jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Mobil 1 ESP 5W-30
Analiza ufundowana dzięki hojności: @jerseyAdmin , @Kaczorek79 , @bluebox , @kawis , @bcdrm , @Speedmaniac41 oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.
Olej do analizy udostępnił: @Kaczorek79 . Dziękujemy!.
Klasa jakości:
Aprobaty:
Strona oleju:
www.mobil.pl
Opis:
Podsumowanie: W naszej ocenie jest to nowoczesny, spełniający wysokie wymogi jakości olej który można bez obaw stosować we współczesnych silnikach. Nadaje się do stosowania w samochodach z rozbudowanymi systemami oczyszczania spalin, w tym GPF. Patrząc na podniesiony poziom wapnia nie zalecamy stosowania w silnikach mających potwierdzone problemy ze zjawiskiem LSPI, w innych wypadkach nie ma przeciwwskazań w stosowaniu go w silnikach TGDI.
Analiza ufundowana dzięki hojności: @jerseyAdmin , @Kaczorek79 , @bluebox , @kawis , @bcdrm , @Speedmaniac41 oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.
Olej do analizy udostępnił: @Kaczorek79 . Dziękujemy!.
Klasa jakości:
- API SJ/SL/SM/SN
- ACEA C2/C3
Aprobaty:
- VW 504.00/507.00
- Porsche C30
- PSA B 71 2290, B71 2297
- GM dexos 2
- MB: 229.31, 229.51, 229.52
- ILSAC GF-5
- API CF
- VW 502.00/503.00/503.01/505.00/506.00
Strona oleju:
mobil-1-esp-5w30

Opis:
- Olej spełnia wymogi lepkości dla SAE30, w 100 stopniach lepkość blisko górnego zakresu (9,3 - <12,5 cSt).
- Indeks lepkości 183, dość wysoko. Na pewno wyróżnia się spośród większości olejów z normami C2 i C3 gdzie standardem jest VI w zakresie 160-170.
- Pakiet standardowy dla olejów z normami C2 i C3. Sporo wapnia jak na C2, jednak nadal w oczekiwanym zakresie. Niewielka ilość molibdenu. Trochę więcej boru - uniwersalnego dodatku mogącego pełnić rolę tak dyspergenta jak i dodatków EP/AW.
- TBN 8,4 - dość wysoki, liczba kwasowa 2,98. Olej powinien mieć wystarczający zapas do neutralizacji produktów spalania, zwłaszcza w granicach UE gdzie sprzedawane jest czyste paliwo.
- FTIR wsazuje, że w bazie oleju obecny jest dodatek POE oraz PAO. Głównym składnikiem bazy jest HC, GTL lub mieszanina obydwóch. Wynika to z zapisów w MSDS i rejestracji REACH składnika wymienionego jako mającego najwyższą zawartość procentową.
Podsumowanie: W naszej ocenie jest to nowoczesny, spełniający wysokie wymogi jakości olej który można bez obaw stosować we współczesnych silnikach. Nadaje się do stosowania w samochodach z rozbudowanymi systemami oczyszczania spalin, w tym GPF. Patrząc na podniesiony poziom wapnia nie zalecamy stosowania w silnikach mających potwierdzone problemy ze zjawiskiem LSPI, w innych wypadkach nie ma przeciwwskazań w stosowaniu go w silnikach TGDI.