• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

2001 Peugeot 406 2.0 HDI RHY@130/307

CallMeDezy

Użytkownik
Lokalizacja
Kaszëbë
Samochód
2000 Peugeot 406 2.0 HDi RHY, 2003 Nissan Almera N16 1.5 dCi k9k 722, 2003 Fiat Panda 169 1.2 188A4000, 2010 Citroen C4GP 2.0 HDi RHE, 2019 Fiat Fiorino 1.4 350A1000 + LPG, 2005 Peugeot 307cc 2.0 RFJ
Marka samochodu
Peugeot 406
Budżet/ile litrów
150zł/5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 HDi RHY
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40 B71 2296 A3/B4
Jaki olej masz obecnie
Bizol Allround 5w40
Hej wszystkim. Pora na moje oczko w głowie. Silnik jeszcze niedotarty, 406kkm dla 2.0 HDi to dopiero śniadanie, a niedawno fundnąłem mu chip tuning i na hamowni wypluł moc i moment, dzięki którym przestał się w końcu skradać, a zaczął jechać. Czy w związku z tym powinienem się zainteresować jakimś "lepszym" olejem? Zmieniam co 10k i myślę, że to rozsądny interwał jak na cykl mieszany i przebiegi rzędu 20k rocznie, a przy każdej zmianie leci płukanka. Generalnie mam plany na dalsze modyfikacje tego pieca, na tyle na ile budżet w przyszłości powzoli i celuję w okolice 160/400 jeśli jest to wykonalne bez ogromnych modów. Chcę też, żeby ten motor jeszcze trochę bezawaryjnie pojeździł, bo ładuję pieniądze w ten samochód, ma być niezawodny i zadbany. Fajnie by było wesprzeć naszą gospodarkę, więc pochyliłbym się nad Lotosem, Orlenem, czy Specolem, ale jeśli w podobnej cenie lepszy ma być Total, Bizol czy inny Shell, to oczywiście wezmę pod uwagę. Pozdrawiam.
 
PSA B71 2296 - "klasyczny" Lotos 5w40, używałem i mogę polecić.
 
Synthetic plus? Czyli nie muszę się martwić, że przez podnoszenie mocy powinienem mu lać coś "z wyższej półki"?
 
Tak Synthetic plus, nie ma się co martwić, że podnoszenie mocy wymaga "super" oleju. To nadal ten sam silnik, nie został "zmieniony" na wyczynowy poprzez chip tuning.
 
Jeszcze częściej niż co 10k? Jaki ma to mieć sens?

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
 
Last edited by a moderator:
Jaki ma to mieć sens?
Żadnego :D

Lotos Synthetic 5W40 będzie jak najbardziej w porządku, możesz rozważyć też Specol Gold 5W40 który na ostatniej analizie wykazał się świeższym pakietem niż Lotos.
Z poza granic, Shell Helix Ultra 5W40, na pewno bazami (GTL) zostawia z tyłu Lotosa i Specola na HC.
 
Specola właśnie chciałem zalać do Peugeota i Nissana przy następnej wymianie, chwalicie go na tym forum a cena jest co najmniej przystępna. No i wiadomo - dobre, bo Polskie :p
 
Lotos będzie bardzo dobrym wyborem. To, że inne środki smarne mają "nowsze" pakiety to tak na prawdę nic nie zmienia, bo nadal poruszamy się w obszarze A3/B4 w którym to już wszystko zostało powiedziane i sformułowane i nikt otwartych drzwi nie będzie wyważał, aby próbować na nowo odkryć Amerykę.
 
Też racja, i tak aktualne oleje są pewnie sporo lepsze od tych robionych 20 lat temu, gdy to auto wyjeżdżało z salonu.

Chyba nie ma co się bawić z 0w40 co nie? Mam wskaźnik temp oleju w zegarach i przed około 75 stopniami jadę bardzo spokojnie.
 
