• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

2.0 TDCI/HDI 163KM DW10C, a olej w dolocie

pietrexq505

Nowy użytkownik
Samochód
Mondeo MK4 Titanium S DW10C / Focus MK2 2.0 Titanium Zetec S
Marka samochodu
Ford Mondeo
Budżet/ile litrów
250/6
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDCI 163Km DW10C
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
913D A5/B5
Witam, pytanie odnośnie oleju do silnika 2.0 TDCI/HDI 163KM DW10C, w tym przypadku Mondeo MK4.

Czy olej w dolocie pojawia się tylko w przypadku stosowania oleju Total Ineo ECS 5w30, czy ogólnie podczas stosowania olejów C2 ?
 
Olej w dolocie pojawia się w przypadku stosowania turbosprężarek a nie oleju takiej, czy innej klasy 😉.
 
Tak, wiem o tym ale sam opisywałeś w którymś poście ten problem że pojawia się go więcej podczas stosowania jakiegoś oleju. Chciałem się dowiedzieć czy jego podwyższona ilość pojawia się tylko w przypadku Totala czy ogólnie C2?
 
Kilka osób o tym wspominało, ale tyczyło się to tylko Totala. Ciężko ocenić, czy to faktycznie kwestia tego konkretnego oleju, czy jednak zbieg okoliczności
 
Ogólnie C2 idą w dolot a Total szczególnie

Kiedy wlewam C3 czy 507.00 turbosprężarka jest sucha.
 
Potwierdzam słowa luckyboya.
Miałem Citroena C5 2.0 HDI RHR 136 km. Na zalewanym w ASO Totalu ECS 5w30, w dolocie był widoczny olej. Później przeszedłem na oleje 5w30 504/507 i było sucho. Pomijam już fakt że przy jeździe autostradowej na dużym obciążeniu olej c2 (miałem tylko totala innych c2 nie zalewałem) łapał większe temperatury niż na jakimkolwiek 504/507. Innych różnic nie zanotowałem.
 
Zastanawiałem się czy nie zalać mu Magnateca C2 5W30 bo podobno ładniej dla ucha silnik na nim pracuje ale teraz to już sam nie wiem 😐
 
Ogólnie to dolot w moim byłym 1.6 mięty tylkona orlenie V 5w30 był suchy.
Total LL jak i Castro c2 dolot zalany
 
Zastanawiałem się czy nie zalać mu Magnateca C2 5W30 bo podobno ładniej dla ucha silnik na nim pracuje ale teraz to już sam nie wiem
Na Total Ineo ECS turbo zaczęło pocić się po 5500km, na Castrol Magnatec C2 przy 9500 od wymiany.
 
Dokładnie
 
Jak to wygląda w przypadku MOBIL 1 ESP LV 0W30 ACEA C2 A5/B5?
Też można spodziewać się oleju w dolocie?
 
@jzs jakiego oleju byś nie zastosował, będziesz miał go w dolocie, taka specyfika turbodoładowanych silników, że zaciągają pary oleju z odmy, tak samo jak turbina sama w sobie nigdy idealnie szczelna nie jest. W doładowanych jednostkach film olejowy w dolocie będzie zawsze.
Mam wrażenie, że niektórzy trochę za mocno odpływają i demonizują problem w tej kwestii...mam 2.0 TDCi i osobiście, czy lałem Castrola, czy Totala, Mobila, Shella, Texaco, Motula, czy to A5/B5, czy C2, czy C3, nie zauważyłem nigdy jakichś anomalii, które przykuły by jakoś moją uwagę, a bardzo pedantycznie podchodzę do stanu technicznego swoich pojazdów.

Koledzy, którzy wypowiadają się o jakichś zapoceniach, mają 1.6 HDi, w którym odma łączy się z dolotem przed samą flanszą turbiny i te silniki mają to do siebie, że ciągną olej w dolot, DW10C ma ten dolot rozwiązany lepiej i w przeciwieństwie do nawet DW10, ma działający separator, a olej w dolocie jest, bo taka jest natura doładowanych jednostek, nie wali Wam go przecież tyle, żeby zaistniało nawet najmniejsze prawdopodobieństwo rozbiegania silnika, więc tym bardziej nie rozumiem po co sobie tym głowę mącić...jakby faktycznie lanie olejów C3 miało jakieś znaczenie, bo przecież np. TDI VAG-a nie mają zaolejonych dolotów 😂😂😂
 
Back
Top