• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

2.0FSI. Który olej wybrać? Jeden z dwóch

mt74

Nowy użytkownik
Samochód
Seat Leon II
Marka samochodu
Seat Leon
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 FSI
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem ale chyba 502/505
Witajcie. Mam świeżutko poskładany na nowo silnik 2.0 FSI BLR wolnossacy. Jaki olej byście wybrali? A wybór jest pomiędzy Millers EE C3 5W40 a PMO Extreme 5W40. Oba w sumie cenowo podobne. Ja sobie zdaję sprawę że to olej pewnie na wyrost do tego motoru, ale tak sobie wymarzyłem :)
 
PMO to full saps a Millers to mid saps wieć to nie są oleje jakoś bardzo podobne bo są pod inne normy i mają dość mocno różniące się pakiety. PMO jest wg. mnie ogólnie mocniejszy ale w FSI są problemy z nagarem i lubi łykac olej i z tego względu moim zdaniem lepszym wyborem.
 
Sorry Tomku, ale nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem. Poleciłbyś raczej PMO rozumiem. Nigdy nie miałem tych olejów w żadnym swoim aucie. W sumie to tu na forum poczytałem o nich i trochę w innych miejscach, dlatego podpytuję. Wcześniej ten silnik zalewany był przez właściciela X-Cleanem Motula którego silnik trochę podbierał, potem zmienił na Millersa EE c3 5W30 i podobno przestał przepalać. Ja ten silnik kompletnie wyremontowałem i zastanawiam się co wybrać.
 
Last edited by a moderator:
Chyba mi coś ucieło końcówkę wypowiedzi bo miało być : "tego względu moim zdaniem lepszym wyborem jest Millers". Jeśli masz wyremontowany silnik to można spróbować PMO ale w tych silnikach lubi się "brudzić" zwłaszcza jeśli jest pobór oleju więc na dłuższa metę różnie może być. Jeśli nie ma poboru lub jest on minimalny to wpływ spasów powinien również być minimalny.
 
Jest w ogóle jakikolwiek powód żeby stosować s tym aucie 5w40? Do niego na 99% idzie 504/507 jak do większości VAGów z tych lat. Nie zyskasz absolutnie nic przechodząc na 5w40, szczególnie rezygnując z normy 504/507.
 
Jest w ogóle jakikolwiek powód żeby stosować s tym aucie 5w40? Do niego na 99% idzie 504/507 jak do większości VAGów z tych lat. Nie zyskasz absolutnie nic przechodząc na 5w40, szczególnie rezygnując z normy 504/507.
Ale też chyba niewiele stracę bo spec podaje normę 507/507 lub 502/505 przy skróconych interwałach. Większość ludzi których znam i mają FSI/TSI jeżdżą na 5w40 lub 0w40 ( chyba że auto na gwarancji) Tu chodzi o nieco większą odporność na pracę w wysokich temperaturach. Różnica pewnie niewielka bo jest chłodnica ale jednak.
Biorę tego Millersika. Olej będzie i tak często zmieniany to olać normy.
Dziękuję Wam bardzo.
 
chodzi o nieco większą odporność na pracę w wysokich temperaturach
No właśnie nie jest to takie proste... Jak już kupiłeś to i tak nie ma o czym dyskutować.
 
Jeszcze nic nie kupiłem. Dopiero na weekend planuję robotę
No właśnie nie jest to takie proste... Jak już kupiłeś to i tak nie ma o czym dyskutować.
Jeszcze nie kupiłem. Dopiero na w weekend planuję. Temat otwarty, nie upieram sie przy 5W40. Szukam raczej wiedzy dlatego tu piszę.
 
Krótko mówiąc, niższa lepkość to większy przepływ, co wiąże się z lepszą wymianą ciepła.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top