Last edited:
@tkm lał do swojej C5 2.0 HDi Mobil 1 0w40 FS i sobie chwalił, możesz o tym poczytać w jego wiadomościach. Zaszkodzić nie zaszkodzi, jak masz nadmiar gotówki można spróbować ;)
Ale tak jak wyżej pisano, Lotos jest godzien polecenia.
 
Chyba nie ma co się bawić z 0w40 co nie?
Jak chcesz, to możesz, ale pod względem temperatury otoczenia, to nie ma to żadnego znaczenia.

Mobil 1 0w40 FS
Bardzo mocny olej, ale niestety, drogi... Co nie zmienia faktu, że jak ktoś jest w stanie tyle wydać, to polecam gorąco.
 
Bardzo sporadycznie trafiają się przejazdy rzędu 2-3km, staram się nie palić auta na taki dystans, a jeśli już muszę, to jadę sobie spokojnie troszkę naokoło, żeby zagrzać piec. Generalnie cykl nazwałbym w stylu 70/30 trasa/miasto, bo głównie jeżdżę z domu do Gdańska jakieś 25-35km. W trasie na serii trzeba było często prostować prawą nogę, ale auto się wtedy skradało, po tuningu nie ma już takiej potrzeby, więc myślę, że użytkuję go akurat na interwały 10kkm.
 
Nie popadajmy w paranoje...już był tutaj jeden, który w mieście chciał by olej co tankowanie wymieniać. 8-10kkm to taki zdrowy, rozsądny interwał dla typowego daily. Nawet gdyby olej zaczął puchnąć przy tych 8 tys km, przecież z dnia na dzień nie przestanie spełniać swojej roli.
Ja robię najczęściej odcinki rzędu 10-15km, olej zmieniam co 8-10 tys km, większość znajomych robi to co 15 tys, mało tego, bo spora część używa samochodów w większości na właśnie takich krótkich dystansach 5-10km i nikt problemów najmniejszych nie ma. A to o mnie mówią że "Kupuje za 20, wkłada 30, sprzedaje za 10" ;).
Mam wrażenie, że niektórzy trochę zbyt paranoidalnie podchodzą do niektórych kwestii ;).
 
Last edited:
Dlatego uważam, że poniżej 10k nie ma sensu schodzić. To chyba najpierw zaleję Specola, a next będzie Lotos. Mam jeszcze bańkę Allrounda 5w40 5L, ale dwa razy z rzędu tego samego oleju do auta nie zaleję, bo bym po nocach nie spał. Pójdzie pewnie do Almery którą jeździ tata.
 
Odkopię trochę temat :) Zmieniłem pracę i aktualnie mam 10km w jedną stronę, silnik łapie około 70-80 stopni na ostatnich kilku kilometrach, olej lekko niżej. Myślę, żeby przy następnej wymianie zalać Mobila 2000 5w30. Wiem, że to nic specjalnego, ale mogę mieć w znośnej cenie, a ten silnik chyba wybredny na olej nie jest. Co o tym myślicie? Generalnie chciałbym chociaż na jeden interwał sprawdzić 5w30 w tym silniku, wiem że niektórzy normalnie stosują tę lepkość w tych silnikach, jest z resztą dopuszczona od MY 2000 w instrukcji obsługi.
 

Attachments

  • 1676651816324.png
    1676651816324.png
    1,7 MB · Odwiedzin: 77
  • 1676651947118.png
    1676651947118.png
    254 KB · Odwiedzin: 65
Cudujesz i kombinujesz...
Chcesz wlewać byle jakie ileja, ale ważne że na bańce "Mobil 1" pisze.

Orlena/Lotosa sobie wlej!
 
mogę mieć w znośnej cenie
Słowa kluczowe ;) Bardziej chodzi mi o zmianę lepkości, niż o markę. Przecież jakby mi zależało na marce, to bym nie lał do wielu aut polskich środków smarnych...
 
Back
Top