to wg mnie różnicy nie ma. Oba oleje są bardzo dobre, nowoczesne formuły. Każda firma podchodzi do tematu inaczej, widać różnice w dodatkach metalicznych czy indeksie lepkości, ale żadne podejście nie jest lepsze czy gorsze.

Gdybym miał wprost określić który olej bardziej mi osobiście się podoba i którego bym zalał do silnika z wymogami 504/507 to chyba OEM. Podejście Shella czyli wysokie VI z baz GTL i dodatków przypomina mi japońskie podejście do olejów które bardzo lubię. Mobil jest bardziej "zachodni". Ale to moja osobista opinia i jest tyle warta co ocena które butelka jest ładniejsza.
 
Back
Top