• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

2.0 TDI Passat B6

andriej

Nowy użytkownik
Samochód
VW Passat 2.0 TDi
Marka samochodu
Volkswagen Passat
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDI
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5W30
Witam, za namową moderacji pytam tutaj.

Pytanie nie jest stricte o olej bo czytając wpisy nt tych silników raczej wybiorę Mobil1 ESP lub VW Longlife III, chyba, że macie ciekawsze propozycje.
A przechodzac do sedna, historia wyglada nastepujaco:
1. Kupiłem samochod,zalałem Valvoline 5W30 XL-III
2. Po 10kkm zmieniłem olej na PMO C3 Professional 5w30, uprzednio płucząc silnik 25min Liqui Moly Pro (czarna puszka) I zrzucając miskę, resztki oleju kąpały sobie cala noc
3. Przejechalem 500km
4. Z tego co widzę po forum, PMO nie ma zbyt dobrych opinii, a przyszla do mnie właśnie dostawa AR9100
5. Rozterka polega na tym, czy lac teraz od razu Ar9100, czy zmienić przed tym olej jako, że poprzednia płukanka mogła rozpuścić wieloletni syf i potraktowac sredniooceniane PMO jako nośnik rozpuszczonego syfu
6. Jeśli wymienić olej to czy teraz też łac plukanke? Poprzednia byla 500km temu
 
PMO zrobiło sobie niedźwiedzią przysługę swoim agresywnym Marketingiem i "mijaniem" się z prawdą na forum.

To poprawne oleje, z dużej blendowni DeOliebron a niektóre formulacje są faktycznie ciekawe.

Ja bym normalnie cały interwał prześmigał.
 
Do tego oleju co masz teraz kup i wlej płukankę długodystansową Oilsyn Power Cleaner i zrób na tym normalnie pełny interwał, potem do tego oleju z tą płukanką przed wymianą zastosuj płukankę Oilsyn Power Flush (można na niej do godziny spokojnie pojeździć i potem od razu wymiana), i do kolejnego oleju dolej sobie tego AR co Ci teraz przyszedł.
PMO to są solidne oleje, ale mało tutaj popularne, raczej przez to jaki marketing uprawia ich producent, a nie przezto że są słabe (bo nie są).
 
Masz jakiś problem z silnikiem, z brudem, z poborem oleju?
Jeśli nie to ładuj AR9100 do tego PMO i po sprawie.
 
Passat B6 to konstrukcja z lat 2005-2010, wiec już jakiś przebieg ma. Dla pewności proponuję wlać Oilsyn LL do PMO na cały interwał. Później VW 0W30 FE lub Shell Helix Ultra ECT 0W30 z AR9100. Alternatywnie może być też tańszy HX8 ECT 5W30. Jeżeli nie ma DPF to nawet HX7 AV 5W30.
 
Last edited:
Masz jakiś problem z silnikiem, z brudem, z poborem oleju?
Jeśli nie to ładuj AR9100 do tego PMO i po sprawie.
Zasadniczo nie mam, olej nie znika, pod korkiem wyglada czysto, odpala na widok kluczyka.
Tylko naczytalem się tego forum i mam wizję rozpuszczonych przez resztę plukanki nagarów krążących w silniku, w dodatko że średnim PMO :)
Ale chyba doleje tego ar polatam jeszcze kilka kkm i przed latem wymienię.
Co do normy 505 ona jest do pompowtrysku, ale bez dpf, a ja nie chce sobie resztek sprawnego filtra ubić:)
@jarski nam historie auta 60kkm wstecz, racz3j nie powinien być jakoś wyjątkowo zasyfiony
 
Ty się tego PMO nie bój bo to solidny olej. 505.01 jest "kompatybilne" z C3 wiec poziom popiołów jest odpowiedni, choć w przypadku 504/507 zwykle jest jeszcze niższy.
 
@soszo Miałem na myśli ogólnie AR9100 do jakiekolwiek oleju, jeżeli ktoś może sobie na to pozwolić. Osobiście preferuję tańsze oleje z normą producenta + AR niż droższy o kilkadziesiąt złotych, ale bez AR.
 
Last edited:
Back
Top